Jasne, ved ja som napisal ze aj ostatne faktory su dolezite a to je napokon dovod preco nie som za to aby sa v BB kupovali drahe vozy - kym nebudu vyriesene ine veci, nemali by zmysel.
To máš pravdu koženka alebo koža sa dá veľmi ľahko umyť a tým sa dá aj hygiena dodržiavať. Ale u nás??? Keď vodič neviem umyť ani podlahu??? a nie to ešte rámy okien ved tam je toľko prachu že hrúza. Trolejbus by mal byť praktický či z prepravného hľadiska jasné že tam musí byť aj dáke pohodlie keď človek ide na dlhšiu vzdialenosť ale aj z technického hľadiska, musí sa dať ľahko opraviť a ani náhradné diely nemôžu byť drahé ako tu niekto písal že nech kúpia mercedesy to je blbosť.
naco ti bude luxus sedacky , ked niekdo ich aj tak znici popise, pokresli polepi zuvackami popripade dotrha, moj nazor do mhd patria kozenkove sedacky tipu KAROSA 731 , aj z hygienickeho hladiska !!!!! hlavne pri preprave ciganov, bezdomovcov, atd.... vzdy sa da utriet nie ako u plysovych .... HYGIENA BUSU JE KAROSA s kozenkovymi sedackami "!!! narozdiel od karosy s plysovimy , aky je medzi nimy rozdiel ????ci v hlucnosti a zvuku motora ??? a viac by sa k teme nevyjadroval tema : trolejbusy co kupit !!!! nova tema : hygiena busu : plysove -kozenkove - kvalita komfort co vy na to ????
však ja ti dávam za pravdu (do istej miery, samozrejme), že cestujúcemu nie je jedno, v čom jazdí, ale nie je to jediné kritérium (ako to už tu ktosi spomínal) a na druhej strane - všetci pindajú na staré busy - napr. takí dôchodcovia nadávali na staré karosy, že majú schody a že sú staré a tak podobne, a teraz nadávajú na citelisy, že sa im na tie bidielka zle vysadá, že sa tam nemajú kde chytiť, že tam je v lete aj zime priteplo, že majú malé okienka na vetranie a bla, bla, bla - jednoducho cestujúcim sa veľmi vyhovieť nedá
Ak si ma cital pozorne, tak este na zaciatku som jasne napisal ze v BB pripade su najvhodnejsie SORky. Akurat bojujem proti tvrdeniu ze cestujucemu je jedno cim cestuje.
ano mate pravdu, tie peniaze su z casti aj moje a viem ze eu neda peniaze na hocico atd.. nestudoval som podmienky, ani ceny, ani naklady na udrzbu ani nic. snazil som sa prezentovat nazor, ktory ma podla mna vacsina cestujucich co sa "nevyznaju do problemu" a to, ze "ved EU to zaplati tak vezmime co najkvalitnejsie".
D ) : a keď sa nablýskaný mercedes raz pokazí alebo mu dačo odpadne a pod., kto bude platiť drahé náhradné diely a servis? je pekné, že EÚ zacvaká nové busy, ale pochybujem o tom, že do nich bude nalievať peniaze na opravy počas ich životnosti (prípadne aj po...) - z tohto pohľadu si myslím, že vhodnejší variant by bol lacnejší bus s prijateľným komfortom pre cestujúceho a s nie drahými nákladmi na opravy a údržbu - ono, ak v západnej Európe na mercedesy majú, tak zrejme majú aj na ich opravu a údržbu, lenže ak by sa nám tu nedajbože zaradom kazil jeden mercedes za druhým, tak oprava bude jednoznačne drahšia, ako keby sa pokazili naraz trebárs SOR-ky alebo Citelisy...ja nevravím, že by nebolo fajn voziť sa v mercedese, ale na druhej strane, v tom buse stráviš približne 20 min./jazdu a to sa vydržať dá, si myslím aj v lacnejšom buse, bo vo väčšine NP busov už s priestorom na nohy najmä v zadnej časti busu pri státí rátať nemôžeš a ak sa ti sedadlo nepáči, tak si staň, MHD má byť efektívna a nie aby sa prispôsobovala kdejakým požiadavkám, príp. rozmarom cestujúcich ...toľko môj názor, môžete sa hádať ďalej
Jedným zo základných problémov šotouša je, že je spravidla ekonomikou nepobozkaný:
1) Myslí si, že peniaze vznikajú vytlačením v Štátnej tlačiarni cenín,
2) Neuvedomuje si, že tie peniaze sme z vačšej časti najprv zaplatili a teraz ich po tom, čo si z nich Brusel odhryzol svoj desiatok, dostávame spať,
3) Myslí si, že Únia má nekonečné množstvo peňazí a nevie čo s nimi, takže každému rada prispeje 95% na Rolls-Royce s masážnymi sedačkami.
ale ked si to vezmes inak, ze z fondov dostanes 95% penazi, mas jedinecnu sancu za minimum penazi kupit kvalitne busy, tak je lepsie 5 meredesov z kvalitnymi sedackami alebo 5 mercedesov so zakladnymi sedackami?
aj ja som zato aby kupili radsej luxusnejsie autobusy/trolejbusy, kedze vacsinu plati "niekto iny" tak ten rozdiel v cene nebude az taky velky(myslim tych 5%). a ovela radsej sa budem vozit v auto/trolej-buse kde to bude vyzerat na urovni a budem sa tam citit dobre ako v plastovej skatuly.
810zssk
Ja som akurat navrhol Solaris a za tym si stojim.