Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #10446:
Ešte doplním, že v ČR sme boli svedkami jednej veľmi podobnej paralely, snahy spoločnosti ICOM Transport odkúpiť DP mesta Jihlavy, vrátane taktiež deklarovanej snahy zrušiť trolejbusy. Tam sa však, na rozdiel od BB, správa DP tak ústretovo k cestujúcim, že odpredať DP si napriek obrovskému vplyvu majiteľa ICOM Transport mestskí poslanci netrúfli.
Reply on: LUK #10433:
Ponuka SAD ZV ma nejako nedokázala naplniť nadšením. Pri pohľade na web SAD ZV, do ich tarify, cenníkov a do cestovných poriadkov MHD ZV a ZH sa mi na klávesnicu derú takéto otázky:
1) Má SAD ZV časové cestovné? Nemá.
2) Má SAD ZV nástup všetkými dverami? Nemá.
3) Má SAD ZV zrozumiteľné a ľahko zapamätateľné intervalové cestovné poriadky? Nemá.

Čo teda prinesie SAD ZV navyše oproti SAD BBDS?
1) Nové autobusy? Načo? Veď SAD BBDS + SAD MHD BB má už dnes jeden z najmladších vozových parkov.
2) Zrušenie trolejbusov? Aj keď, hoci som trolejbusový fanda, pripúšťam vyššie náklady na prevádzku trolejbusov, najmä v tak dementne zatrolejovanom meste, ako je BB, väčšina fixných nákladov už bola vynaložených a nový dopravca už môže len šetriť naftu. Okrem toho protitrolejbusové argumety obsahujú rad markantných lží a poloprávd horších ako lož - napríklad o dvojnásobných nákladoch na prevádzku trolejbusu, o nemožnosti generálkovať trolejbusy či o dvojnásobnej zaobstarávacejcene trolejbusu oproti autobusu, ku ktorej sa dopracujeme obľúbeným porovnávaním neporovnávateľného - autobusu Karosa Irisbus 961 s trolejbusom Solaris Trollino 18 v plnej výbave.

Z tohto dôvodu na ponuku SAD ZV nazerám veľmi podozrievavo a vidím v tom len snahu lacno sa dostať zachovalému vozovému parku BB a výhodne rozpredať pevné aj pohyblivé trakčné zariadenia trolejbusovej prevádzky.
---V roku 2006 predpokladá SAD Zvolen vykázať zisk 300 000 Sk. Pri zefektívňovaní a zoptimalizovaní dopravy v meste ho bude v ďalších rokoch zvyšovať. "Naša stratégia smeruje k zníženiu nákladov v MHD o 8 až 10 Sk z dnešných 50 Sk na 1 km so zníženou ročnou dotáciou od mesta 39,5 milióna Sk do roku 2008, dokedy máme licenciu. ---
Reply on: Danny #10442:
karty netreba meniť, stačí dohodnúť používanie iného "chlieviku" 😛

A to ešte stále nie je isté, že to ZV vyhral - komisia LEN ODPORUČILA rokovať naskôr s nimi...
Vo vyhlaseni riaditela SAD ZV je viacero nepresnosti (uz ako pisal Kami).
Mna v tomto zaujalo -------

Suta mala byt predsa na 5 rokov a nie 3 roky?! (pise, ze do 2008 maju licenciu)

-a este ze ´MAJU´ licenciu! Snad mali by (alebo keby ju mali), nie?! Alebo, jaaaaj, to som ja nepochopil ? Vsak uz ju maju heh

? ? ?
Mal by som vsak otazku na kompetentnych. Uz by mohli toto forum zacat sledovat aj Bryndziari ?

Budete ochotni zmenit CIPOVE KARTY z BBDS na SAD ZV za symbolicke poplatky? (prosto zmenit udaje v karte (bez prehratia zostatku-to by samozrejme cestujuci museli vyuzit v BBDS a az potom by to bolo mozne zmenit na SAD ZV) --trebars aj bez suhlasu BBDS, ved medium ako take je snad vsade pouzitelne (karty EMTEST)

=> aby obcania nemuseli hromadne kupovat dalsiu cipovu kartu za 170Sk, tentoraz SAD ZV ❓
Reply on: LUK #10433:
Chvilu to tu nemozem sledovat a taketo novoty! (Este vo stvrtok sa Ing. Durecka k tomu nechcel vyjadrit-na Kralikovom podlizovani sa obcanom).

Uvazoval som, ze na vikendove stretnutie pridem, no bol som v Martine.

Spominas si, co som Ti, Luk, spominal o tej sutazi? ? A vysledky su tu (tie trolejbusy). Ze to budu Zvolencania, to ma prekvapilo... Cisto realne zobrate, myslim, ze od januara budu Bryndziari v Pazravej jak doma 🙂 Skoda tych trolejov, no s tym asi moc nezmozeme.

P.S.: Konecne si sa naucil pracovat s mojou strankou

? www.banskabystrica.virtualne.sk
OT: Vyberte prvú slovenskú euromincu
http://hlasovanie.nbs.sk/
Petik: vsade sa spomina len ZV a BB. Myslim ze Nitra potrebuje investovat hlavne doma, navyse naklady ma kusok vyssie ako 40 Sk/km.
To sibe mne, alebo ako? Pokial je cena prevadzky autobusu 40 Sk, ako chcu potom znizovat cenu km z 50 Sk, ked uz taka je ??
Odkedy stoji TB 80 Sk na km??
Co kvalitativne nove prinesie tych 250 mil. Sk? Ako sa chcu vmestit do nakladov s takymi odpismi (hoci prevadzka cisto AB umozni totalne prekopat linkove vedenie)?
Je jasne ze sa brania TB, asi by uz takej dotacie nedokazali zaplatit prenajom infrastruktury.

A len tak na okraj, tych 250 melonikov by som vedel investovat aj rozumnejsie a nebolo by to len na 4 roky.
Prihlasil sa aj niekto iny ako BB a ZV? Co tak Nitra?
sorry zle som si to precital!
Reply on: mato555 #10434:
čítaj ešte raz a pozorne! PIT ti napísal "údržba dráhy je povinnosťou jej prevádzkovateľa". Tak aké ďalšie otázky???
to znamena ze o stlpy by sa malo postarat mesto nie??? a nie BBDS ako vcera na tulskej(a vlastne v celom meste kde je na stlpoch aj trolejove vedenie!) to je potom jasne ze trolejbusova prevazdka je drahšia ako autobusova ked maju v nakladoch aj neviem co
SAD Zvolen zachová súčasné základné cestovné v banskobystrickej MHD

Banská Bystrica 14. novembra (TASR) - Zjednodušiť tarifný systém umožňujúci využívanie zliav väčšiemu počtu cestujúcich a zaviesť nové linky a spoje pri zachovaní súčasnej výšky základného cestovného 15 Sk ponúka Slovenská autobusová doprava (SAD) Zvolen, a. s., ako jeden z uchádzačov o prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici. Nový dopravca, ktorý vzíde z verejnej obchodnej súťaže, bude známy 30. novembra 2005.
Zvolenská spoločnosť navrhuje výraznú a rýchlu obnovu vozového parku v roku 2006 kúpou 50 nových autobusov za 250 miliónov Sk. Banská Bystrica by sa tak stala s priemerným vekom vozidiel 2,55 roka mestom s najmodernejším vozovým
parkom MHD v SR spĺňajúcim aj emisné hodnoty Euro 3.
"V roku 2006 medziročne zvýšime dopravné výkony z 3,8 milióna na 4 milióny kilometrov (km) a sme pripravení zabezpečovať aj nočné spoje. V tarifnom systéme, ktorý je dnes jedným z najneprehľadnejších v slovenských mestách, zavedieme jednotné cestovné pre dôchodcov do 70 rokov 10 Sk a pre
žiakov a študentov vrátane vysokoškolákov 8 Sk. Prijateľnejšie bude cestovné aj pre určité sociálne skupiny, napríklad pre zdravotne ťažko postihnutých 5 Sk. Deti do 6 rokov budeme prepravovať zadarmo," uviedol na dnešnej prezentácii
riaditeľ dopravného úseku zvolenskej SAD Milan Chabada. Zdôraznil, že nevylučujú udržanie cestovného 15 Sk až do prijatia eura v SR.
V roku 2006 predpokladá SAD Zvolen vykázať zisk 300 000 Sk. Pri zefektívňovaní a zoptimalizovaní dopravy v meste ho bude v ďalších rokoch zvyšovať. "Naša stratégia smeruje k zníženiu nákladov v MHD o 8 až 10 Sk z dnešných 50 Sk na 1 km so zníženou ročnou dotáciou od mesta 39,5 milióna Sk do roku 2008, dokedy máme licenciu. Dávame záruku, že odkúpime 35 autobusov z vozového parku SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, a. s., ktorá je spoločnosťou mesta. Podľa našich prepočtov je trhový odhad 40 miliónov až 60 miliónov Sk. V prípade zmeny prevádzkovateľa MHD v Banskej Bystrici zabezpečíme spätný odpredaj autobusov mestu," povedal Chabada.
Doplnil, že ponuka SAD Zvolen obsahuje niekoľko alternatív vrátane zabezpečovania trolejbusovej dopravy. Pri variante s trolejbusmi by sa zmenil iba počet nakupovaných nových autobusov na 22 a priemerný vek vozového parku na 3,73 roka. Trolejbus má však vyššie náklady - až 80 Sk na 1 km, kým autobus 40 Sk na 1 km. Vek trolejbusov zabraňuje ich ďalšej obnove generálnymi opravami a nový trolejbus je dvojnásobne drahší ako kĺbový autobus. Autobus stojí asi 6,4 milióna Sk a trolejbus 13 miliónov Sk. Aj vývoj ekologizácie smeruje k používaniu spaľovacích motorov, v trakčných stagnuje, a preto i výroba trolejbusov sa výrazne utlmuje.

http://banskabystrica.virtualne.sk/
DOPRAVA: Komisia odporučila mestu prednostne rokovať so SAD Zvolen
Komisia v pondelok vyhodnotila ponuky predložené záujemcami v súťaži na výber prevádzkovateľa MHD, ktorú mesto Banská Bystrica vyhlásilo v septembri

BANSKÁ BYSTRICA 14. novembra (SITA) - O prevádzkovaní mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici od začiatku budúceho roka by mal primátor mesta rokovať prednostne so spoločnosťou SAD Zvolen. Odporučila mu to komisia, ktorá v pondelok vyhodnotila ponuky predložené záujemcami v súťaži na výber prevádzkovateľa MHD, ktorú mesto vyhlásilo v septembri. Okrem SAD Zvolen sa do súťaže zapojil aj súčasný prevádzkovateľ banskobystrickej MHD SAD-Banskobystrická dopravná spoločnosť. Agentúru SITA o tom informoval člen komisie, vedúci referátu dopravy a komunálnych služieb banskobystrického magistrátu Vladimír Ďurečka.

Riaditeľ dopravného úseku SAD Zvolen Milan Chabada na pondelkovej tlačovej besede informoval, že v prípade prevádzkovania MHD v Banskej Bystrici by ich spoločnosť zabezpečila väčší rozsah výkonov, zavedenie nových liniek, zjednodušenie tarifných podmienok, rozšírenie zliav či nezvyšovanie ceny cestovného minimálne v budúcom roku. Do obnovy vozového parku nákupom 50 nových autobusov by investovala v budúcom roku 250 mil. Sk. Počíta však s úplným nahradením drahšej trolejbusovej dopravy autobusmi. V prípade zachovania trolejbusovej dopravy by sa rozsah výkonov podľa Chabadu musel znížiť, nižšia by bola aj investícia do nových vozidiel.
Reply on: mato555 #10430:
je to skôr o tom, že ak si niekto zaumienu, že ich privedie k likvidácii, tak je dobré investovať aj do natierania stĺpov, čo za posledných 15 rokov robili asi raz, čo určite navýši náklady.
Čo sa týka samotného natierania, tak údržba dráhy je povinnosťou jej prevádzkovateľa. Ale keďže sú to súčasne aj stĺpy nosiace verejné osvetlenie, tak asi preto nenatierajú tú najvyššiu časť stĺpa, ktorá asi patrí k osvetleniu ?
Už len čakám, kedy si začnú vykrikovať, že mesto si má platiť prenájom za to, že má na stĺpoch BBDS verejné osvetlenie ?
Mne to vôbec nejde do hlavy ako môže byť 1km jazdy trolejbusom drahší ako 1km jazdy autobusom!!!
Ved ceny po prerátaní na 1km musia byt neporovnatelne nižšie pre trolejbusy oproti busom!
Alebo do nákladov pre troleje počítaju aj natieranie stĺpov, vymeny drôtov a podobne pi.....y
Predsa su to stlpy mestského osvetlenia tak by sa o to malo starat mesto NIE???(95%)
Ved je to nelogické!!!

A ked uz som pri tom natierani vcera narierali stlpy na Tulskej(stribrenkou)
Ekonomovia zo Sad Zvolen bud su krepi, alebo pri pocitani rentability neratali ze cena ropy na trhu rastie a moze sa kludne stat ze naklady na trolej budu lacnejsie ako na bus
zda sa, ze skor ako rozluckovu jazdu s ik280 treba planovat rozluckovu jazdu trolejbusom ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.