Čaute páni!
Dalsie novinky: B 961 – BB 349 BJ na linke 24 ( z konec. 11:15 smer Mladeznicka), .
- BB 352 BJ na linke 26 (cca 16:27 od VUB do Sasovej)
DEN S EMTESTOM ?!!!
Vo stvrtok som mal to stastie vyuzit sluzby nasej skvelej MHD 7x (hrozna predstava, ze:-) a az 5x som sa viezol vylucne nasimi novymi Emtestackymi Karosami. Uz rano to zacalo skvele: 7:40 z Karpatskej a moja L 91 co vzdy meska cca 3-5 min. isla nejako priskoro, ze som ju nestihol, tak som v spicke na bus cakal skoro 20 min.! (ja dilino, prave v tejto chvili mi doslo, ze bolo skolske volno, TO JE GOL a vdaka tomu som sa viezol novucickou B 961 BB 348 AG (ako L 25). Jedine co ma na nej dost sokovalo, ze ma to par dni a uz to nic nehlasi (zastavky). Krasne bolo, ze ked sa to zazracne „zaplo“ a v Karlove hlasilo Rudohorsku, polikliniku Aspon niekolko cestujucich sa zasmialo Este zahlasilo 1 Rudohorsku a zakapalo to. Doobeda som vyuzil malu emtestovu Karosu zo starsej varky na L 34. Tu uz hlasilo zastavky pekne, no na displeji ukazovalo o 1 pozadu. Predobedom som mal tu cest sa viest dalsou najnovsou dlhou Karosou BB 352 BJ a co ma soklo bolo uz to , ze meskala 13,5 minuty!!! (predobedom!) Tu to pre istotu tiez skvele fungovalo-nefungovalo. Mimochodom vecer som sa s nou viezol znovu a uz to bolo lepsie (moc si to uz nepamatam), ale 2. zastavkovy displej vnutri busu ukazoval tak akurat dve bodky :-))) Dalsia dlha Karosa 715-ka zase mlcala a len „ ukazovala“ zastavky. Krasa co? Tak by som to zhrnul: Kupujte slovenske vyrobky, podporujete samych seba!
A na zaver aspon pozitivny zablesk: dnes som cestoval „mojou privatnou“ L 20 a bola to ta nova Karosa co spominal Schuhu: A ta jedina krasne ukazovala a hlasila zastavky. Jak svajciarske hodinky Az som bol v podozreni, ze to vodic zobral do svojich ruk a sam ovladal (co moze). Tak ma to lokalpatriotsky potesilo. Ten bus je fakt pekny. Lepsie, velmi prijemne sedadla (nie som si isty ci su v dlhych Karosach), ine okna-ich prepojenia s karoseriou, oknove vetranie a pod.
BB 348 BJ ako dlha nova Karosa v premavke!
Na linke 25, s odchodom cca 15:15 od Slovenky do Sasovej.
Tak dozili sme sa! A stare Ikarusy zosrotovat! :-)))
Diago sa zaujimalo o zavod BR, ale do privatizacie BBDS neslo. Musim si to pozriet, mozno najdem aj spominany clanok.
Pritomnost 952 v BR odpoveda na jednu otazku. Kde je treti voz. Teda ak je z tohtorocnej serie. Ale co tam robi ... Ked MHD robi DIAGO a novych 954 je dost.
No v BR sice fungovali nejake vnutromestke linky a potom linky typu Horehronie-Podbrezova; Balog-Podbrezova a podobne, ktore zabezpecovali aj dopravu v meste, ale nikdy sa to netvarilo ako MHD.
To Diago ma normalne cisla liniek (teda videl som len cislo 1). Na jednom autobuse bol napis biely MHD, dost velky?
CSAD BR je sucastou CSAD BB a teda aj privatizovat sa bude spolu. Ako chcu sprivatizovat len BR?
Ale zvlastne je, ze napriek tomu ze BR je uz minimalne 2 roky sucastou BB, zatial si nezoptimalizovali cestovne poriadky na dialkovych linkach. Hlavne to BA; spoj z BR podla CP ide tesne za Talami, dokonca ho dobehne... no myslim ze by s tym mali nieco robit...
Petik: zalozime br.imhd.sk?
Mne sa zda ze Brezno malo MHD aj predtym. Nikdy som sa nou neviezol, ale zastavky si pamatam jasne. Neviem ci nejde az do Podbrezovej.
Mari sa mi, ze som o tom nieco cital, ale v poznamkach mam len sukromnu MHD v Sahach. Ak sa nemylim tak clanok o Diagu bol v rovnakom case ako novy system pri ziackych CK.
Neviem kolko ma vozov, videl som aspon 3. Jedna vykopavka jazdi do Blavy, ma reklamu Diago na dake loziska. Dalsi bol cisto bordovy. Diago tiez chcelo kupit brezniansku SAD.
Tak za cely predlzeny vikend som videl len 2 Ikarusy! A videl som este jeden modry Ikarus niekde v Podbrezovej.
V Brezne vznikla MHD. Neprevadzkuje ju vsak CSAD BB, ale nejaky sukromnik (Diago ?). Videl som jednu alebo dve 7xx, su takej bordovej farby bez bieleho pasu.
Zastavky su klasicke zlte CSAD, takze CP som neskumal, lebo som nevedel, kade to chodi.
Myslim, ze by bolo zaujimave, keby zacal aj bystrickej MHD konkurovat nejaky sukromnik. Pri neexistencii casovych listkov je to celkom jednoducho mozne.
Mohli by sme sa poskladat na jednu 732 a urobit vlastnu truc-linku:)
Schuhu: s Kamim sa už niekoľko rokov snažíme získať od BBDS informácie tohto charakteru a získať tak ucelený prehľad o vývoji voz. parku, ale zatiaľ je to márny boj
Schuhu: tazke otazky, aj ja by som rad na ne poznal odpoved.
Viem len ze:
Ikarus 280.10 je na fotke Namestia v knihe z roku 1979
I280.08 s rovnakou maskou ako BB9910 je v knihe z roku 1982.
Evidencne cisla dostalo asi 24 Ikarusov + BC9992 bez EC.
=> aj s ojazdenymi ich mohlo byt 30-50, prve zacali v rokoch 1974-78.
Vladimir: mas pravdu. Lenze na vlastne oci som videl len bystricky Axer a Iliade (po dodani a v premavke), tak mi to "E" hadam moze byt odpustene. Hoci potom by som mal pisat B952.1712 .
Re #1484 Majkl: Ponáhľaj sa, lebo Ti ju niekto vyfúkne Btw. DPMP dostal nejakú požiadavku na zapožičanie našich busov kamsi do Čadce, tak sa nezľaknite, keď ich tam uvidíte.
Majkl: to dobre viem. Fandov je malo, no stale su vodici co spominaju na RTO, hoci denne by s tym uz asi nejazdili. A dalsi nedaju na Ikarus dopustit. Ak sa oni nerozhybu, budu raz zacvikarom rozpravat ako sa zosrotoval posledny Ikarus.
Kami