Sobotnú premávku ovplyvnila vážna nehoda v smere na Martin, boli obchádzky na viacerých linkách, aj väčšie meškania.
Čo sa týka autobusov na t-bus linkách, tak niektoré spoje sú priamo súčasťou autobusových služieb, napr. víkend ráno a poobede L6 tam a späť či cez pracovný deň doobeda po jednom spoji L4 a L14 a poobede až podvečer 1x L14 a 2x L4. Cez prázdniny ráno a dopoludnia tiež.
Sobota:
L67 #301
L6 - všetko kĺbové vozy (soboty jazdia takmer vždy sóla)
Netradičné vozy na nosných linkách, za popoludnie: #292 kĺbový, postupne L3 -> L5 -> L4/14 -> L3 (v sobotu vidieť kĺbový voz na L3/L5 je rarita), a priveľa naftobusov zaskakovalo:
L3 #166 (do večera)
L6 #153 (16:40 z Hájika)
L14 #68
21:52 vozidlo #286 dojazdom do depa z konečnej na Solinkách uzavrelo dlhoročnú (väčšinou nepochopenú až nechcenú) kapitolu (polo)okružnej L1.
Bolo to zvláštne, že na trolejbusovú linku vrámci mesta bolo vyčlenené až jedno vozidlo, a ešte aj to sa zdalo byť paradoxne priveľa.
Síce po novom to nebude lepšie, ale vďaka dojazdom sa napr. medzi VL a Políciou zvýši počet spojov z 9 denne na 18/17 a budú aj reálne použiteľné.
Denný počet spojov z centra na VL sa mierne zvýši z 11 na 13, ráno ich bude 5 a popoludní 8 namiesto doterajších 7+4.
Popoludní/podvečer boli naraz na L4/14 nasadené vozy #117 a #118 (druhý až do 22:13).
Pred 15:00 problém s trakčným vedením v okolí Matice Slovenskej. Na Vlčincoch sa točili trolejbusy na Cyrila a Metoda. Úsek po Fatranskú obsluhoval kyvadlový autobus.
Situácia je dnes katastrofálna, meškania sú na L20 a L22 poriadne, 15 až 30+ minút, jednoducho Bytčica ...
Tiež dve L14 a jedna L7 boli ukončené na Solinkách, ďalej k univerzite nešli, otočili sa a napojili smer centrum tak aby nemeškali.
Nepomohlo, meškajú 5+ minút už po prejdení jednej-dvoch zastávok, takže to vyzerá na problémy okolo MAXu a Metra.
Samozrejme situácia na Závodskej zdržuje tiež okolo 10 minút, a tiež okolo plavárne.
Pokiaľ vlaky (a ešte k tomu často) meškajú, tak je nezmysel aby mal posilový spoj vopred daný čas odchodu,
mal by byť naviazaný na príchod vlaku +5 až 10 minút (podľa reálnej potreby). Také je očakávanie cestujúcich a dokonca je to ešte aj logické.
A nemusí ten spoj ani svietiť na nejakom paneli, spoje ZA2 + ZA3 tam tiež nie sú a nie je problém.
Vrátim sa k téme večernej nedeľnej špičky na L4. Aktuálne predpokladané príchody vlakov (po zohľadnení meškaní), môžu sa ešte zmeniť:
- od západu 19:30
- od východu, z ktorého čakať najväčší nápor 19:51
Tu vidíme, že ani prípadná posila o 19:52 by nič neriešia, ale keď už je ten autobus k dispozícii, nemôže počkať a ísť ako posilový vložený spoj napríklad o 20:00?
Aktuálne je odklon liniek 5 a 6 po Košickej. Dve šestky zrejme niekde uviazli, z toho jedna je nahrádzaná.
Na Spanyolovej v smere na Vlčince vidieť stáť trolejbus, spoje na L3 ale premávajú. Asi to bude jeden z vozov linky 6. Len prečo sa nešiel otočiť na Solinky (uvoľnila by sa záloha)?
Edit: Vyzerá, že premávka je už po pol hodine obnovená.
Na L27 nie #352, ale #74. Ten elektrobus stojí niekoľko hodín v depe (možno sa nabíja) so zapnutou službou, čím sa permanentne zobrazuje v aplikáciách aj na zastávkových paneloch.
Mongolec