Nová trasa linky X13 prinesie zrýchlenie a zlepšenie dostupnosti historického centra.
Od 16. septembra 2013 bude zmenená trasa autobusovej linky X13, ktorá zabezpečuje čiastočnú náhradu za električky na Hlavnú stanicu. Nová trasa náhradnej dopravy prinesie zrýchlenie a zlepšenie dostupnosti historického centra.
Premávka bude po novom zabezpečovaná v 15-minútovom intervale po nasledujúcej trase:
Hlavná stanica - Štefánikova - Suché mýto - Námestie SNP - Kamenné nám. - Štúrova - Šafárikovo nám. - Dostojevského rad/Pribinova - Nové SND
Na trase budú obslúžené nasledujúce zastávky:
- Hlavná stanica - ako doposiaľ
- SAV - ako doposiaľ
- Suché mýto - nová zastávka povyše Hurbanovho námestia
- Námestie SNP - v smere na Hlavnú stanicu spoločne s električkami, v smere k Novému SND pred Starou tržnicou pri "Manderláku"
- Šafárikovo nám. - v smere na Hlavnú stanicu na súčasnom nástupišti liniek 78 a X13, v smere k Novému SND pri križovatke Štúrovej a Dobrovičovej ul.
- Malá scéna - iba v smere k Novému SND spoločne s linkami 50 70 78 95
- Nové SND - priebežná konečná na Krupkovej ul.
Odporúčané spojenia z doterajších zastávok, ktoré nebudú obsluhované linkou X13:
- Hodžovo nám. - linka 93 (zastávky pri križovatke s Palisádmi)
- Kollárovo nám. - linka 206 alebo 212 s prestupom na linku 93 na zastávke SAV
- Špitálska, Cintorínska, Ul. 29. augusta - linka 206 s prestupom na linku 93 na zastávke SAV
- Wüstenrot - linka 88 s prestupom na Autobusovej stanici na linku 210 alebo linka 78 s prestupom na zastávke Krížna na linku 210
Tedomík
Vybudovať zastávku smer Karlova ves oproti zastávke Kamenné nám. To pre linky 4+9 ale musela by sa tam zjednokoľajniť tá trať.
A linka 9 by nestála na Nám.SNP smer tunel
https://maps.google.sk/?ll=48.144882,17.112845&spn=0.000005,0.002599&t=h&layer=c&cbll=48.144986,17.112927&panoid=2c3N9wSVYEfYj9hbHbsajQ&cbp=12,18.22,,0,12.28&z=19
A ptm pred St.tržnicou ako stojí X13 pre linky z smer Nám.Ľ.Štúra
a ptm spraviť zastávku tu (ako stojí X13 teraz)
https://maps.google.sk/?ll=48.145082,17.11196&spn=0.000005,0.002599&t=h&layer=c&cbll=48.145202,17.111564&panoid=n7b2PQnKpWFxNQ_17J_MwA&cbp=12,133.06,,0,16.88&z=19
Zároveň vybudovať zastávku aj ako si navrhoval ale to len ako náhradnú pri výluke cez tunel (t.j. linka 5 by išla z Obchodnej na Nám.SNP a cez nábrežie)
Takže na zastávke Kamenné námestie smer Trnavské mýto (nástupište smer východ) by stáli linky ako doteraz (3, 4, 9)
na zastávke Kamenné námestie smer SND (nástupište smer Karlova ves) by stáli linky 4 a 9
Na zastávke Nám.SNP smer Obchodná (nástupište smer Obchodná a hlavná stanica) by stáli linky 2, 7, 8, X13
Na zastávke Nám.SNP smer Nám. Ľ.Štúra (nástupište smer SND) by stáli linky 2, 7, X13
Ak by z Petržalky bola len jedna linka (Petržalka-Nám.SNP-Hlavná stanica) tak by mohla využívať zastávky namiesto X13
Zároveň by sa zastávky Kamenné námestie (prípadne aj Rajská) mohli premenovať na Námestie SNP.
Ak by sa na Nám.SNP takto "prerobili" zastávky mohlo by sa zrušiť Jesenského a nahradiť ju zastávkou oproti bývalej zastávke linky 9)
Neviem či ste si všimli ale táto zastávka (Jesenského) ako sa tu písě aj keď sú rôzne akcie s historickými vozidlami už sa dávno nevolá Jesenského ale SND)
Bolo by fajn keby sa zastávka Viedenského typu spravila aj na Šafku obojsmerne (aj pre budúcu električku do Petržalky) a linka X13 by v smere na stanicu stála na eletkričkovej zastávke