Takéto posilové vozy by bolo vhodné nasadiť ku všetkým nedeľňajším Expresom aj Rýchlikom. Spravidla každú hodinu popoludní sa v Žiline stretnú vlaky plné študentov z východu aj západu a kapacita bežných spojov je riadne nedostačujúca a mnohokrát dosť študentov s kuframi ostane na stanici.
Hlavne pri tých "riedkych" intervaloch na nosných líniách, sa medzi dvoma spojmi na stanici nazbiera ľudí pomerne dosť.
Tiež som si dnes náhodne všimol tie posily, a podľa smartu to boli sóla. Ale jeden vlak z BA bol uvedený s meškaním 70 min., kto by na to čakal?
Nič sa nedá robiť, treba kúpiť jednu 24m megu na ten riadny spoj (by sa hodil aj ako Vianočný TB)
Počas semestra boli zavedené dva nedeľné večerné posilové spoje na L4 s odchodmi od stanice o 19:32 a 20:37. Hoci autobus zjavne medzitým nevykonáva žiaden iný spoj, nečaká sa na zmeškané vlaky a posila tak odchádza poloprázdna, čo už potom neplatí o nasledujúcom riadnom spoji.
Ešte doplním že po skončení prenájmu z BA v polovici septembra sa na linke ZA2 do Kie objavoval voz #117.
Na linke ZA3 boli doteraz nasadzované výlúčne sóla, každý deň nejaké iné vrátane e-busov.
To číslovanie je zvláštne, dočasný červený voz z BA bol interne ako #180, ďalšie dva (staré) nové sú #121 a #122, pričom 119 a 120 sú vynechané,
v minulosti niektoré iné čísla boli obsadené 2x alebo aj 3x, dúfam že v budúcnosti trolejbusy budú pokračovať od 303
a nie od 401 alebo nezačnú znovu od 201.
Čo som nikdy nepochopil, prečo sólo autobusom po roku 2000 dali čísla od 01 po 29 a následne naposledy od 61 po 74 a potom až od 151 po 166
a elektrobusy sú od 351 a nie aspoň od 401.
V Zlíne už majú dávno 800+
Horúca novinka - SAD Žilina testuje biely elektrický Crossway, dnes jazdí službu, ktorá zahrňuje spoj linky 143 o 7:05 z AS ZA a 12:35 z Višnového. Nikde o tomto testovaní není ani zmienka, ani na stránke SADky ani na stránke IDS. Voz má namontovanú pokladňu, ale nemá naprogramované panely. Na paneloch je vypísaná linka 572, jazdí sa iba s kancelárskym papierom na ktorom je napísaná konečná. Nejako ale zabudli vytlačiť papier s textom "Žilina" lebo v smere do mesta mal stále za oknom hodený papier s nápisom "Višňové". Cestujúci dezorientovaní, väčšina sa dlho zdráhala nastúpiť aj ja som bol prekvapený. Pravdepodobne ide o toto vozidlo: https://seznam-autobusu.cz/vuz/116929 . Bohužiaľ fotku nemám a ŠPZ som zabudol, ale presne v takomto prevedení bol, interiér ale aj vonkajšie nálepky sedia, tiež bol podľa mňa väčší ako 12M Crosswaye ktoré má SADka. Viac informácií nemám, takže ani neviem dokedy tu je a ako bude jazdiť, ak pôjde aj zajtra 7:05 tak skúsim zistiť viac informácií, vrátane ŠPZ.
Zrejme v súvislosti so zlúčením škôl a následným zvýšením počtu žiakov v Bytčici došlo k výraznejšiemu posilneniu spojov L22 v rannej špičke. Odchody zo železničnej stanice dnes boli vykonané nasledovne:
7:23 - dva krátke autobusy
7:28 - krátky a dlhý
7:33 - dlhý
7:38 - krátky
Kĺbové boli Citelisy z KIA liniek, takže pokiaľ tieto posily zostanú, dá sa na nich asi očakávať výskyt žltých Solarisov.
#70 v ten deň ešte dojazdila svoje spoje, ale odvtedy sa na linkách neobjavuje. Okrem toho som dlhšie nestretol hybridy #152, #156, #158 a #159 a zrejme chýbajú aj ďalšie autobusy.
Dnes poobede išiel na spojoch, ktoré bežne vykonáva krátky autobus, klbák #115. O pár týždňov sa prechádza na školský CP, tak snáď bude dostatok vozidiel aj vodičov.
Dnes večer veľké problémy počas búrky, ako obvykle vypadli meniarne Priemyselná a Bajzova. Tá prvá na pol hodinu, druhá je stále bez prúdu. Jediná záloha vyšla na L6. Na tabuliach je avizované meškanie od 5 do 20 minút, ale realita je oveľa horšia.
Žilinský Karosák