Asi prvýkrát v histórii čo na L1 išiel kĺb ak nerátame výjazdy a dojazdy iných liniek z/do vozovne. Dnes už klasika v podobe #302 na 1/1 a #264 na 1/2.
Tak aj kĺby od Solarisu sú dobré, ale rozhodne nie tie ojazdené, ktoré nakúpil DPMŽ. Hybridy sú kapitola sama o sebe, je to hlučnejšie ako Ikarus alebo Karosa a jazdné vlastnosti tiež nie sú extra a k tomu častá poruchovosť... Úprimne podľa mňa je vždy lepšie, keď náhodou znovu vypadne Poliak a ide miesto neho Citelis, už aj tá #115 je lepšia aj keď síce by už mala skôr plniť úlohu historického vozidla. Nechápem, prečo na podniku nesiahli po nejakej nemeckej ojazdenine v lepšom stave, napríklad nejaký MAN alebo aj Solaris z Berlína?
Neviem ako v pondelok, ale v utorok bol na L27 z Hurbanovej na Hájik 15:27 a späť zo zúfalstva nasadený Citelis #118 a od stredy žltačka #122 (ktorá potom vždy jazdila ešte na linkách 4/14 do večera) - a to bolo veľké sklamanie.
Sóla má Solaris parádne (novú aj predošlú generáciu), ale toto keď šlo hore na Hájik, bál som sa že to ani nevytiahne, už po rovine veľký hluk motora a po otvorení dverí niekedy vošla dovnútra spálená nafta. Toto keď púšťajú na nosné linky namiesto trolejbusov, tak je to zníženie komfortu cestovania, naozaj je to dobré len do Kie a späť trikrát za deň.
Keď si predstavím že by sa dávnejšie z ekonomických dôvodov zrušili trolejbusy a nahradili týmto alebo niečím podobným, tak by to bola tragédia. Som ochotný si za jazdy trolejbusmi radšej priplatiť aj desiatky percent ako trpieť zbytočný hluk a smrad. Našťastie nemusím priplácať, to lepšie sa stalo dávno štandardom a návrat k nafte nehrozí, ale nie všade mali také šťastie ako v ZA.
Podobný postoj mám aj k hybridom, kým stoja na zastávke alebo sa rozbiehajú tak je dobre, ale akonáhle naskočí motor, tak je to len obrovský hluk a smrad (naftu cítiť vnútri stále, hlavne v zadnej časti). Takže preto som radšej za parciály a ebusy všade kde to bude v budúcnosti aspoň trochu možné, aj ''mimo mesta''.
8.marca v sobotu popoludní (neviem aký voz šiel ráno) bol na linke ZA3 do Mobisu nasadený voz #117, je to veľká rarita lebo na tejto tajnej linke (ex-L35) premávajú od jej znovuzavedenia pod novým označením výlučne len sóla, toto bol prvý prípad nasadenia kĺbového vozidla ktorý som zaznamenal. A dúfam nie posledný, mal by to byť podľa mňa štandard aspoň u vybraných najvyťaženejších spojov, ale o tom už rozhoduje niekto iný ako dopravný podnik.
Dnes stretneme kĺbové autobusy #117 a #118 na L24 a L20. To je zámer alebo pretrváva nedostatok krátkych autobusov? Čo tak v takejto situácii vypraviť na L26 trolejbus s baterkami? Už sa tak raz pred pár rokmi stalo, no verím, že to musí byť na nervy dávať každú chvíľu hore-dole palice.
Samozrejme som to myslel tak že by tie kĺbové spoje šli len po ŽS.
Kĺbaky v Brodne by sa aj otočili keby ich tam bolo v budúcnosti nevyhnutné posielať lebo miesto by tam na to aj bolo, stačilo by ten mostík na konečnej ponad potok rozšíriť, presnejšie postaviť nový s dostatočnou nosnosťou.
Čo sa týka SADkových spojov, neznášam tie ich cestovné poriadky na zastávkach, to je čistý chaos, neviem prečo ich nerobia v takej grafike ako je MHD, kde pekne vidno po hodinách koľko spojov ide a v ktorých minútach, oddeliť pracovné dni a víkendy, ľahšie sa v tom orientuje. Ale samozrejme že pravidelní cestujúci by mali brať do úvahy akékoľvek spoje ktoré danou zastávkou prechádzajú, to máš pravdu. MHD musia využívať len tí ktorí potrebujú vystúpiť na zastávke kde SAD nestojí.
Klbáky by asi nemohli ísť na spoje, ktoré majú konečnú v Brodne.
Možno by to tiež chcelo osvetu a povzbudenie, aby cestujúci začali využívať aj linky IDS (125, 130 atď.). Stále sú ľudia, ktorí netušia alebo nechápu, že ich PCL platí za istých podmienok aj mimo vozidiel DPMŽ, resp. elektronická peňaženka v rámci zapojených dopravcov po Slovensku.
Podľa obyvateľov BY sú vybrané spoje tak preplnené že sa tam ani nezmestia. A nielen po 14tej, už skôr. Asi by to chcelo využiť kĺbové vozy aj popoludní, nielen ráno. A je fakt že niektoré sólo spoje vidím vždy pekne nasardinkované.
Dnes bola z dôvodu poruchy na vedení na križovatke Veľkej okružnej s Komenského približne medzi 14.-15. hodinou výrazne obmedzená trolejbusová doprava. Jediná využiteľná trasa pre trolejbusy bola z Hájika okolo stanice a po Košickej na Vlčince. Postupne na linky vyšli viaceré autobusy #29, #70, #74, #115, #118, #121), najviac ich bolo až ku koncu trvania obmedzenia. Trolejbusy s baterkami boli na L1 a L5. Práve na L5 nastala zaujímavá situácia, kedy "parciál" vyšiel na svoj spoj v smere na Solinky a 15 minút po ňom (5 minút pred odchodom ďalšieho spoja, ktorý však nemal čím byť vykonaný) išiel po rovnakej trase ešte autobus. Aby to nebolo málo, v centre sa k nim v podobnom časovom rozpätí pridal ďalší autobus na tej istej linke. Škoda, minimálne jeden z nich mohol byť využitý radšej v opačnom smere.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.