Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kazdopadne, ukoncime flame s tym ze sa nezhodneme. Podstatne bolo, ze dnes by DPB aj tak nemal dovod ich prenajimat, ako bolo naznacene.
Reply on: milan001 #46615:
Pokial ide o BB-244AR, naozaj neviem co sa stalo, takze sa mi tazko vyjadruje. Kazdopadne, autobusy sa z casu na cas pokazia... kazdopadne, z pohladu cestujuceho naozaj rozdiel medzi zaciatkom a koncom prevadzky nevidim.. co je vnutri to tazko povedat, ale nikto nemal potrebu ucelovo tie vozy nicit. Udrzba u DPB je naozaj kadeaka, ale ze by na tych Karosach robili nieco hrozne, to naozaj nie.
Reply on: brefos #46610:
Veď vieš ako som to myslel. ? Všeobecne podnik, ktorý je zo Zvolena ?.

milan001: Na 100% s Tebou súhlasím. Ja na Citelisy nikdy nenájdem dobrého slova. Pre mňa je to odpad. Plastový, recyklovateľný odpad ?. To najhoršie, čo môže na MHD jazdiť. Citelisy sú rozhegané už prvé dni prevádzky. Nie len v Bystrici, ale všade, teda aspoň tie novšie. V Bystrici, v Trnave, v Prievidzi, v Bratislave, to je jedno. Všade. Rozhegané, nekvalitné - furt sa dačo pokazí, furt nejaká porucha, väčšinou taká banálna, že to až bolí, nepohodlné, proste hrôza. A nie je to len môj názor, ale väčšiny. Veru, buďme radi za 961, kým tu ešte sú. To aj laik spozná, že sú lepšie, kvalitnejšie, pohodlnejšie (ako aj pre vodiča, tak aj pre cestujúceho) a dlhšie vydržia. Aj pre toto nechápem Bryndzošov, prečo sa za Citelismi hrabú, keď to, čo prevádzkujú teraz, je oveľa lepšie. Ale peniaze sú peniaze. Áno, a bola ešte aj pred odchodom do BA, takže zničiť ju nemohol nikto iný, ako BA.

810zssk: Ja som nebol o ničom presvedčený, proste som bol iba zvedavý, v akom stave sa vrátia. A vrátili sa zničené. No podľa toho, akým spôsobom OK. Možno bratislavské OK nie je také isté ako bystrické OK, možno sa v Bratislave tomu OK dáva trochu rezerva... Proti Bratislave a ani bratislavskej doprave nemám nič, ale naše Karosy sa odtiaľ vrátili v pomerne zlom stave.
Reply on: 810zssk #46614:
BB-244AR nedokázala ani dôjsť do BB, tak mi prosím vysvetli tú neobjektivitu a prestaň sa zastávať toho, čo aj vrabce na streche čvirikajú - do BA došli najlepšie vozy aké tam v tom časy jazdili a ak nerátam ten jeden CapaCity tak nimi aj zostali, avšak na pomery BB prišli už konzervy. Naviac, aj z tamBusov najdlhšie jazdil práve ten bystrický - takže si urob trochu objektívneho názoru z faktov a nie dojmov. Tie klince vo vozoch som sám videl, hrôza.
Reply on: PFM #46608:
Problem je ze vsetci boli presvedceni, ze v Bratislave sa tie vozy znicia este predtym ako vobec odisli, cize mam trochu pochybnosti o objektivite... ci to nebolo tak ze co sa babe chcelo, to sa babe prisnilo... lebo potom sa museli znicit prave na ceste z BA do BB ked este posledne dni premavky v BA boli OK.
Reply on: milan001 #46612:
Viem, ale neviem koľko máš maximum, či to musím po jednej, či napríklad po 5 kusoch. Je toho dosť.
Reply on: brefos #46610:
k tomu LM: nevieš mi to rozdeliť na viac mailov?
Reply on: PFM #46608:
Veru, ten nákup bol viac než účelový, nielen svojím jasným zadaním pri počte dverí...na linke 1 a 6 sa dnes človek niekedy má problém zmestiť, linku 2 radšej zredukovali v prospech autobusov, CItelisy 12 CNG sú tak rozhegané - čím to je? Oproti tým v TN (ale tam sú nafťáky) sú opoznanie hlučnejšie, bystrickým stále niečo búcha. Ak majú prísť takéto kĺby, radšej buďme radi za rad 961, ktorému morálne a ani fyzicky nič nie je. Dokonca, keby niekto porozmýšal, mohla sa spojiť linka 28 s linkou 34 a nasadiť na ňu aj tie zostávajúce kĺby B961. Inak presne ako vrvaíš, BB-997BS bola perla tunajšej MHD a po návrate z BA vyzerala aj ťahala horšie, ako ex-Kováčovská C744. Niet čo dodať, nemusím byť vodič aby som si nevšimol ako sa za pár rokov zhumpľovala.
Reply on: PFM #46603:
"Odkedy sem v 2006tom došla návšteva z 20 km južne vzdialeného mesta, krajské mesto pod Urpínom nepozná, čo je to kvalitná doprava. A to je hanba. Čo sa tu v BB deje, to človek nevie či je na smiech, alebo na plač." Tá návšteva najprv prišla z 20km severného mesta do toho južného a potom sa zase vrátila nazad z juhu na sever, pod hlavičkou južnej firmy. Však to čo prišlo na juh zo severu v 2006 stále je to severné a dokonca tam bývajúce. ? Tak ma nedráždi. ?
Reply on: 810zssk #46607:
Načo by si DPMBB uplatňoval náklady na opravu, keď tie vozy len stáli a potom ich rovno rovno šupli do šrotu, aby niečím vykryli tú dementnú požiadavku od OPŽP? A tie, čo nezlikvidovali len využili kým došli nové trolejbusy, a potom keby sa ich neujali intergalaktickí zo Zvolena, tak by stáli ďalej? Veď to, čo sa deje tu v BB je obrátené hlavou dole.
Reply on: 810zssk #46604:
Prečo potom tie vozy prišli také aké prišli? Prečo potom mali čo robiť aby ich vôbec sprevádzkovali? Prečo potom vyzerali tak ako vyzerali? Prečo im potom, čo som počul, chýbali palivové filtre? Ja si nemyslím, že tie vozy mali v Bratislave nejakú dobrú údržbu. Prečo vyzerali po príchode tak ako vyzerali? Klince vbité do podlahy namiesto tmelu, chýbajúce zámky dverí, a podobné detaily, ale detaily tvoria celok. Prečo potom BB-997BS tak chrchlal motor ako chrchlal? Už len zo samotnej BB-997BS, ktorá bola vždy v tip-top stave bolo cítiť, že údržbu ten voz v Bratislave nepoznal. Ktokoľvek, či už vodič, alebo mechanik, alebo obyčajný laik, ktorý zažil tie vozy po návrate do BB ti povie, že tie vozy sa vrátili z Bratislavy zničené.

kvorka: Súhlasím s tebou so všetkým. Na zvolenčanoch je vidno, že "serú kocky" z CNG. Ja osobne neuznávam CNG ako palivo. Že vraj ekologickejšie? Veď emisná norma EURO 5 sa mu pomaly vyrovnáva. Napr. taká BA, alebo NR... Majú síce zopár plyňákov, ale sú verní nafte. A k tým trolejbusom, nákup tých 19 SORiek bol úplne nezmyselný. Bystrica potrebuje kĺbáky, ale kebyže sa teraz kúpia, tak je nadbytok krátkych NP trolejbusov. Lebo ich je veľa. Keby radšej kúpili 9 krátkych a 10 kĺbových. Ísť na 1tke v špičke krátkou SORkou je čisté utrpenie. A to bola linka, kde sa predtým sólo voz objavil len zriedka. Bystrická doprava ide dolu vodou. Keby aspoň niečo, čo tu stvárajú dávalo logiku, ale tu už logiku nedáva nič.
Reply on: kvorka #46606:
Ak vozy neboli vratene v pozadovanom stave, mal si DPMBB uplatnit (trebars aj sudne) naklady na opravu. Ja som tymi vozmi cestoval v BA dost kedze jazdili aj na jednej z mnou casto vyuzivanych liniek a rozhodne som nepostrehol zasadny rozdiel medzi tym ako vyzerali na zaciatku a ako na konci...
Reply on: 810zssk #46604:
Existuje: tie vozy v BB jazdili len krátko, boli dobre udržiavané - ale veď DPB ich nevedel ani len riadne vrátiť, jeden či dva vozy nevydržali ani cestu späť - to ti nestačí? Inak spýtaj sa vodičov či na dielňach DPB (nie na vedení) a každý ti povie, že v BA jazdili čo sa dalo a údržba bol až na poslednom mieste. ?
Reply on: PFM #46603:
Súhlasím do bodky, Karosa B741 alebo C744 jazdila 20 rokov keď mala údržbu. Ja nechápem, ako mohli dostať naviac SAD ZV dotáciu z fondov, keď: a) nie sú výhradný prevádzkovateľ MHD v BB a b) vozový park je už beztak nový. Keby tú dotáciu radšej dostali pre ZV, ZH či VK, nepoviem. A načo je Bystrici ďalších 14 nových kĺbových vozov? Netuším. Radšej sa mali nakúpiť kĺbové trolejbusy, ale teraz keď je kĺbov dosť a všetky sú B961, nevidím v tom zmysel. Hádam sa zase budú vyraďovať 6ročné vozy? Alebo sa bude postupovať tak, ako sa Karosami radu 900 - nehospodárne. Taktiež neviem, prečo sa radšej nenatiahne vedenie do Sásovej. V Debrecíne či Miškolci rekonštruujú a stavajú novú trate trolejbusov a električiek, ale v BB si myslia, že ich spasí plyn. Je to na hlavu.
Reply on: PFM #46603:
Ale prosim ta, co su to za nezmysly ze tie vozy sa v BA znicili? Existuje na to podklad? Zvlastne ze ine prenajate vozy sa neznicili, len zazracne prave tie bystricke hej. Asi to bolo nejake sprisahanie.
Reply on: kvorka #46601:
Už zapožičanie tých autobusov do DPB bolo pre nich osudným. Tam ich zničili tak, že náklady na opravy by boli neskutočne veľké. V Bystrici už nič nemá logiku, v Bystrici sa plytvá všetkým, čím sa môže. Nadbytok pomerne nových kĺbových autobusov (veď 700vky jazdili aj 20 rokov a nemali problém) len tak odstavených, a potom sa dajú len tak zošrotovať, ani keby sa "nechumelilo". Veď tie autobusy boli pojazdné a v kľude mohli jazdiť ďalších 5 - 10 rokov. Hlavne tie novšie Ečky. Ale hlavne pri 932jkách, a hlavne v posledných rokoch sa na údržbu hrdo sralo, však načo by sa s tým zaoberali. Všetci dobre vieme v akom stave jazdili posledné mesiace... A na tú BB-715BE sa ani nevyjadrujem. Bežný človek nemá pomaly ani na chleba, a intergalaktickí spolu s DPMBB vyhadzujú peniaze do Hrona. Veď tie autobusy mali aj nejakú hodnotu. A teraz ešte ten úplne nelogický a zbytočný nákup nejakých "vysokokvalitných" 14tich kĺbových plyňákov. Síce z eurofondov, ale tie autobusy čo tu jazdia nemajú ani 6 rokov! Veď to sú nové, kvalitné autobusy v dobrom stave, ktoré ešte ani po životnosti nie sú... A na Slovensku zvykli autobusy jazdiť aj 20 rokov a zvládli to solídne, a myslím si, že 900vky by to zvládli tiež. Ale tak, tie Šrotelisy, či ktorý to zrádnik príde, dostanú z eurofondov cez OPŽP, B961E predajú a majú peniaze pre seba. Však prečo by si intergalaktickí nenahrabali do vrecák? Odkedy sem v 2006tom došla návšteva z 20 km južne vzdialeného mesta, krajské mesto pod Urpínom nepozná, čo je to kvalitná doprava. A to je hanba. Čo sa tu v BB deje, to človek nevie či je na smiech, alebo na plač.
Reply on: kvorka #46601:
Osobne si nemyslim ze DPB by si znova prenajal B941. Klbov je uz myslim dostatok a vraj ma prist este 20 SORiek.
Reply on: PFM #46598:
veru tie B941 by v každom normálnom meste na Slovensku jazdili ešte aspoň 5 rokov. Divím sa, keď sa robili tie kšefty medzi DPM a SAD ZV (presun Citybusov, nemajetkový "vklad" dvoch Vrakos 932 a pod.), že sa nejako nevytiahli aj tie kĺby...ale to asi nikto z farizejov nechcel siahnuť do svojho, a vtedy bolo lepšie humplovať ich v BA. Ešte som nezažil, aby subjekt, ktorý nemal licenciu ani na jednu normálnu linku MHD mal v majetku prebytočných cca 35 autobusov a ešte si nechal vložiť na "zvýšenie" základného imania ďalšie dva...to len tu v rozkradnutej Besterczbányi ide, a všetko pekne dolu Hronom. Čo by za vozidlá B941 dali v BA,KE alebo NR? Samozrejme, už asi nie v stave, do akého sa nechali prepadnúť hnitím vo vozovni. Pretožoe, soudruzi, co dělá autobus na děšti? No koroduje tupci ?
Reply on: 810zssk #46599:
Za málo ?.
Reply on: PFM #46598:
Dakujem 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.