Nová trolejbusová trať Patrónka - Vojenská nemocnica bola úspešne odskúšaná

Od 5. augusta 2013 po nej budú premávať trolejbusy liniek 207 211212.

V nedeľu 4. augusta 2013 v popoludňajších hodinách boli vykonané skúšobné jazdy trolejbusov na novej trolejbusovej trati Patrónka - Vojenská nemocnica. Nová trolejbusová trať umožňuje obojsmernú premávku medzi Patrónkou a Vojenskou nemocnicou po Lamačskej ceste. Novinkou tak je možnosť premávky trolejbusov zo zastávky Patrónka priamo na Kramáre, ale i k Horskému parku a Hradu. Od 5. augusta budú po novej trati v rámci skúšobnej prevádzky premávať trolejbusové linky 211 a 212 na Kramáre a k Zimnému štadiónu a linka 207 cez Staré Mesto do Ružovej doliny. 

V rámci stavby novej trate bola zrekonštruovaná i konečná zastávka pri Nemocnici sv. Michala (bývalá Vojenská nemocnica). Vybudované bolo nové nástupište trolejbusov a autobusov na Ceste na Červený most, ktoré nahradilo pôvodné nástupište pri kruhovej križovatke. Popri novej trati po Lamačskej ceste zostáva zachovaná i pôvodná trať po uliciach Pri Suchom mlyne a K Železnej studienke, avšak už bez pravidelnej premávky trolejbusov. Premávke bude slúžiť len v prípade výluk na trati cez Patrónku.

Stavba novej trolejbusovej trate prebiehala od apríla tohto roka a realizovala ju spoločnosť ELZA. Hlavné mesto na jej vybudovanie získalo nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ. Priebeh výstavby novej trate je zachytený v našej fotogalérii.

Obojsmerné trolejbusové prepojenie Patrónky a Vojenskej nemocnice po Lamačskej ceste nie je novinkou, v minulosti už takéto prepojenie existovalo. Prvý raz bolo toto prepojenie realizované pred 60 rokmi, v roku 1953 bola trolejbusová trať 12 premávajúca spod Hlavnej stanice cez Pražskú a Brniansku na Patrónku predĺžená až k Vojenskej nemocnici. Táto bola neskôr v roku 1962 zlúčená s traťou 11 do trasy Vojenská nemocnica - Reduta. Spojenie Vojenskej nemocnice, Lamačskej cesty a Kramárov zabezpečovali trolejbusy trate 12 od roku 1971. 

V roku 1972 však bola v súvislosti s rekonštrukciou a rozširovaním Lamačskej cesty premávka trolejbusov od križovatky Patrónka k Vojenskej nemocnici zrušená. Trolejbusy začali k Vojenskej nemocnici opäť premávať v roku 1982, kedy sa zaviedla trolejbusová linka 212 od Zimného štadiónu cez Kramáre k Vojenskej nemocnici, pričom obojsmerne premávala cez ul. Pri Suchom mlyne. Jednosmerná premávka z Kramárov cez Patrónku a Lamačskú cestu k Vojenskej nemocnici sa realizovala od roku 1984 a zotrvala v nezmenenej podobe až do roku 2013.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: trolejbus6207 #13:
Vzhľadom na to, že fotka je staršia ako moji rodičia môžem len veriť tomu popisu.
Reakcia na: Valec #12:
to je naozaj vyjazd od VN na dnesnu Lamacsku? odmysliac si zly popis toho obrazku(podla weboveho odkazu), je to 7Tr-ka a podla roku vzniku to bolo v prvom roku, co tu 7Tr-ky jazdili ?
Reakcia na: kecho #10:
Od Vojenskej nemocnice sa dalo vždy odbočovať doľava. Dokonca aj CSS tam bývala, ale to už veľmi dávno (ešte pred revolúciou) experimentálne zavesená ponad celú cestu, no akosi to nefungovalo a tak sa zrušila....
Reakcia na: Andreas.Papak #9:
nie som si istý, ale nebude to preto, že sa v rámci výstavby projektu "diaľnica až do centra mesta" postavila široká cesta (Patrónka-Mokrohájska), pričom od Vojenskej sa pôvodne nedalo odbočiť doľava na Patrónku? a nebola tam ani CSS...
Môžem sa opýtať, prečo sa už počas prvotnej výstavby trol. trate nepostavila obojsmerne cez Patrónku, a prečo sa vôbec stavala trať cez Záhorácku? Dík.
Reakcia na: Solider #7:
Isto, uhlík aj hlava s tým majú súvis... ALE potom by danému vodičovi a trolejbusu mali padať palice aj inde. Tuto sa s obľubou argument o zlom uhlíku používa namiesto toho, aby sa riešil skutočný problém na trakčnom vedení.
Hrúbka uhlíkov v hlave nemá súvislosť s padaním na kríženiach a výhybkách? Je to len o zlom konštrukčnom riešení = príliš ostré?
Reakcia na: ivanbuto #5:
ďakujem Vám za vysvetlenie a hoci nie som od fachu, viem si predstaviť, že nových vodičov asi ťažko naučíte nešuchtať sa cez výhybky a kríženia, keď sa budú s takouto kvalitou stretávať aj na úplne nových tratiach... (starí budú na svojich 15 km/h asi lipnúť permanentne, ale doba je už niekde inde). Tak vám želám pevné nervy a veľa síl, nech to dielo nakoniec slúži tak ako má...
Reakcia na: anbis #4:
Už na skúšobnej jazde vypadli dvakrát zberače v tom krížení, kde aj dnes vytrhlo hlavu zberača na 204. Po výmene hlavy zberača na skúšobnej jazde voz už prešiel OK, ale pri prejazde krížením bolo počuť rachot, žiadal som to dať do zápisu a riešiť.

Osobne som toho názoru, že ak je stavba či už zle naprojektovaná alebo zrealizovaná, mala by sa reklamovať a prerobiť.

Ďalšie problémy boli v zbiehavej výhybke v smere do Mlynskej doliny (linky 204, 207), kde po zopár vytrhnutých hlavách zberačov bol nakoniec vymenený diel vo výhybke. Pričom niektorí dispečeri, vrchári, už poučovali o údajnej predpísanej rýchlosti 15 km/h... na štíhlej novej výhybke, ktorá je konštruovaná minimálne na 40...

dnes som sa naáhodou motal okolo Patrónky a v priebehu asi 20 min. som videl najprv pracovnú plošinu (vŕtali sa vo vzdušnej križovatke na Patrónke), vytrolejenie na tej istej križovatke smerom na Valašskú a o asi 10 minút neskôr vytrolejenie pri výjazde od Voj. nem. smer. Patrónka v križovatke. Za tak krátku dobu sa toho udialo priveľa, vychytá sa to ešte v rámci "testovacej prevádzky"? ☺
Reakcia na: volod #1:
Som tade išiel včera aj dnes a nič nepadlo.
Podľa fotiek v tejto galérií by to malo byť miesto s názvom fotky "Posledný deň autobusovej linky 211" kde sa točí ten malý SOR.
V odbočení z Patrónky na zastávku Pri Suchom mlyne presne v križovatke v oblúku ako sa trolejbus už točí je upevnenie troleja na stĺp, ktoré je zrejme príliš mäkké, to znamená, že keď nato nabehnú palice trolejbusu sa to rozkmitá a následne palice trolejbusu spadnú, všimol som si to včera u viacerých trolejbusov že sa tak dialo....