Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #21310:
to je asi najpresnejšia formulácia...
Reply on: LUK #21307:
povedal by som to skor naopak. Nie ze chcu pouzivat MHD (takych je malo), ale nie su nuteni vyuzivat IAD.
Reply on: LUK #21305:
Ten PO som neporovnal práve preto, že každý vie že je to "neporovnateľné" tak ako si uviedol...venoval som sa len "tiežnosným linkám MHD" v ostatných mestách...

PS: v TN sa síce spravila veľkomestská linka č.1 15/20, ale predtým zrušili č.22, ktorá v preklade s 1 mala ešte trochu lepší interval. v ZA sa to práve asi udeje teraz od mája, v BB je to ako všetco dobre vieme. jedine PD treba pochváliť za to, že urobili nosné linky 50,51 z bývalej nosnej 3 a 5. Ale obiehajú celé mesto.

Bojím sa toho, že MHD BB skončí ako MHD LM... no comment
Reply on: LUK #21307:
Tak v ZA som nedávno bol, možno som niečo pochytil. ? Iste, prešovská MHD je o niečom inom.

Inak vidno, že leto sa blíži, lebo som videl autobus s otvorénými prednými dverami (samozrejme za jazdy a s cestujúcimi ?)
Reply on: wizard112 #21306:
"používať MHD je nútených viac ľudí"
to je formulácia ako keby si zo Žiliny prišiel... ? Ja si myslím, že v PO prevažuje počet ľudí, ktorí CHCÚ využívať MHD. Pretože má úroveň. Zatiaľčo v BB je každá jedna cesta ZZVHD traumatizujúcim zážitkom... ?
Reply on: LUK #21305:
Treba dodať, že v PO okrese je počet evidovaných automobilov približne rovnaký ako v BB, pritom rozdiel obyvateľov je okolo 15 000 až 20 000 (v prospech PO). Takže aj nízky počet osobných automobilov je dôvodom, prečo môžu byť intervaly také, aké sú (používať MHD je nútených viac ľudí, ako v BB).
Reply on: draxter #21302:
neviem, prečo si ten Prešov neporovnal (nie sme Žilina, kde sa to nesmie ? )...
L1 - špička 10, sedlo 15, víkend 20 minút
L4 - 10, 12, 20
L8 - 10, 12, 20
(pričom L4 a L8 sa prekladajú)

Prečo to v PO ide? Prečo tam majú podiel výkonov AB:TB skoro 1:1?
Dokedy si ešte necháme rozvracať MHD v BB nejakými ...(autocenzúra) ? ?
Reply on: draxter #21302:
To bude asi tym, ze zvolencania sem priniesli aj "velkomestske maniere".. ? ? Nevies, najmodernejsia MHD.. ?
Reply on: draxter #21302:
V tomto s tebou musím žiaľ len súhlasiť. ?

To boli časy, keď ešte L20+22 chodili v špičke 7-8 min., v sedle 17 a cez víkend 18 minút (vlastne ešte pred rokom). Alebo v roku 2003 L20+22+23 v špičke za hodinu 10 spojov (z toho 8 kĺbov), L26 5 spojov za hodinu (všetko kĺby). A teraz... Na tejto trase ide v špičke 6 kĺbov a tri sóla. A to v geniálnych súbehoch. ?
Keď sledujem tie redukcie intervalov na nosných linkách, je to hrôza...v BB už neexistuje "veľkomestská linka", ktorá by mala interval aspoň 20 min v sobotu nedeľu a 15 min v špičke /dlhšie ako 2 hod/.

Keď to porovnám, top linky:
ZA: 3,13 - 20 min, v špičke 10 min /ale bude sa to meniť, že.../
BB: 1,34 - 30 min /s dierami/ a 15 min /10/
TN: 1 - 20 min /okrem večera/ a 15 min
TT: nič poriadne
MT: 23,30 - 25 min, cca 20-25 min
PP: 1,4 - s.n ťažko vravieť o pravidelnosti, prac.dni 20-30
PD: 50,51 - 30/30

Ťažko je tu teda hovoriť o nejakej nosnej intervalovej linke, jedine v TN je to 1 a v PD 50,51. Inak v iných mestách čo bolo, sa rozbilo alebo sa rozbije. PO,KE a BB porovnávať nejdem, tam to je o inom.
Reply on: mirkobb #21299:
Tak spotreba je väčšia a ten kopcovitý terén popri Starej nemocnici... Presvedčili ste ma. ? Každý môžeme byť z času načas popletený, no nie? ? ?
Reply on: wizard112 #21297:
Jeeejda, co Vam "vsetkym" je? Nenapisal som, ze si Ty pleties T-busy s duobusmi, ale ze si ma pravdepodobne S499.1023 asi splietol s Tebou, pretoze si to tu spominal ako prvy Ty, aj ked samozrejme v inych suvislostiach ako dve odlisne veci, to mne bolo jasne ako si to myslel, uz ked si to napisal a nasledne som na tie duobusy reagoval. ?
Inak, teraz moja reakcia na Tvoju poslednu poznamku o spotrebe duobusov, Petik(aj S499.1023) ma pravdu, fakt maju vyssiu spotrebu, pretoze hmotnost takeho vozidla je omnoho väcsia uz kvoli tomu, ze su tam dva pohony, jeden motor na elektriku, druhy spalovaci motor(so vsetkym co k tomu patri v oboch pripadoch). S tym suvisi aj poruchovost, kvoli nie dokonalej kompabilite jednotlivych dielov(hlavne tych spolocnych), no a nasledne je samozrejma aj vyssia nadobudacia cena takeho vozidla, kedze je to tam "2x", takze vlastne vsetci(Petik, S499.1023, Ty a ja) tvrdime to iste, len niekedy sme fakt ako "madari" ?
S499: Na bratislavskej sekcii si písal, že: "Takže kolapsu dopravy NEpredídeme ani tou najkvalitnejšou VHD ale MUSÍME prispôsobiť cestnú sieť predpokladanému rastu motorizácie." Si o tom presvedčený? A ešte chcem vedieť, dokedy budeme prispôsobovať cestnú sieť? Ešte také cesty mimo miest si viem predstaviť, ale v mestách? V tomto smere je Slovensko našťasie na tom dobre, že je na chvoste EU v počte aút na obyvateľov. Ešte je šance ľudí udržať vo VHD. Ďalej si sa oháňal nejakými percentami, koľko ľudí využíva VHD v niektorých štátoch. To mi tiež pripadá dosť pochybné. Po prvé, VHD nie je iba MHD (predpokladám, že za VHD považuješ mestkú + prímestkú + vnútoštátnu dopravu). Takže podiel MHD ku IAD nemusí byť až taký katastrofálny. To mi chceš povedať, že iba každý šiesty obyvateľ nejakého nem. mesta využije MHD? V mestách, kde je metro, využíva MHD určite viac ľudí, ako píšeš. A povedz mi, ako je to v Prahe (to by si mohol vedieť). Aký je tam pomer medzi IAD a MHD?
Reply on: mirkobb #21295:
Kde ja pletiem duobusy a trolejbusy s pomocným pohonom? Odporúčam prečítať príspevok #21284. Ja som písal, že by nebolo na škodu zakúpiť trolejbusy s pomocnýmj pohonom, ktoré by však chodili iba na elektrinu, dieslový agregát by zapli v prípade obchádzania nejakej prekážky. V žiadnom prípade ich nepoužívať pravidelne ako autobusy. Na trase dnešnej L21 som chcel použiť duobus, teda rovnocený autobus a trolejbus. Ak to tu niekto pletie, možno Petik, že písal o prehnanej spotrebe (neviem, či má duobus rádovo väčšiu spotrebu ako klasický autobus). ?
http://mobil.idnes.cz/tiskni.asp?r=navigace&c=A070427_002831_navigace_ada
Aj keby v BB taka moznost bola, tak by to ludom "pomohlo asi ako mrtvemu husle", vzhladom na meskania "zauzivane" v beznej prevadzke v podani SAD ZVHD ? Cestujuci sa potrebuje nacas niekam dopravit a nie zistovat na mobile, ze mu to pride az za 20 minut ❗ ? ?
Reply on: S499.1023 #21293:
A kde som ja spominal, ze 24/25Tr su duobusy? Si ma pleties s wizardom112 ? Podla mojich info jazdili aj v Cechach, napr. v Brne. ? ?
Reply on: mirkobb #21290:
Ten citát samozrejme nehovorí o žiadnych českých mestách, u nás nikdy žiadne duobusy nejazdili. Duobusy zapríčinili koniec trolejbusov napríklad v Essene.
Reply on: mirkobb #21290:
V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že trolejbusy s pomocným pohonom typu 24/25Tr NIE SÚ duobusy. Výkon ich agregátu pre nezávislý pohon nie je dostatočný pre pravidelnú premávku s cestujúcimi a z toho plynie aj ich vysoká spotreba - rovnako bude mať väčšiu spotrebu Škoda Fabia 1,2 HownoToPojede, keď ju poženiem plne naloženú po diaľnici na rýchlostnom limite, než Octavia 1,6 75 kW s tým istým zaťažením a pri tej istej rýchlosti. Ďalej, tieto vozidlá NEumožňujú trvalú prevádzku na diesel a už vôbec nie používanie v autobusovom režime, keďže aj pri naftovom pohone je prenos výkonu elektrický, zatiaľ čo v citáte spomínané duobusy boli plnohodnotné autobusy. Tento typ duobusov sa skutočne neosvedčil a už sa ani nevyrába. Vozidlá boli drahé, ťažké a nespoľahlivé.
Reply on: Petik #21289:
Re #21290 mirkobb: Však som písal, že NEREÁLNA.

Pre tých, čo si myslia, že sú tu na nosných linkách slabé intervaly, už na strednom Slovensku nebude BB sama. Nasleduje nás ZA. http://www.imhd.sk/za/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=4636 Tak 40 minút cez víkend je aj na BB veľa...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.