Zavrieť

Na hornom konci nie je nová trolejová stopa pripojená na zvyšok siete

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Montáž novej trolejovej stopy na Hlavnej stanici (21.10.2023) (10/16)
Stiahnuť materiál
Na hornom konci nie je nová trolejová stopa pripojená na zvyšok siete.
Príspevok:
Lokalita: Nám. Franza Liszta, obratisko Hlavná stanica
Dátum: 21.10.2023
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Úprava trolejbusovej trate na Hlavnej stanici (2023)
Montáž novej trolejovej stopy na Hlavnej stanici (21.10.2023)
Linka:
Autor: Tragáčik
Počet zobrazení: 3647

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
henko151

henko151

26.10.2023
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #20:
Aj žilinský vodiči na linke 1, ktorí často jazdia s baterkovou 26Trkou so stiahnutými zberačmi.
Odpovedať
Solider

Solider

26.10.2023
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Cancer #21:
V tom ustanovení o ktorom si písal, sa nič nehovorí o trolejbuse s pomocným pohonom. Predpis nerozlišuje trolejbusy na tie s pomocným pohonom a tie bez pomocného pohonu, keďže bol vydaný v roku 1996.
Odpovedať
Cancer

Cancer

26.10.2023
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #20:
A nepremávajú tam bez nasadených zberačov v súlade s predpismi náhodou preto, lebo je na AS osadená návesť D 16 - „Stiahni zberače prúdu“, ktorá označuje miesto kde je vodič povinný zberače stiahnuť a trolejbus uvádzať do pohybu pomocným pohonom? 😉

S dôrazom na slová uvádzať do pohybu pomocným pohonom, k diskusii kedy tu bolo navrhované že trolejbusy bez pomocného pohonu sa môžu spustiť dole kopcom bez nadadených zberačov.
Odpovedať
Solider

Solider

26.10.2023
#20 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Cancer #17:
Vedeli by rozprávať vodiči linky 40, ktorí jazdia bez nasadených zberačov k Novému SND.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Foltest

Foltest

23.10.2023
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Cancer #17:
To je pravda, ja len hovorim, ze technicky to mozne je.
Odpovedať
Andy

Andy

23.10.2023
#18 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Cancer #17:
Inak to pravidlo platilo vždy? Pamätám si výluku 9.2.2003, keď sa oficiálne jazdilo na zotrvačnosť na odbočení z Hraničnej od Mierovej doprava na Gagarinovu. 🙂 Dokonca ak sa dobre pamätám, tak tam to fungovalo za pomocou asistenta, ktorý chytil zberače a tých 20 metrov bežal za idúcim trolejbusom.
Odpovedať
Cancer

Cancer

23.10.2023
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Foltest #16:
Jazda trolejbusu bez nasadených zberačov prúdu na trolejovom vedení je zakázaná s výnimkou vlečenia trolejbusu.
Odpovedať
Foltest

Foltest

23.10.2023
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: si #14:
Trolejbus bez vzduchu nema sancu sa pohnut. Je to jednoduche, v pripade potreby sa na aktualnej stope uz nasmerujes na lave nastupiste, stiahnes zberace, prekotulas, zberace opat nasadis. Manipulacia na 3 minuty.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

23.10.2023
#15 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #14:
Neviem ako moderné trolejbusy, ale v minulosti sa napr. v Prahe bežne využívalo otáčanie zacúvaním a tam napojením na manipulačnú stopu s využitím svahu, T.j. trolejbus brzdil v pohode aj bez pripojenia na drôty. Aj v Bratislave sa manipulačne obracali tak, že osoba za trolejbusom stiahla palice rozbehnutému trolejbusu a ten sa zotrvačnosťou otočil a samozrejme normálne brzdil.
Odpovedať
si

si

23.10.2023
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #9:
je mi jasne ze pri dostatku casu sa to takto da, ale teda je jednak otazne ako dlho by trvalo pohnut sa a presunut sa tych par metrov (aj ked v miernom klesani) a tiez nakolko to predpisy dovoluju (predsalen ak sa nemylim tak trolejbus bez vzduchu nema velmi sancu zabrzdit a ak nema iny zdroj pre kompresor a vzduch sa mu zrovna zhodou okolnosti minie pri puti dole mimo trolej, co potom ?)
Odpovedať
Solider

Solider

23.10.2023
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #12:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/20422/20422
Odpovedať
lostrail

lostrail

23.10.2023
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #2:
Toto je uz odklepnuta akcia? Nejake podklady sa k tomu kde daju najst?
Odpovedať
Foltest

Foltest

23.10.2023
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Pre vodicov by to jednoduchsie bolo, ale otazka je, ci je tam jednoducho mozne tam tu stopu ci vyhybku natiahnut. Je kam vyhybku vlozit? Udrzali by ju aktualne prevesy? Bolo by kam ukotvit predlzenu stopu? Uz kvoli zbiehavej vyhybke pod nastupistami museli pridat jeden provizorny trakcny stlp.

Navyse, ako casto sa stava ze povodna stopa je neprejazdna. Raz, dva krat do roka? A ked uz, aj tak su to kratke prestoje.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

23.10.2023
#10 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #9:
A nebolo by jednoduchšie potiahnuť tú stopu o pár metrov ďalej, aby stačilo iba preložiť zberače? Tu nejde o to, že súčasné riešenie stopy bude spôsobovať nejaké veľké problémy, len by to bolo pre vodičov o čosi jednoduchšie, ak by tam dali výhybku/potiahli tú stopu ďalej, aj keby to bolo len na 2 roky. 🙂
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Solider

Solider

22.10.2023
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: si #8:
Však založí zberače do hákov a zotrvačnosťou tam odbočí. Je to dole kopcom.
Odpovedať
si

si

22.10.2023
#8 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
mne skor pride ze ked uz aj nie vyhybku, ale aspon samotnu stopu mohli potiahnut blizsie k jestvujucemu vedeniu, aby v pripade neprejazdnosti/vyluky na tom prvom prestresenom nastupisti mohli aj normalne trolejbusy prebehnut v ramci moznosti aj tadeto (hoc aj za cenu manualneho prekladania zberacov)
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

22.10.2023
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Foltest #6:
Vtedy tam tých výhybiek pribudne viac a pribudne aj druhá stopa na tomto nástupišti.
Odpovedať
Foltest

Foltest

22.10.2023
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Výhybka by mala pribudnúť pri celkovej rekonštrukcii vedenia na stanici.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

22.10.2023
#5 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #4:
Viem, že tam má byť aj strieška, ale aj tak mi príde zvláštne, že sa tam nenamontovala klasická výhybka, keď 61 bude prichádzať aj odchádzať z Hl. st. so zdvihnutými zberačmi. Urobilo sa to tak kvôli tomu, aby nemuseli montovať výhybku?
Odpovedať
Solider

Solider

22.10.2023
#4 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Samozrejme, že tam bude strieška, preto je tam zdvojený výložník na dvoch stĺpoch. Tým vozom neškodí, keď budú musieť zložiť zberače.
Odpovedať