Omluva to all ? , nabuduce dam lepsi pozor! Informacie pochadzali prave z Brna(z kruhov MHD), ale uz sa nebudem v tom viac "sturat". V Plzni som ich videl osobne(osadenstvo tvoril iba nejaky technicky personal), tak som sa mal spoliehat na vlastnu skusenost, nuz v buducnosti dam bacha! ?
No jsou tam mozna 3-4 pravdivy informace.
Jde o duobusy, jsou pro boston, jezdily v plzni. Zbytek jsou nesmysly.
Ty vozy jezdily poze zkusebni jizdy po plzni, NIKDE jinde. A bez cestujicich.
V brne byp v provozu pouze pasqil prototyp 25tr s pomocnym pohonem.
Boooze, to zas bylo info od kteryho vratnyho, nebo uklizecky ???, stacilo mrknou na spvd, nebo dopravni.net a bylo by jaso....Ale proc se namahat a overovat si info, to se radsi budou sirit nesmysly, u kterych je snad pravdivy datum a cislo prispevku.
To v Prahe je ale v hre aj iny fenomen, su proste ludia, ktori "z principu"(asi hodne snobistickeho) zasadne nejazdia "sockou"! Radsej sa budu krokom posuvat v Holesovickach, Argentinskou, magistralou aby sa za dve hodiny dostal na trebars kdesi na Smichov, ale pojde autom (pretoze to patri asi k sucasti akehosi jeho imidzu ? ), kdezto metrom by tam bol za 15-20 minut aj s eskalatormi. A to sa este k tomu pridruzi nasledny problem s parkovanim. A takych je zial vela. Ale zase do okrajovych casti sa oplati ist autom, zalezi aj individualne, co chce clovek vybavit, za akym ucelom tam ide, atp. ?
Jazdili v ramci testovacich jazd (pre odberatela z USA) na jesen v roku 2004(neskor potom v zime aj v Plzni) , nazyvali ich Boston, asi kvoli miestu urcenia. http://trolejbusy.plzenskamhd.net/foto/041201_005.jpg Tu informaciu som tiez prebral z jedneho ceskeho zdroja, neoveroval som ju do tej miery, ci boli nasadene v pravidelnej prevadzke, takze som nevedel ze je ciastocne zavadzajuca. ?
No a prečo si precestoval s diskusiou z mesta do mesta? Kto to má potom sledovať? Tie čísla nie sú pochybné. Taká je proste realita a to, že sme MOMENTÁLNE na chvoste EÚ v motorizácii obyvateľstva neznamená, že Slovensko sa vydá nejakou treťou cestou. Áno, tie čísla sú o využívaní VHD ako celku. Vo VEĽKÝCH mestách je využívanie VHD o niečo lepšie. Ale veľkým mestom myslím skutočne veľké mesto, čiže niečo také, ako na SK nemáme. V Prahe je pomer VHD:IAD asi 40:60 s trvalo klesajúcim podielom VHD napriek rastúcim absolútnym počtom cestujúcich vo VHD (zvyšovanie hybnosti obyvateľstva). A to napriek kvalite VHD neporovnateľnej s akýmkoľvek iným mestom v ČR/SR a aj napriek dopravným zápcham neporovnateľným s akýmkoľvek iným mestom v ČR/SR. Svojím príspevkom som chcel povedať toľko, že sú zákonitosti vývoja, ktoré sú nevyhnutné a je lepšie sa na ne pripraviť ako ich nevidieť alebo pokrikovať čosi o zlej IAD.
Pan Fico sa mal radsej porozpravat s panomprimatorom o situacii ohladom trolejbusov ked su taky dobry kamarati a dohovorit svojmu zupanovi na VUC p. M ? zda sa ze mi sa nedodockame trakymto sposobom uz nikdy a postupne to zapadne do zabudnutia je priserne sa divat ako sa nic nedeje.... ?
"acsina Sasovcanov sa presuva prave do toho stredu mesta"
a ja som si myslel, že celá Sásová túži presúvať sa do Krematória... To by teda vysvetľovalo tie prázdne kĺby v Kremničke... ?
Inak s tebou ale súhlasím... ?
No yo, ale v BB je toto tvoje sci-fi ?
Vacsinu tebou zmienenych prevadzok najdes len v centre (teda zo 6-8 zastavok). Teraz pisem o Sasovej.
Zabudas vsak na jednu zasadny rozdiel oproti Presovu!
V BB sa naplna plan Zdraveho mesta, co urcite v Presove nemate ? Teda nasi pesochodisti ho naplnaju...
V ramci 1 sidliska (o5 Sasova) trva presun 10 max. 15 minut-teda to nie je ziadna hroza ist peso-daki ste tam zleniveli ?
No a teraz idem vyzdvihnut nasich pesochodistov a porovnat ich s MHD. Teda, ze preco chodi napr. Rudlovskou cestou tolko ludi peso (stale tocim o Sasovej):
Casova orientacia prikladu zastavky Karpatska (sťaby stred Sasovej):
MHD: 2-4 minut presun z bytu na zastavku, 2 min. k uraceniu sa prist autobusu, 10 minut jazda-Strieborne nam., 5 minut presun na Nam. SNP-summa summarum: cca 19-21 minut (ked ide bus presne a ked sa vlastne dostavi na zastavku takmer okamzite!!!-teda bez prestojov obcana)
PESOCHOD: cca 30 minut rychlej chodze.
Vyhody:
1.) Idem, kedy JA chcem
2.) Nerozculujem sa nad MHD: drzy vodic, meskanie vozidla, daco vo vozidle nefunguje, je spinave, ponicene, bla bla
3.) Pracujem aktivne na svojom zdravi-od pol pasa nadol sportujem
4.) Pridem vzdy nacas-ked dodrzim vlastny harmonogram odchodu
5.) Nic ma to nestoji.
Zhrnute, podciarknute: "Jazda" pesobusom mi prinasa viac vyhod ako negativ a trva takmer rovnako. Jedinou nevyhodou je kopcovity teren nasho mesta. Podobne casy a trvanie je viac menej aj z ostatnych casti mesta. Jedinou realnou motivaciou k vyuzitiu MHD je zle zdravie a nemoznost sa hybat, vacsia cielova vzdialenost ci velmi neprajne pocasie.
Este pre Teba, ako Presovcana dodavam, ze vacsina Sasovcanov (ako aj obyvatelov inych casti) sa (pochopitelne) presuva prave do toho stredu mesta.
mirkobb