Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirkobb #19762:
žiaľ, plán zdvojkoľajnenie z polovice minulého storočia vzal za svoje...v súčasnosti s ničím takým neráta, čomu nasvedčuje aj umiestnenie stĺpov trakčného vedenia v pozícii druhej koľaje medzi BB-Radvaň a BB-mesto - BB stanica.

Síce by to bolo možno fajn vypravovať 2 pantorgafy, jeden z BB a druhý zo ZV v intervale 30min, a možno by potom ľudia na ten vlak ozaj prešli...
Neviem ako je to inde, ale keby mali zeleznicni prepravcovia rozum a zdvojkolajnili by aspon cast useku medzi BB a ZV, mohli viac nez len konkurovat autobusovym prepravcom minimalne v relacii BB-ZV, tento usek by urcite "nemohol" byt nerentabilny!!
"Človek mieni, premiér mení," uviedol v pondelok minister dopravy Ľubomír Vážny.

Vážny v pondelok krátko popoludní informoval, že na priamy zásah premiéra sa škrtanie vlakov plánované na marec okamžite zastavuje. Premiér odkázal železničiarom, že keď im prisľúbil od štátu toľko, koľko žiadali na konci roka, teda 5,4 miliardy korún, nemajú robiť nepríjemné rozhodnutia.

O pláne rušiť vlaky Pravda prvý raz informovala na konci novembra 2006. Po niekoľkých dňoch premiér Robert Fico prvý raz zasiahol a škrty zakázal. Rovnaký scenár sa zopakoval teraz, keď minulý týždeň Pravda o novom pláne železníc informovala a predseda vlády opäť plány železníc prekazil.

Prakticky tak 22 vlakov, ktoré mali prestať jazdiť, a ďalšia stovka skrátených spojov alebo víkendových zrušených vlakov bude jazdiť aj naďalej. Šetriť sa bude na železnici vraj inak.

"Budú sa hľadať vnútorné rezervy a spôsoby, ako v budúcnosti komunikovať nepríjemné ekonomické fakty," uviedol Vážny. Napríklad, že nemá zmysel financovať prázdne vlakové spojenia. Podľa šéfa Železničnej spoločnosti Slovensko Milana Chúpeka prázdne vlaky "nakoniec bude treba zrušiť".

V praxi to znamená, že sa vlaky nebudú ani pridávať na tratiach, kde je cestujúcich veľa a jazdia preplnené vlaky. V rámci zmien totiž malo niekoľko vlakov pribudnúť tam, kde si to žiadala situácia.

"Na konci roka sa vláda pridala na našu stranu a pridala peniaze na železničnému dopravu. Grafikon mal však hluché miesta a hľadali sme úspory. Preto sme chcel presunúť výkony na trate, kde je viac cestujúcich. Išlo len o 0,7 percenta výkonov, čo je odchýlka povolená v zmluve o výkonoch o verejnom záujme so štátom," vysvetľoval Milan Chúpek.

Železničiari uvádzali ako dôvod rušenia fakt, že sa nerieši súbeh s autobusovou dopravou a potom jazdia vlaky len s niekoľkými cestujúcimi. Minister Vážny sľúbil, že do konca roka nájde model, ako riešiť súbeh autobusovej a vlakovej dopravy. Župy však nechcú regulovať počet autobusov, preto niektoré vlaky jazdia prázdne.

"Harmonizácia je kľúčom ku všetkému, veľa ráz preháňame vlaky aj autobusy jedným smerom, aj keď nie sú vyťažené. Model sa snažíme vytvoriť a do konca roku 2007 ho nájdeme," uviedol minister Vážny. Podľa neho je problém najmä v tom, že autobusy v regiónoch riešia samosprávne kraje a vlaky zostali na bedrách štátu. Prakticky tak navzájom niekto nerieši prepojenia či súbeh oboch systémov.

Regionálnu železničnú dopravu chcela na samosprávne kraje presunúť aj predošlá vláda, a to už od začiatku tohto roka. Po zmene vlády sa problém odložil o rok. Zatiaľ nie je jasné, v akom termíne a v akom rozsahu chce Ficova vláda financovanie aj regulovanie regionálnej železničnej dopravy presunúť na osem VÚC.

"Zatiaľ nemám jasno v otázke, či tieto regionálne vlaky vôbec chceme. Popálili sme sa, keď nám štát odovzdával autobusovú dopravu, a druhý raz nebudeme tolerovať, že na nás niekto chce dať zodpovednosť bez adekvátneho balíka peňazí, " uviedol nedávno pre Pravdu bratislavský župan a šéf županskej osmičky Vladimír Bajan.



Jana Morháčová, PRAVDA
Reply on: S499.1023 #19758:
veď to, niekto je pán šofér, niekto len šofér a niekto, žiaľ, traktorista /pokiaľ vôbec/. No ale to je asi všade tak...
Reply on: wizard112 #19756:
Mozno, ze su diverzanti...?? ?
Reply on: draxter #19754:
Ani ja nehádžem všetkých vodičov SAD ZV do jedného vreca, to je len paranoia lietajúceho inžiniera.
Minulú nedeľu som si na ASMN v BA fotil, ako pekne stojí vedľa seba nejaká LC 9xx SAD a Illiade ČSAD SAD BBDS a vodič SAD ZV prišiel za mnou, načo mi bude taká fotka a celkom pekne sme pokecali.
Reply on: draxter #19754:
Nemyslel som to všeobecne na vodičov SAD ZV, ale tých zopár "ukážkových" vodičov robí zlé meno všetkým.
Reply on: draxter #19754:
a bola to L22! čo väčšiou je ukážka skorých odchodov a jazdy a lá cutterpillar...
Reply on: wizard112 #19753:
Aby sme nekrivdili vodičom SAD ZV, a.s., tak minulý týždeň som išiel jedným, ktorý šiel presne načas /tzn. príchod minútku pred odchodom podľa CP, počkal na čas odchodu a vyrazil/, dokonca išiel s tou harmonikou tak ako treba 50-60kmph, a nie nejakých 30-40,ako väčšinou sa vozia...nezdržoval dopravu, prispôsoboval jazdu stavu a povahe vozovky, nerobil meškanie a cestujúcich viezol, nie ako s hnojom!

Nebýva to síce často takto, ale niektorí to ozaj vedia. Iným dačo z toho chýba, a poniektorí stále telefónujú a majú nás na háku...
Reply on: irizar #19752:
Môžem s tebou len súhlasiť. Niektorým vodičom nič nehovorí uniforma, ďalší asi nepočuli ešte o dodržiavaní CP (cez víkend linky 21 a 22 z Nám. slobody a ešte nejaké ďalšie), iní nevedia, kde má ich linka zastávku (napr. dnes na L26 vodič smerujúci na Tulskú zastal na ŽST na zastávke pre linky 33-36), podaktorí zatvárajú ľudí pri nastupovaní a vystupovaní (písal som o tom na dispečeráku) a mohol by som pokračovať. Ale nájdu sa aj seriózni vodiči. Na porovnanie, vodiči na linkách 101 - 105 sú v uniforme vždy, keď som šiel, s dodržiavaním CP problémy nie sú a mne pripadajú o čosi priateľskejší ako vodiči SAD ZV.
Poznámka k traktoristom: http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=2588 posledný odstavec o SAD Humenné. Podobná situácia je aj v BB. Podiel "traktoristov" v SAD ZV je zákonite vyšší už aj preto, že po prevzaní MHD nabrali aj kadejaký odpad, akého by sa seriózna SADka nedotkla, len aby pre nich mal kto jazdiť. A tak sa potom človek dozvie, že je k...t, pretože si dovolí okolo 22-00 platiť stokorunovou bankovkou, miesto aby sa trepal do nejakej staničnej krčmy rozmeniť...
V sobotu skončil ďalší busboard - tentoraz Reserved z vozov BB-028AG, BB-348BJ a ZV-314BI
Reply on: Flying #19745:
Ako vodič trolejbusu ti môžem povedať, že jazdiť s autobusom skutočne nič nie je. A vďaka jeho krabicovitému tvaru a tomu, že sedíš pred prednou nápravou, sa s ním jazdí ľahšie, než s nejakou prerastenou dodávkou.
Reply on: Kami #19747:
Súhlasím v plnom znení a naozaj si myslím, že je čas prestať so žabomyšími vojnami..prejdime na konštruktívnu kritiku...ono sa vraví "koho chlieb ješ toho pieseň spievaj"...ale podľa mňa je to dávno alibizmus..viem kde je pes zakopaný..je to strach o prácu....práve v správach čítali návrh Zákonníka práce ..napríklad také , že zamestnanec bude musieť zaplatiť jednomesačnú priemernú mzdu ak odíde zo zamestnania len tak zo dňa na deň...to musí byť riadna úľava v nemenovanej dopravnej spoločnosti, že toto neplatilo pred rokom to by v MHD sedeli iní traktoristi...a nie len za volantmi hejže....najviac sa mi páči ako mudrujú niektorí odkiaľ také viem a to stačí čapovať pivko a páni vodiči zradia aj to čo nevedia...však taká krčmárka je isto hlúpa a aj slepá..))..zabúdajú že BB lokáloch makajú inak vyspelé decká..)) ?
Reply on: mirkobb #19743:
Nuž toto si pekne napísal a vôbec mi to ani divnô nie je...doba sa zvlčila a ľudia zabúdajú na slušné správanie a najviac na to čo je celkom zadarmo - úsmev...a to čo si napísal o výmene osadenstva imhd je veľmi podobné tomu čo som tu raz napísala, že ideálne by bolo vymeniť aj cestujúcu verejnosť..lebo zase povedzme si otvorene tie dievčatá čo sa vedia slušne správať k pánovi vodičovi..napríklad aj nedobiehajú, lebo na toho svojho "vodiča" čakajú aj polhodinku vôbec nezdržujú prehrabávaním sa v pudiláriku..pretože tým kýva pán vodič výnimočne gestom..to je dobrééé..pokračujte do voza..)))..ale kdeže to nebol sen ..to len zase veľa vidím...a zase OT !!! anciaša jeho.. ?
Reply on: Flying #19738:
neviem preco by si sa v oznaceni "traktorista", mal najst prave ty.
Pokial je niekto v sulade s definiciou od Habibi, ine oznacenie si nezasluzi. Myslim ze "usmievavy zvolensky vodic" nie je o nic mensia nadavka. 😛

Netusim ci vodic ktoreho spominal irisbus, je vodic autobusu, alebo "traktorista".

Nadavky na SAD Zvolen, SAD BBDS, MHD BB su povolene, osobne urazky (ku konkretnej osobe) tu vidim nerad (jedina vynimka je Mgr. Polony).

Vodici su rozni, vy co pouzivate MHD v BB viete najlepsie ktori vodici su Pani Vodici, a ktori su traktoristi (napr. vyhodili ich aj z BBDS a pod.). Proste vodic SAD ZV sa NErovna traktorista.
Reply on: Habibi #19733:
?

Re #19738 Flying: mne zdochla koza, susedovi nech skapú dve!
http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea&lang=&id=0&text=traktorist&v_texte=true

Re #19740 Flying: kde sú nedostatky, tam je kritika. A tu sú nedostatky uz veľmi dlho.

Re #19743 mirkobb: to by bol pre neho nadľudský výkon... ?
Reply on: mirkobb #19743:
Taky neni a ani nebude. To iba Luk tvrdi ze jazbit s busom nie je ziadny problem. Ze je to iba väčšia dodavka. Som zvedavy kedy si urobi "D". ☺
Reply on: mirkobb #19742:
Neviem, prečo ti to nejde, ale s LUK-om si cez tento mail bez problémov vymieňame názory a CP. Tá adresa je na 100% dobrá. Ak sa ti to nepodarí, tak mi napíš tvoj mail. Lebo neviem, v čom môže byť problém. ❓ ❓ ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.