pri výjazde z podzemných garáží odporúčam všetkým, aby sa hneď stočili na veľký kruháč. Predmetná zákazová značka hovorí o "Zákaze otáčania". Pritom podzemné garáže sú miesto ležiace mimo cesty, a teda sa z nich nedá "otáčať", ale odbočovať. Uvedené značenie v kombinácii so značkou "stoj" je nesprávne. Bol som kvôli tomu už aj na dopravnom inšpektoráte, pretože som tým zeleným idiotom stojacim naviac v zákaze státia jednoznačne povedal, že žiadneho priestupku som sa nedopustil. No a samozrejme na dopravnom inšpektoráte môj názor potvrdili, ale značky ostali...ako právnik sa hádam nenechám, keď človek vidí, že to je osadené nesprávne. Naviac, samotná značka zákaz otáčania je osadné 3metre za miestom, kde sa už dávno pripojíte na cestu od štadióna na kruháč. ?
Aj toto patrí k téme doprava, aj keď trochu nezvyčajne (pretože zima sa pomaly začína) - HORSKÉ DOPRAVNÉ ZARIADENIA, lyžiarske vleky.
Areál zdravia - Flósy
kategória: stredne ťažký
šikmá dĺžka: 400 m
prevýšenie: 98 m
nadmorská výška hornej stanice vleku: 550 m
hodinová prepravná kapacita: 300 os.
Vlek bol vybudovaný počas výstavby sídliska Fončorda a slúžil najmä obyvateľom mesta za účelom rekreácie. Obhospodarovala ho Telovýchovná jednota TJ Vatra. Vlek (napriek zachovalému stavu) je už niekoľko rokov mimo prevádzky. Otázne je, prečo nebol vlek v prevádzke počas mimoriadne priaznivej sezóny 2005/2006.
Trieda Hradca Králové
kategória: ľahký
dĺžka: menej ako 80 m
expozícia svahu: S
Vlek obhospodarovala Telovýchovná jednota, na jeho mieste už dnes stojí moderná individuálna zástavba.
Laskomerská dolina:
kategória: ľahký
dĺžka: menej ako 100 m
vlek bol osvetlený.
Vlek je už desaťročia mimo prevádzky. Avšak ešte v súčasnoti sú dobre viditeľné pozostatky - elektrická rozvodná skriňa, sĺpy osvetlenia a zarastená zjazdovka. Okolie vleku bolo v 70-tych a 80-tych rokoch veľmi obľúbeným miestom oddychu Banskobystričanov.
Šalková:
Pôvodný vlek v Šalkovej sa nachádzal vo svahu popri ceste na Poniky. Vlek bol dlhodobo mimo prevádzky a značne chátral. Situácia sa zmenila až v roku 2004, kedy nový majiteľ vlek zrekonštruoval a presťahoval do priestoru Šalkovského mlynu. V sezóne 2004/2005 vlek fungoval ešte na pomocný naftový agregát, v sezóne 2005/2006 už bol pripojený na elektrický pohon, pribudla tiež možnosť občerstvenia. V ďalších 2 sezónach (2006/7 a 2007/8! bol vlek z dôvodu nepriaznivých snehových podmienok mimo prevádzky.
Ďalšie vleky sa nachádzali na Urpíne. Jeden vlek typu kotva vychádzal od Alpinky (m. č. Žltý Piesok), končil na menšej poľane na hrebeni Urpína (medzi Urpínom a Vartovkou). V súčasnosti sa zachovali viditeľné stopy, ako napr. priesek v lese. Ďalší vlek slúžil potrebám skokanských mostíkov.
Pieninská
V lokalite nad plánovaným záchytným parkoviskom (zast. MHD Magurská) na lúke sa nachádzal v 90-tych rokoch cvičný vlek. V súčasnosti sa zachovali 3 stĺpy osvetlenia. Pred niekoľkými rokmi boli prezentované návrhy využitia tejto plochy, avšak doteraz nie je známy ďalší osud nevyužitej plochy.
Šachtičky
V súčasnosti sa tu nachádzajú 3 lyžiarske vleky (južný je najnovší). Na prelome 80/90- tych rokov bol zrušený vlek Špania Dolina-Baranovo (dĺžka 864m, prevýšenie 344m, nadmorská výška hornej stanice vleku 1050m). V súčasnosti sa uvažuje výstavba lanovej dráhy Špania Dolina - Šachtičky. A naozaj, je to jedna z najväčších súčasných rozvojových priorít obce Špania Dolina.
Tak pre aké také zorientovanie máš obrázok tu: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=627402 Je tam ale zachytená všetka výstavba v BB, aj plánovaná, je tam toho dosť, takže hľadaj časť označenú: "II. vo výstavbe" a v nej je časť označená: "C Doprava", hneď prvý obrázok je MÚK Kostiviarska. ?
Tou úzkou cestou mám na mysli Kostiviarsku cestu (je to tá, čo ide paralelne s I/59).
V Kostiviarskej ide o dosť zásadný problém: postavila sa samotná MÚK, avšak na prepojenie tejto MÚK s Karlovom sa akosi zabudlo. V praxi to bude znamenať, že vozidlá po prejdení novou MÚK budú musieť zbehnúť na starú jakubskú cestu a po úzkej cestičke popri zastávke "Kostiviraska" (popri zberni surovín) sa napojiť na priestor súčasnej "veľkej" križovatky (ktorá bude zrejme prehradená betónmi) a pokračovať ďalej smerom na Karlovo tak ako doposiaľ (popri odbočke k ŽST Kostiviarska), čo tiež nie je najlepšia cesta (je úzka, v jednej zákrute je veľmi klopená a chýbajú chodníky).
Takže pokiaľ nebude postavený chýbajúci úsek, tak význam tejto stavby bude vychádzať nazmar...
Nie je niekde nejaký plán ako to vlastne bude vyzerať v tej kostiviarskej?
Po tej úzkej cestičke máš čo na mysli? Všimol som si tam nejakú cestičku, kde je prejazd zakázaný, dúfam, že nemáš na mysli, že tá estakáda, ktorá tam už teraz stojí sa tam niekde napojí to by bolo veldielo
Ten veľký kruhový objazd pri ESC, vrátené nemožného vodorovného značenia, jeho umiestenia vzhľadom na okolitú cestnú sieť by som dal ako odstrašujúci príklad, ako sa to nemá. Len idiot môže navrhnúť takéto dielo na takom mieste a ešte väčší idiot to mohol odobriť a schváliť (čo v BB pri toľkých idiotoch zase nemohol byť problém). A inak, pozerať na premávku v okolí tohto veľdiela je na nezaplatenie. ?
Ďalší dopravný paškvil sa pripravuje v Kostiviarskej. Súčasné úrovňové križovanie sa prehradí betónovými zvodidlami a tak všetka doprava idúca na I/59, resp. naopak pôjde po tej úzkej cestičke. Na druhej strane, samotnú MÚK chválim, najmä to, ako vyriešili pripájací a zároveň odbočovací pruh na čerpačku Shell. Ale čo z toho, keď celý dojem kazí nedobudovaný úsek v podobe napojenia na Karlove.
Ako som si všimol, tak v minulých dňoch došlo k obnove chýbajúcich sklených tabúľ v zastávkových prístreškoch, som zvedavý, koľko vydržia... ?
V Podlaviciach sa stále buduje chodník. Dnes som tam bol na obhliadke a celkom zaujímavo fungoval dočasný semafor. V oboch smeroch púšťal autá na zelenú v rovnakom čase. Situáciu začal riešiť jeden chlapík (nemal ani reflexnú vestu), ktorý pobehoval po ceste a zastavoval vozidlá v snahe aby nedošlo ku kolízii. Toto ma fakt pobavilo. Čo ale nechápem, ako je možné, že jeden chodník dlhý 100m sa buduje takmer celý rok???
hmm... lenze to je vyspely svet... tuna v Blbotine sa to este aj rozriedi vodou, aby sa jej tolko neminulo a na druhu stranu, aby aj o rok mal objednavatel potrebu si sluzbu znova objednat...
to je podobne, ako so zastavkami na nabrezi... kolkokrat este tie kocky vymenia, aby to vyzeralo ako zastavka??? uz teraz sa tam inak ako krokom jazdit neda... alebo zastavka Usvit... ako je mozne, ze betonova vrstva je o nejaky ten cm vyssie, ako okolity asfalt, co sposobuje slusne narazy na podvozku vozidiel???
tak najväčším dopravno-inžinierskym dielom je samostatný jazdný pruh z Cesty na štadión smerom na Úsvit.
1) Tí, ktorí chcú ísť z plavárne alebo jednoducho zo Štiavničiek na Úsvit, využijú cestu popri Dukle
2) Výjazd z podzemných garáží ESC je opatrený zákazoou doprnou značkou, ktorá neumožňuje autám dostať sa na kruhový objazd a teda aj tieto autá, smerujúce na Úsvit, použijú nakoniec cestu popri Dukle
Pre koho je potom vyhradený jazdný pruh v kruháči, to doteraz neviem.
Neviete niekto, ako stojí tá verejná súťaž. Podľa mojich zatiaľ neoverených informácii je v hre už len SAD ZV a SAD LC.
SAD BB bola zo súťaže údajne vyradená, pre nesplnenie podmienok, čo ma osobne veľmi mrzí. V BR to bude kalamita. Keďže "bryndziari" nemajú dostatok nových vozidiel.
Podnet bol zo strany prevádzkovateľa dráhy podaný ihneď ako to tam nastriekali... výsledok vidíš - postupne to značenie vybledne úplne.
Policajtov som videl kontrolovať dodržiavanie dvojitej plnej čiary pri výjazde na Radvaň, kde niemá prečo byť problém s dodržiavaním.
prosím ťa ako je to z vodorovným dopravným značením na kruháči pri ESC? Viem, že trolejbus nemôže dodržať tam vyznačenú dvojitú plnú čiaru pri odbočení na Radvaň, a asi ani pri výjazde na Úsvit - je to pravda? Lebo policajti tam niekedy nemajú inšô na robote, len pozerať, kto si to sekne krížom, ale MHD tolerujú. Netreba v tomto ohľadne dať podnet na zmenu tohto stavu? Veď je to nezmyselne vyznačené. (pritom ani nejdem vravieť o zbytočnosti zvlástnych sóloodbočovacích pruhov z ESC na úsvit a z úsvitu na Radvaň, kde hustota dopravy je minimálna, zato prejazd z mesta na Radvaň by si zaslúžil minimálne 2 pruhy, keďže kedysi bývali 3, a teraz je len jeden.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.