Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tak to otvorenie teda vymyslel neaky nevzdelanec ktory nechodi do prace...asi sa tam stretne primator s udrzbarmi,kedze vsetci su v robote... ?
Reply on: S499.1023 #20945:
Ked uz porovnavas, tak porovnavaj aspon vozidla z rovnakeho storocia ! ?
Reply on: Petto #20942:
Zatiaľ čo šotomilovaná Vrakosa nemá predné dvere ešte užšie a 14/15Tr s veľkou kabínou, ta ich má pre substrát rovno tri metre široké, že?
Cez pracovný deň dopoludnia. ?

http://www.dpmz.sk/n90/
Reply on: Mongolec #20939:
Aj keď je pravda že SORy typu B 9.5 by sa v Žiline uplatnili- reálne už mohli jazdiť 12 rokov, len sa zrejme nechcelo narušiť jednotnosť vozidlové parku. Taktiež sa nekupovali vozidlá s automatom... Posledne 732 bude tiež treba nahradiť-vozy typu BN 9.5 alebo 10.5 by boli vhodný kompromis.
Reply on: Mongolec #20939:
Tie 1.dvere (ktore su aj tak len polovicne) su len taky odrb aby mohol SOR na cele s JaATy odrbavat tendre s podmienkou 5 dveri na klbovych vozidlach.
Reply on: OBUS #20938:
Konečne dakto kto nema ružove okuliare na frnaku. Budte radi ze ich mate "len" kolko mate.
V BA ich mame 100 ks, boze chran aby vyhrali 30/31 Tr vo velkom tbus tendri v BA na 30 solo a 50 klbakov. V BA su linky kde nic ine ako SOR NB 18 SHity nestretnes. Tento piatok otvarame obalky na prihlasenych uchadzacov v tbus tendri. Ja som presvdceny ze argument celoklimitizovany tbus s karoseriou SOR nie je moze vyrobit. Pri modeli s pomocnym agregatom na 100% nie.
Reply on: Mongolec #20937:
Úpravy interiéru u už schváleného typu trolejbusu žiaľ nie sú možné.
Reply on: OBUS #20938:
Buďme trochu objektívni. Šírka dverí 1,2 m je bežná aj u iných výrobcov. Sory majú dokonca predné ešte o 40 cm užšie.
Pokiaľ ich nezačnú nasadzovať na veľmi vyťažené spoje, nebude vadiť ani prípadná stiesnenosť (na 100 % zistíme, až keď ich uvidíme zvnútra). V opačnom prípade nebudú dvere navyše predstavovať absolútne žiadnu výhodu.
Čo mi ale bude vadiť je, ak sa v záujme unifikácie budú v budúcnosti usilovať o obnovu autobusového parku tiež Sorkami - otázne koľko dverovými.
Reply on: Mongolec #20937:
Cely ten voz je jeden velky neprakticky a nekvalitny črep. Vozidlo ma zbytočne široké dvere, v časti za kĺbom sa nie je kde postaviť, bez toho aby cestujuci nezavadzal. V kĺbe sa dá stať len tak tak, nakoľko neviem z akeho dôvodu je zúženy. Hlavne že ma skoro 19 metrov... Som zvedavý aká bude životnosť tohto čuda, bez ohľadu výzbroje. Tieto vozy ešte budu rakvou žilinskej trolejbusovej dopravy. Kedže zvyčajne životnosť trolejbusu je dlhšia ako autobusu, nemal sa kupovať najlacnejší model. Keby aspom to vyberko bolo transparetne.... ❗
Kto už videl do nového trolejbusu aspoň skrz okná a dvere, mohol si všimnúť žalostne malý priestor pre kočíky a vozíky oproti tretím dverám. Dnu sa zmestia: a) 1 v. + 0 k.; b) 0 v. + 1 k. (veľký); c) možno 0 v. + 2 k. (malý).
Nové vozidlá boli kupované i preto, aby uľahčili cestovanie s detským kočíkom a invalidným vozíkom a keď už bude tento priestor obsadený, budú týchto ľudí nechávať na zastávkach čakať na ďalší spoj alebo zostanú s kočíkmi stáť vo dverách? Bol by problém po konzultácii s výrobcom nechať dodatočne vymontovať poslednú dvojicu NP sedadiel, posunúť tyč a o tento priestor rozšíriť vyhradenú plochu? Počet NP sedadiel je celkom slušný (10 krátky, 14 dlhý a k tomu dve sklopné), takže mínus dve nie je až taká strata. Tiež by sa tak získalo viac miesta na státie. Či takéto úpravy budú možné až pri najbližšej generálke?
Uvedený priestor je asi takto "veľký":
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=775776.jpg&httpref=2484/11639 ?

Je menší asi o 20 cm ako u iných trolejbusov Škoda 30/31Tr kvôli posunutiu druhej dvojice sedadiel (toto chválim):
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=775778.jpg&httpref=2484/11639


P.S. Áno, viem, aj Citybusy majú túto plochu malú a už tu jazdia osem rokov.
Z ulíc Pietna a Kvačalova je pekne vidieť na nové trolejbusy v depe. Aktuálne sa tam nachádza päť kĺbových a dva krátke. Bolo im treba uvoľniť priestor, a tak presunuli 201 a 236 do miest, kde končia odstavené alebo vyradené trolejbusy. Nové miesto majú i autobusové zálohy.
Reply on: Maykl #20934:
To ešte nie je také zlé... Horšie je, ak napríklad ten vlak s príchodom o 22:35 mešká 15 - 20 min. a samozrejme autobus linky 50 naň nepočká... A potom si môžu cestujúci z toho vlaku robiť "Tour de nuit Žilina", podobne ako ja prednedávnom... ?
Nočná L50 bude mať (neviem z akého dôvodu) o jeden pár spojov menej o pár dní. Menšie porovnanie prípojovosti MHD s vlakmi ZSSK platné od 9. decembra:

Odchody L50 zo Žel. stanice:
22:50, 00:25, 01:35, 03:30

Príchody vlakov do Žiliny:
22:35 zo smeru Bratislava, 23:27 zo smeru Púchov, 0:19 zo smeru Košice, 1:21 zo smeru Humenné, 2:12 zo smer Bratislava, 3:21 zo smeru Humenné, 3:59 zo smeru Praha, 4:17 zo smeru Praha

Príchody L50 na Žel. stanicu:
00:08, 01:28, 02:48, 04:28

Odchody vlakov zo Žiliny:
0:36 smer Praha, 1:36 smer Praha, 2:16 smer Humenné, 3:25 smer Bratislava, 4:31 smer Košice, 4:39 smer Humenné, 4:45 smer Trenčín, 4:48 smer Čadca, 4:54 smer Zvolen
Reply on: zkresa #20932:
To je už siedmy?
Dnes z Plzně odvezen další žilinský trolejbus.
Kde bude umiestnené logo DPMŽ? Pri ktorých dverách?
Reply on: S499.1023 #20929:
Samozrejme. Je to tak, ako píšeš.
Reply on: Vladimír #20928:
Povedzme si to otvorene - SLOVENSKÉ trolejbusy 30/31Tr majú tlačidlo so znakom ruky len zvonka, pretože si vnútorné neprial Ing. Viliam Šestina, štátny radca sekcie železničnej dopravy a dráh na MDVaRR SK.
Reply on: OBUS #20927:
Až na to, že trolejbusy majú tlačítko so znakom ruky a blikajúcimi ledkami len z vonkajšej strany. Z vnútra na rozdiel od autobusov SOR NB majú klasické malé tlačítka na madlách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.