Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
SME: "Predstaviteľ SAD Zvolen zas hovorí o možnom verejnom ohrození, lebo ak by bolo treba Banskú Bystricu a okolie evakuovať (po prípadnom hromadnom nešťastí alebo prírodnej katastrofe), zvolenský dopravca by na to nemal dosť autobusov." - ale to je verejneé ohrozenie čisto z ich strany.

Keď vedeli dať SAD ZV operatívne úplatok pri tom rozhodovaní, tak mali aj operatívne zabezpečiť busy a vodičov. Vrakosa Hrdzavé Mýto im asi 951 a 961 na počkanie nevyrobí, tak si mali priplatiť za urýchlené vybavenie objednávky ?
A keď pozháňali tie ojetiny z celého Slovenska, a evidentne to nestačí, tak mali zháňaťaj z Čiech ?
A od momentu, keď tušili, že od 1.1.2006 budú robiť MHD BB oni, mali veľmi intenzívne zháňať všetkých vodičov s "C" a robiť im za pár dní "D". (aj keď je to myslím takto krátko nemožné)
A okolo vianoc mali posťahovať všetkých vodičov z dovoleniek, hromadne ich nahnať do BB, a robiť "poznávacie zájazdy" (školenia) o bystrických linkách MHD, aby teraz nechaozzili.


Keď niektorí cestujú zadarmo (že nemajú im vydať z veľkých bankoviek), prečo iní musia platiť? Kde je spravodlivosť? Cestujúci: NEPLAŤTE, prípr. si zamente drobné za päťstovku, či tisícku, aby aj vás pustil vodič zadarmo, keď už nemá vydať ❗


Ja sa nemôžem prihlásiť do príp. konkurzu na riaditeľa DPB a. s., lebo nemám potrebnú kvalifikáciu (školy a diplomy). Ako sa mohla SAD ZV prihlásiť do konkurzu na MHD BB, keď nemá dosť vozov (a to ani s tými mestskými 35)


Označníky nech si BBDS kľudn všetky odmontuváva, veď je to ich majetok a oni ich už nepotrebujú. Aj ja, keď sa odsťahujem z bytu, zoberiem si všetky moje veci het. Alebo nech tie označníky veľmi draho predajú SAD ZV ?


U nás v BA MHD sú predpisy, že "vodič môže zastaviť a otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričomastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom. Tam kde označník nie je cestujúci nesmú nastupovať a vystupovať. (Výnimky sú iba pri poruchách a mimoriadnych udalostiach, vtedy musí vodič osobne zabezpečiť bezpečný výstup...) Poda mňa je iba otázkou času, keď niekto nájde obdobný predpis v BB... ?
Pár postrehov z dnešného rána

Na Uhlisku sú už vylepené nové cestovné poriadky SAD ZV. Odchody vyzerajú viacmenej rovnako ako v tom starom, s tým, že až do konca týždňa majú jazdiť iba spoje označené ako "a". A buhvieprečo sú linky označené ako "122, 126, 154" atď...

Nové B952E už premávajú, zatiaľ som ich napočítal šesť, ale moc som toho ešte nepochodil. Na linke 54 išla ráno zbrusu nová C954E bez ŠPZ a zo sedadlami v igelite a na 22 som videl B741 z môjho rodného LM - skoro som spadol na hubu...
Reply on: pete #11741:

Pokial si pamätám, tak v BA to bolo 47 hal na osobokilometer Trolejbusu a 51 hal na osobokilometer autobusu niekedy pred dvoma rokmi. Ale ak chcete mať prensé info, obráťte sa na DPB prosím. Možno si to pamätám zle, ale určite vyšla prevádzka trolejbusu prepočítaná na osobokilometre o trošičku menej ako ekvivalentná prevádzka autubusu. V cene sú zahrnuté všetky náklday, aj údržba infraštrukúry u trolejbusu.
Reply on: LUK #11740:

To je pravda, prave preto by bola SAD BBDS urobila ovela rozumnejsie keby operovala tymto argumentom, odovzdavala vozy po etapach a neohanala sa iba tym, ze ich ma odovzdat az 30.1.2006. Takto to vyzera len na trucpodnik.
ahoj CHCEM SA VÁS NIEČO OPÝTAT

1/ nedá sa situácia v mhd riešit tak , že by dopravu zabezpečovali obidvaja dopravcovia?


2/ nie je možné že po skončení licencie SAD ZV v roku 2013 opät vyjdu trolejbusy na svoje linky , kedže sú vo vlastníctve mesta BB a nie SAD ZV?


3/ čo je na tom pravdy že BBDS má zmluvu o prenájme autobusov do konca roku 2006?


dakujem ze odpovede a ak mám mylné informácie tak sa ospravedlnujem

odpovede možte posielat na neoBB1@seznam.cz
Reply on: Danny #11729:
naklady na km v Presove:
Trolejbusy /autobusy
45 Sk / 47 Sk
Ale to sa da dosiahnut iba v pripade, ze sa s nimi jazdi casto a rovnomerne cely den. Pri trolejbusoch cim viac jazdis, tym mas naklady na km nizsie. Pri autobusoch na rovnomernosti behom dna nezalezi, no aj tam sa naklady znizuju hustejsou prevadzkou, pravda nie tak vyrazne ako u trolejbusov. Do nakladov sa zapocitavaju odpisy, mzdy atd... Ked sa beru do uvahy len energie potrebne chod vozidiel, tak pri rozumnej strategii prevadzkovania trolejbusov, vedia byt tie podstatne nizsie ako u autobusov.
PS u cisto autobusovej prevadzky nikdy nedosiahnete hustu dopravu mimo spicky - lebo sa to jednoducho nevyplati. U trolejbusov su vtedy naklady na energiu minimalne - zaplatia sa aj ked je trolejbus minimalne obsadeny.

este doplnim udaje DPMP za rok 2004:
Autobusy: 2,6 mil km/rok pri spotrebe 979litrov nafty za 26,5mil Sk
Trolejbusy: 2,3 mil km/rok pri spotrebe 5,2 mil. kilowatthodín za 16,5 mil Sk
Pozerám, že tu prevláda názor, že BBDS úmyselne drží vozy MHD a.s. na dvore len preto, aby sťažila situáciu Zvolenu. Ale nikoho už nenapadne, že aj BBDS má v tých vozoch namontovaný nejaký svoj majetok - transparenty, pokladne, vysielačky apod. a ten sa nedá z nich vymontovať z večera do rána a z 35 vozov naraz...
Vcera v spravach ludia z BBDS jednoznacne dokazali ze im vlastne o ludi vobec nejde a ani nikdy neslo. Spravaju sa ako male decka.

Moja cesta rano:
7:00 Trolejbus (pardon) autobus cislo 7 by mal mat prichod
7:10 Uz je tu. Je to jeho 4 zatavka ale je uz plny. Vhiahnuty davom stojim na jednej nohe. Cca 10 ludi ostalo von
7:11-7:20 Vodic optimisticky zastava na zastavkach ale nik nemoze nastupit. Nema kam.
7:21-7:25 Dozvedame sa vodicov pribeh ako mu pred 2 dnami zavolali ze ide robit do BB a ked nie ma vypoved. V telefone sa ho spytali ze co pozna BB a on ze nie. To vraj nevadi lebo dostane mapu a ked nebude vediet nech sa spyta ludi, oni mu povedia. Dnes uz nebude robit 16 hodin ale iba 8, lebo zohnali dalsich vodicov a ze ked sa stazovali na stav tak sa im kompetentni zo ZV iba vysmiali. Pri Leninovi uz stojim na dvoch nohach
7:26 Vystupujem

Uz sa tesim na cestu spat.

Nevedel som si predstavit ci este moze uroven MHD klesnut hlbsie po tom co predviedla BBDS s niektorymi linkami a blbym prestupovanim, ale momentalny stav dokazuje ze klesnut este hlbsie sa da.
INFOLINE:

1.
http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/new_window.php?id=27851&what=tasr&css=http://banskabystrica.virtualne.sk/_main.css&id_mesto=15

Oznámenie: Mimoriadna TK SAD BBDS o kolapse MHD v Banskej Bystrici
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dnes, v utorok 3. januára, o 12.00 h sa v Penzióne Boca, Dolná ul. č. 52,
v Banskej Bystrici uskutoční mimoriadna tlačová beseda Slovenskej autobusovej
dopravy (SAD) Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS), a. s., ku kolapsu
mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici.
TASR o tom dnes informoval riaditeľ a predseda predstavenstva SAD BBDS
Igor Korniet.

(TASR)

2.
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/bbdssiudajneznova1136219640.phtml

BBDS si údajne znova prenajala mestské autobusy MHD

SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), ktorá prevádzkovala mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici do konca minulého roka, odmieta dnešné vyhlásenia SAD Zvolen ako zavádzajúce. Nový prevádzkovateľ banskobystrickej MHD SAD Zvolen dnes vyhlásil, že nemôže zabezpečiť MHD v plnom rozsahu pre to, lebo dosiaľ nedostal do prenájmu 35 autobusov vo vlastníctve mesta, keďže BBDS ich stále mestu nevrátila. Vedenie BBDS vo svojom vyhlásení zdôraznilo, že ich prenájom platil do 31. 12. 2005 s termínom odovzdania do 30. 1. 2006. Predstavitelia BBDS zároveň oznámili, že s predstaviteľmi mestskej spoločnosti vlastniacej spomínané autobusy podpísali 30. decembra 2005 ďalšiu nájomnú zmluvu platnú do 24. decembra tohto roka bez výpovednej lehoty.


Medzi podmienkami mesta pre nového prevádzkovateľa MHD bol aj prenájom 35 mestských autobusov. Prednosta banskobystrického mestského úradu Miroslav Muroň na dnešnej tlačovej besede informoval, že originál pôvodnej zmluvy o prenájme autobusov sa po rokovaní so záujemcami o prevádzku MHD stratil.
Hovorkyňa mesta Banská Bystrica Dagmar Svešniková bola informáciou o údajnej ďalšej nájomnej zmluve s BBDS prekvapená. V tejto chvíli nemám vedomosť o žiadnej takejto zmluve, povedala pre agentúru SITA Svešniková.

(SITA)


3.
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/mestopresovtrolejb1136217300.phtml

Mesto Prešov trolejbusy neruší, kupuje nové

PREŠOV 2. januára (SITA) Mesto Prešov prispeje v tomto roku sumou 81,5 mil. Sk na zakúpenie štyroch trolejbusov a dvoch nízkopodlažných autobusov pre Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. (DPMP). Občania sa nemusia obávať ani zdražovania cestovného v mestskej hromadnej doprave v Prešove. Všetky ceny lístkov a zliav ostanú na úrovni uplynulého roka.


Podľa vyjadrenia primátora mesta Milana Benča v metropole Šariša nehrozí scenár z Banskej Bystrice, kde rušia ekologicky výhodnejšiu trolejbusovú dopravu. V uplynulom roku sa po zdražení nafty dokonca po prvýkrát začala obracať karta, keď sa náklady na trolejbusy vyrovnali autobusovej preprave, ba dokonca v istom okamihu sa stali úspornejšími, uviedol na dnešnej tlačovej besede Benč. Podľa prešovského primátora náklady v trolejbusovej preprave sa zvyšujú pri silnejších mrazoch, čo DPMP rieši dočasným nasadením väčšieho počtu autobusov v špičke. Benč uviedol, že prešovskí poslanci sa správne rozhodli neprivatizovať prešovský dopravný podnik, čím si ponechali právomoci týkajúce sa mestskej hromadnej dopravy vo vlastných rukách. V novembri a v decembri odsúhlasili v zastupiteľstve zvýšenie základného imania v DPMP v súhrnnej sume 30 mil. Sk. Teraz sa o výške kompenzácie nákladov zo strany obecných samospráv rokuje s ôsmimi obcami, do ktorých DPMP zabezpečuje prepravu.
DPMP má vo svojom vozovom parku okolo 40 trolejbusov a vyše 60 autobusov. Trolejbusovú prepravu prevádzkuje od roku 1962. V posledných rokoch mesto investovalo finančné prostriedky do rekonštrukcie najstarších tratí.

(SITA)
Par postrehov:
- SAD BBDS sa zachovala ako male jesitne ukrivdene decko, co moze byt znacne kontraproduktivne. Vyrok Ing. Kornieta ze ma 30 dni na odovzdanie autobusov je sice asi de iure v zmysle zmluvy, ale vzhladom na medializaciu velmi nestastny. Ovela elegantnejsie by bolo - ak uz SAD BBDS chce robit prieky co evidentne chce, keby autobusy odovzdavala tempom 1 kus za den.
- Chapal by som postoj SAD BBDS keby oficialne napadla vysledok "sutaze", vyhlasila ho za zmanipulovany, co vsak neurobila. V danej chvili neriesim "sutaz" ako taku, o tom sa tu uz napisalo dost
- Co skutocne nechapem je postoj mrtveho chrobaka, ktory predvadza Fond narodneho majetku, vlastnik 51% akcii SAD BBDS a.s. Cakal by som, ze terajsi management bude okazalo, na tlacovej konferencii a okamzite odvolany a tu nastupi niekto, kto sa aspon pokusi zachranit co sa este da. Slaboduche vyjadrenia predstavitelov SAD BBDS v TV nic neriesia. Myslim, ze torzo BBDS zacne mat v dohladnom case velmi vazne financne problemy. Januar a februar su z hladiska trzieb v dialkovej a medzinarodnej doprave tradicne mizerne, z hladiska nakladovosti su vsak velmi narocne. Obavam sa, ze verbalne ubezpecenia, ze SAD BBDS zamestna vodicov upratovanim snehu a je schopna im dva mesiace hradit mzdy aj bez toho, ze budu soferovat a ked SAD ZV padne na hubu a primator Kralik sa priplazi po bruchu aby poprosil BBDS ci by neracila zase robit MHD pre mesto su skor z oblasti zboznych priani. Cas jednoznacne pracuje pre SAD ZV.
- Dnes bude v MHD znova chaos, ale mensi ako vcera. Vacsina skol ma stale prazdniny. opakujem sa, ale SAD ZV hra vabank a podpise aj krvou zmluvu s diablom - autobusy budu pomaly pribudat, vodici zo SAD BBDS pomaly ubudat, cezpolni vodici sa naucia kade maju chodit, oznacniky Zvolencani vyrobia, alebo daju vyrobit, tradicne apaticke obyvatelstvo BB odchovane v minulosti sialenymi uletmi Made in BBDS si posomre, ponarieka a neurobi nic.
Reply on: BigMac #11712:
Ja sa samozrejme tiež obávam, no keď už sa tu toľko debatuje o tom istom dookola, prečo nehľadať aspoň teoretické východiská z tejto situácie, nech má diskusia aj nejaký cieľ? ?
Danny myslel som si že pán Toman je trochu rozumnejší a žhavejší k činom, ale je to len sľubotechna ako všetci. Kde máme jeho lanovku na Urpín? Bolo by pre toto mesto nešťastie mať takého primátora.
Reply on: Jaroslav #11711:
neboj sa on bude dobru ochranku 😉 ?
heh ja pre istotu idem do metsa pesi , racej zmrznem po cetse ako mrznut na zastavke

Ked som nedavno videla pred mojim domom L26 ktora stala tam ludia nastupili a ona dalej stala takto asi 5 min (upozornujem ze ked prisla uz mala meskanie aspon 10 min) mala som pocit ze caka , ked uz meska tak riadne 🙂 a potom po 5 min sa pomalicky plazila hore no bolo to na zaplakanie
Tak ako to ide?
Dúfam, ze SAD_Zvolen to zvládne lebo ponuku p.Snopka zo včera v TV JOJ možem už okašlat.
Prajem veľa trpezlivosti pri cestovaní.
No tak BB ide pekne do...lu vodou!!! pojdem aj trochu mimo MHD v BB!!! Co poviete na ukoncenie prevadzky banskobystrickej cementarne ktora tu fungovala od cias SNP????? Co poviete na ukoncenie prevadzky odstepneho zavodu Smrecina-Zapalkaren, ktora bola jedinou prevadzkou na vyrobu zapaliek /mnohych druhov/ na slovensku??? (Ano je urcite lacnejsie dovazat zapalky z CR ako mat vlastne a moct este ich aj vyvazat!!!) A teraz pride TOTO-zrusenie trolejbusov!!! Preto sa pytam CO BUDE DALEJ??? Zavru nemocnicu, zst, busovu stanicu alebo cele mesto???
Pokial tomuto mestu budu "VLADNUT" ti co mu vladli aj doteraz tak je to mozne!!!
SAD ZVOLEN -ZMRDI...
Krízový režim v MHD BB očami poslanca Tomana
http://www.poslanec.sk/view.php?cisloclanku=2006010301
Prosim napiste mi sem naklady na km pri trolejbusoch/autobusoch -v jednotlivych slovenskych mestach ( BA, Presov, ZA, KE, NR...)
Dostal som taku otazku od jedneho z clenov poslaneckeho zboru

Vdaka!
SUHRNNE INFOLINE +komentar
(hoc som ich napisal vecer, skor sa mi ich pridat nepodarilo):

O situacii v MHD (podla mojich postrehov) informovali:
1. SRo 1 Radio Slovensko, po 06:30 (kde nepravdivo uviedli, ze sa ma cestovat aj dnes zadarmo-moja pozn.: niekde sa tak aj cestovalo-ked otvorili vodici dvere po uplnom narvani busu) Kralik tam hovoril take chu***iny, ze som len oci plestil. To, ze je problem v MHD, ze za to si moze SAD-ka Zvolen, ze oni maju licenciu a oni si to maju zabezpecit. Hlavne, ze mesto podpisalo zmluvu s SAD ZV cca 4 dni pred koncom roka a sracky na hlave ma Kralik, lebo su to mestske autobusy (a mesto ich ma dat SAD ZV, ako sa zaviazalo v zmluve).

2. Radio Rebeca po 18:00 (podrobny prispevok) kde podobne ako v spravach STV upozornili na skutocnost, ze Kralik vraj 30.12. (tym datumom som si nie isty) PODPISAL(!!!) prenajom mestskych busov BBDS do 24.12.2006. Zmluva sa vraj niekde stratila. Svesnikova ako hovorkyna MsU o nej vraj nevie.

3. TV MARKIZA uviedla Luptakov prispevok, po 19:00 (link este nepridany na www.stranke Markizy, adresa Televiznych novin: http://archiv.markiza.sk/?__R%309SPzkxOidPQTg1NC5XTEE5MTYzMQ-A1-v3 ) + uz zmieneny teletext TVM tusim #115

4. TV JOJ- Kovacikova pripravila prispevok o kolapse MHD, kde ked som pocul Snopka, mal som 100 chuti hodit nieco po televizore. Kovacikova: “Banskobystricka SADka sa s odovzdanim autobusov neponahla, novemu prevadzkovatelovi situaciu nechce ulahcit. Pre ludi sa cestovanie stava nocnou morou“. A vyrok mistra Snopka: „ Nasa spolocnost je v pripade potreby okamzite pripravena v plnej miere zabezpecovat MHD“. To je vrchol! Totalny hyenizmus vo vzniknutej situacii! Ze oni su schopni okamzite zabezpecit fungovanie MHD???!!! (Hlavne, ze na mestskych! busoch (rozumej cudzich, viac menej ukradnutych) a hlavne ze uz viaceri vodici poodchadzali do SAD ZV. Ale, ved to urobi sam pan Inženýr :-I ) http://www.joj.sk/tvarchiv/index.html -vybrat 2. prispevok Banska Bystrica).

5. STV Mali slusny prispevok o bodreli v MHD. Tu sa vyjadrovali aj Poloni, aj tusim Korniet, Muron (prednosta MsU) a Novansky (zhavy poslanec, ktory bol sa SAD ZV) –ktory trefne vykrical, ze Kralik podpisal prenajom mestskych busov az do konca r. 2006 (ser ver www.stv.sk je momentalne nefunkcny 😞

6. TA3 http://www.ta3.com/videonews1.php?id=02012006/bb_doprava.ASF

7. Dennik SME, utorok, 3.1. prinasa zas tento clanok s dalsimi novymi info: V Bystrici skolabovala doprava- http://www.sme.sk/c/2531141/V-Bystrici-skolabovala-doprava.html

---------------------------------------------------------------
A.) TESCOBUS (linka 98) prevadzkuje BBDS !!!!!! (videl som 19:20 a 20:20) Hlavne, ze uz nemaju licenciu na MHD... (Bol to bus BB 955 BC) aj s NORMALNOU tabulkou linky 98 (nie ze TESCO, zmluvna doprava, bez cisla linky, kedze uz linky nemozu prevadzkovat).

B.) RE Pan poslanec Toman: Hlavne, ze nas cicikal, ze vsetko bude v pohode. Ze pride novy vietor a podobne veci. No najma by ma zaujimalo, kde sa zrazu podeli jeho ciny: mal plne usta reci, ze 31.12. pojde prevziat busy do BBDS. Jaaaj, asi si ich zbalil do baliaceho papiera a o 3 tyzdne slavnostne odovzda SAD ZV!!!! 😃

C.) RE: Burz- vdaka za info. Mna sameho to napadlo (ze to este nie je novy bus) tesne po pridani prispevku. Ale aj tak diky moc. Zajtra vam tam (samotne mesto ZV) toho asi fakt vela chodit nebude 😕

D.) Podla slov Ing. Polonyho namontuju cestovne poriadky v pondelok. Len skoda, ze neuviedol, ze ktory. Teraz vecer este som ziadny CP nevidel. A zase by som nebol moc nadseny, aby namontovali dake docasne haraburdy, ktore neskor zostanu natrvalo...
BTW Uplne vsetky oznacniky s CP BBDS neodmontovala 😃 V Sasovej som 1 neposkodeny, stojaci, s CP, nasiel heh (samozrejme, ze nezradim kde!)

E.) Udivuje ma, ze este nikto poriadne nekomentoval cerstvo prednesene plany SAD ZV vo Zvolene (vid Burz ci clanok), ze chcu prerobit dalsie busy v ZV na plyn! Ved to je pozitivna info

Ja sa vsak velmi desim pomyslenia z prave konanych divokych situacii v BB, co zostane z vyhlaseni Ing. Polonyiho, na MsU-o nakupe nizkopodlaznych autobusov a najma ekologickych plynovych autobusov, nehovoriac uz o autobusoch s normou Euro 4., -kedze zacali dako vsetko narychlo hromadne nakupovat (pod tlakom novej situacie). A aj tak budu mat vsetko nakupene do 1.5. 2006-a ako hovoril riaditel SAD ZV Euro 4 sa ma zacat vyrabat az v lete... Cize Euro 4. nebude mat ani 1 bus....
Alebo mi chcu tvrdit, ze to budu hned po dodani premontovavat na plynovy pohon???!!!

F.) Ako to bolo uvadzane, uz sa objavuju v meste nove (pre bystricku MHD) Karosy 951. Ale zarazilo ma, ze preco stale stoja na dvore SAD ZV tie Ikarusy ?! Trebars, z Presova. Ja som zatial videl len staru primestsku klbovu Karosu (linka 24 al. 25)...
Reply on: mcross #11726:
Nemyslel som fanusikov MHD, skor beznych pouzivatelov MHD. Po par dnoch, ked sa situacia ako tak dostane do normalu, im to bude asi dost jedno. A narazal som na to, ze doteraz takmer vsetci pekne sladko spali (az na par vynimiek). Zrusenim trolejbusov to zavanalo uz davnejsie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.