Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ali B. #22622:
Tazko ich supnes medzi manipulacne.. Napis konkretny navrh ako by si to tam skryl, ja teda netusim. Nafticku si teda plati SADCCC, jedine co mozes vytknut je opotrebenie busu na cca 50km, aj to je sporne kedze tam chodia za udrzbou, navyse o dost kvalitnejsou ako mali v SADBB.
Tak som si vsimol (sice z opacnej strany cesty, ale stacilo) tu "skvelu" pracu ZVHD, ked ten bordel co bol na oznacniku len prekryli plexisklom - asi aby ten stav zakonzervovali...
ZV-361BI s kompletnym nemiestnym napisom v uliciach aj dnes, linku vam nepoviem, kedze nemal potrebu ma na prednom cele oznacenie linky, ked prichadzal na zastavku na NS.

Niekto sa kedysi pytal na maly modry TAM - tak som ho dnes nahodou videl na Polnej, ked isiel od Stup. Obchodne meno som nestihol percitac, ale EC bolo BB-978CM.
Reply on: LUK #22631:
včera mi vyčoval tiež jeden vodič, keď som mu vrvael, že má stáť na každej zastávke a ten nápis čo má zozadu na kabíne o povinnosti zvoniť je nesprávny. PS: kĺbová karosa L21 cca 17:50 z Rudohorskej.
Skláňam sa pred autorom článku "SAD zavádza". Super. Bez vulgarizmov. Výstižné. Pravdivé. Fakty, nie výmysly a poloprvady. Ani nie je treba "vychvalovať T-busy" do neba, čísla nepustia. Drísty z balkónu sú len drístami.

PS autorovi: čo takto to dať do nejakého periodika? /Pravda, Nový čas.../

PPS: pri tom vození vzduchu by som ešte pridal L33 v špičke, sedle i víkend ☺
Hádajte, čo je dnes nové v ZZVHD? Nič...
Linka 3, spoj 10 - náskok SEDEM minút... ?
Reply on: Habibi #22632:
Sa nezahadzuj s traktoristom, čo podľa vlastných slov odmieta používať mozog.
Reply on: BZUCO #22629:
Suhlas, aj ked im fandim, nesuhlasim s tou "pstrsou politikou", mali by reagovat prinajmensom adekvatne tomu ako boli napadnuti, je tu vojna a urcite jedna zo stran ucastjna konfliktu si "zbrane nevybera", tu uz nestaci iba mlcat a domnievat sa, ze to nejak dopadne..!! Nech sa na mna nehnevaju kompetretni, ale uz dlhsi cas "ide do tuheho", tak sa podla toho treba aj zachovat.. ? ?
Reply on: Flying #22618:
Technologické jazdy trolíkov ??? Nuž možno sa ti to divnô bude zdať , ale platí ich SAD ZV /nájom za autobusy dobré však?? /a keďže Ty nerád rozmýšlaš skús sa popýtať v rodnej dedinke a možno by bolo fajn pripomenúť to ľudové, "zabudol vôl, že teľaťom bôl ! " myslím, že viac z mojej strany písať je celkom zbytočné hejže ??
Tri dnešné správy:
1. na ZV-361BI sa ZNOVA objavili TIE ISTÉ perverznosti... (nech mi ktosi netvrdí, že mu to tam nalepili cez noc a on s tým nič nemá...)
2. STS CCC objavuje po druhý raz Ameriku... Na Námestí slobody sa objavilo plexisklo... (netešte sa predčasne, amatérizmus vždy a všade pretrváva)
3. fotoreportér teamu iMHD bol dnes slovne napadnutý vodičom (číslo máme v redakcii) pri dokumentácii porušení všetkých možných paragrafov a pri dokumentácii poškodení na prenajatých vozidlách...
Reply on: BZUCO #22629:
tak to chce len jedno: začať písať o tom, ako to "robí SAD Zvolen ,a.s.". Nie výmysly /ako Ander z balkónu/, ale stačí aj pravda, pretože je jej dosť na oveľa väčšiu vlnu hnoja, ako doniesli balkánci. Oni majú len jedno: navážať sa do T-busov.

Ale my máme aspoň 10:
1. navážať sa do busov - síce nové, ale vysokopodlažné = žiadna výhra v porovnaní s T-busmi,
2. údržba mestských vozov = no comment
3. trnasparenty = no comment
4.náhradné vozidla = šrot a lá Balcan
5. traktoristi Vs. šoféri = 1:1
6. predčasné odchody
7. nedodržiavanie CP ani trasy /L26 večne/
8. 15 mesiacov L42
9. oznčník Námestie Slobody
10. ostatné označníky + CP na nich
11.akceptácia kariet
12.klamstvá + klamstvá + odrby
13.vulgarizmy na busoch
14.načo plyn?
15.nahovno...atď... ?
Trepanie isteho sefa SAD Zv /tazko sa mi pise to meno/ zacina dost nebezpecne. V duchu 100x opakovana loz sa moze stat pravdou som si v autobuse vypocul rozhovor dovch starsich paniciek. celi rozhovor sa niesolv duchu ako spatne je ked sa mesto snazi znovu vratit "tie stare rozhegane zhrdzavene trolejbusi" ked mame "nove pekne autobusi" /v uvodzovkach pouzite original vyrazi/
a ze kto to zaplati a preco nejaky "novoznikuty sukromny podnik" karfe SAd/ke do kapusti.
A ze to je urcite daky dalsi tunel.
jednoducho vypada ze babky pozerali tie spravne spravi castejsie ako je zdrave a dobre. ?
mam obavi ze ak bude ten clvoek este dost dlho trepat po novynach a televiziach tak nakoniec tomu ludia uveria a postavia sa proti Tr.
Reply on: Pozorovatel #22625:
keby len citali. Ja som to dokonca aj pisal 😃
Reply on: Petik #22626:
Uznavam, ze uvedeny vypocet plati len kratkodobo a to do doby, kym sa nezacnu kupovat nove moderne trolejbusy (na rozdiel od novych ale nemodernych vysokopodlaznych autobusov SAD ZV) a kym sa nezacne riesit vlastnicky vztah k trolejom. Ale pre najblizsie 2-3 roky plati a to je podstatne.
Reply on: Flying #22618:
Rad by som vyvratil dohady o vyssich nakladoch na trolejbusovu dopravu, ktore rozsiruje hlavne Adrian Polony a SAD Zvolen.
Mame tu niekolko znamych cisiel – nachadzaju sa na strankach DP, takze kazdy kto ma o to zaujem si ich moze najst. Na zaklade toho mozeme urobit velmi zjednodusene porovnanie autobusov a trolejbusov.
DP si prenajal od vlastnikov celu siet, meniarne, administrativne priestory a 25 trolejbusov (6 solo a 19 klb) za cenu 17mil. Sk rocne (15.6 BBDS, 1.4 mesto). K tomu ma 2 vlastne trolejbusy. Kedze tieto nie su predmetom uvedenych najomnych zmluv, nebudeme ich do nasledovnych kalkulacii zapocitavat.

Pocitajme, ze klbovy bus/t-bus je o 50% drahsi ako solo, vychadzaju mi nasledovne priemerne rocne najmy: solo trolejbus 490 tis.Sk/rok, klb. 740 tis. Sk/rok.
Trolejbusy su po generalnych opravach a ich stav je zda sa dobry, v zasade porovnatelny s novymi autobusmi. Ich zivotnost je povedzme 4-5 rokov, ale toto nie je dolezite, lebo ak sa niektory trolejbus v buducnosti vyradi, nebude sa zan platit najom.

Skusme teraz spocitat, aka by bola hodnota tohto trolejbusu, keby sa pouzival rovnako ako novy autobus, cize 10 rokov. Pre vypocet pouzijem urokovu sazbu 5% na diskontovanie najmov platenych v buducnosti. (Pre tych co nerozumeju preco: najom 740 tisic o dva roky ma dnes hodnotu asi 670 tisic – to je casova hodnota penazi – rozdiel je urok, ktory dostanem, ak zaplatim hned. Ak ma niekto zaujem o bezplatnu lekciu financnej matematiky, rad ju poskytnem pri najblizsej navsteve Banskej Bystrice.)
Cena jedneho sucasneho trolejbusu, pri predpoklade ze by bolo mozne pouzivat ho podobne dlho ako novy autobus je teda rovnych 6mil. Sk. Tato cena pritom uz ZAHRNA troleje, meniarne atd, a z hladiska prevadzkovych nakladov sa uz od autobusu zasadne nelisi. Teda az na to, ze zerie elektrinu a nie naftu. A samotna trakcna elektrina bude myslim v porovnani s naftou lacnejsia. Sice cena nazahrna naklady na udrzbu vedenia, ale zase zahrna najom priestorov, kde DP sidli.
Staci teda napisat, za kolko kupil SAD ZV jeden novy klbovy autobus a mame zjednodusene nakladove porovnanie autobus vs. trolejbus.
Je evidentne, ze spustenie trolejbusov nebude pre mesto ziadna financna katastrofa, naopak je porovnatelna s autobusovou dopravou, ale navyse este aj ekologicka.


A este k tvojej narazke na to, ze DPMBB nema ziaden majetok. Ma predsa 30 autobusov, ktore prenajime SAD ZV.
Reply on: adrive #22605:
polonium by sa mal ist radsej niekam hanbit do kuta a nie vyskakovat v diskusiach. to, ze sa oni o prenajaty majetok nestaraju, neznamena, ze to tak teraz bude v celej galaxii... ?
Reply on: Ali B. #22622:
a čo okruh na Sásovej? A linka 3 vozovňa krematórium? To sú čo za trasy? Linka 33 v celej dĺžke...

Pritom inak minibusy, aspoň čo ja vídam 103 a 104 sú vždy, opkaujem vždy dosť obsadené, a minule cez víkend sused stál už od Partizánskej až na Rudlovú. Takže záleží zase asi ktorá linka, 103 a 104 sú najmä vďaka neschopnej politike MHD na S8sovej dobré linky.
Reply on: Flying #22618:
a aj ja by som rád vedieť, kto platí prázdne jazdy mestských vozov do Zvolena a späť (naposledy minulý týždeň 244AR). SAD CCC alebo sa takticky šupnú medzi manipulačné jazdy, veď mesto nám ich vykryje.
Reply on: draxter #22620:
Spravne: Odkupit. Ale aj tak si myslim ze sporaky su lepsie riesenie ako troliky. Treba pripomenut ze ekologicka doprava je K A Z D A H R O M A D N A D O P R A V A. Riesenie vidim v zlacneni cestovneho, v ziadnom pripade ale nie MHD zadarmo, ako to niektori nedavno navrhovali - sem treba potlacit dotacie a nie cez trolejbusy dotovat krachujucu SADBB, nie dotovat minibusy ktore cez weekendy vozia vzduch - hlavne ze maju krasny pravidelny interval. Sa nam to vrati v mensich nakladoch na vystavbu a opravy ciest, parkovisk.
Reply on: Flying #22618:
aj mňa zaujíma, čo to všetko stojí, a ešte viac, prečo mesto platí nekvalitnému dopravcovi za najnekvalitnejšie služby v histórii MHD BB vôbec.

PS ohľadne fórma na stránke mesta: mne je jedno či je admin komunista, SADista či traktorista, pre mňa za mňa nech je as z SS, keď sa stará o fórum ako treba, nie je tu cenzúra ako v meste, všetko sa uverejňuje a sloboda slova je v plnej miere zachované, čo na mestskej stránke neplatí ani z polovice.

Ad T-Busy: všetko niečo stojí, ale prečo vyhadzovať peniaze za niečo, čo nemá z BB nič spoločné /balkánci/ ak sa to dá svojpomocne /viď minibusy, ďalšie busy vo vlastníctve DPMBB,/ a trolejbusová sieť sa môže kľudne celá odkúpiť a následne komplet zabezpečiť MHD mestom. A ak toto bude na hovno, tak už niet pomoci... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.