Zaujimave citanie ... Rozne uhly pohladu na tu istu vec.
Pridavam dalsi pohlad: (dotujuci - dopravca - cestujuci)
1) DP dostava dotacie od mesta, aby zabezpecil dopravnu obsluznost uzemia, a aby sa masivne nerozvijala IAD, ktorej negativa su nam jasne, ale MHD.
2) DP ma urcite naklady na zabezpecenie viac alebo menej atraktivnej dopravy ako celku (v rozsahu objednanom/dotovanom mestom) {ALE naklady na spoj so 100 cestujucimi nie su stonasobne oproti pripadu, keby tym spojom cestoval len 1 cestujuci}
3) absolutnu spravodlivost ziadna tarifa nevytvori. {preco len do a nad 5 zastavok a nie na 1,2,3,4,5,6,7,8,... zastavok? preco len 10,30,60-minutove listky a nie 1,2,3,4,5,6,7,8,... min. listky?}
Systemy so 'spravodlivym' platenim za kazdy nastup do vozidla sa ukazuju ako kontraproduktivne z pohladu bodu 1 (ak nie su v ponuke aj ine druhy CL). Takisto je pri nich zretelnejsi koeficient nerovnomernosti medzi spickou a sedlom. Cize vo vacsej miere eliminuju jazdy v sedle ako v spicke, lebo doprava sa zuzuje len na nevyhnutne jazdy do skoly /zamestnania. A z toho su dalsie dosledky na (ne)atraktivnost intervalu v case sedla ... .
4) kedze sme v trhovej ekonomike, tak by tarifa nemala byt co 'najspravodlivejsia', ale mala by byt tak nastavena, aby pre DP priniesla co najviac trzieb od cestujucich. Takze je potrebne mat spravne druhy cestovnych listkov so spravne nastavenymi cenami.
5) preco si myslite, ze vsetci majitelia pausalnych listkov sa celu spicku len vozia? Mame predsa zaujem sa co najskor dostat do skol/zamestnania. A ak by sa aj nahodou naslo 50 takych exotov, tak na 1 vozidlo by bol asi 1. A bolo by len na DP a meste, kolko by stal CL{v duchu bodu 4}. A mimochodom, ked si kupim pausal, tak nemozete tvrdit, ze cestujem zadarmo.
Pridavam dalsi pohlad: (dotujuci - dopravca - cestujuci)
1) DP dostava dotacie od mesta, aby zabezpecil dopravnu obsluznost uzemia, a aby sa masivne nerozvijala IAD, ktorej negativa su nam jasne, ale MHD.
2) DP ma urcite naklady na zabezpecenie viac alebo menej atraktivnej dopravy ako celku (v rozsahu objednanom/dotovanom mestom) {ALE naklady na spoj so 100 cestujucimi nie su stonasobne oproti pripadu, keby tym spojom cestoval len 1 cestujuci}
3) absolutnu spravodlivost ziadna tarifa nevytvori. {preco len do a nad 5 zastavok a nie na 1,2,3,4,5,6,7,8,... zastavok? preco len 10,30,60-minutove listky a nie 1,2,3,4,5,6,7,8,... min. listky?}
Systemy so 'spravodlivym' platenim za kazdy nastup do vozidla sa ukazuju ako kontraproduktivne z pohladu bodu 1 (ak nie su v ponuke aj ine druhy CL). Takisto je pri nich zretelnejsi koeficient nerovnomernosti medzi spickou a sedlom. Cize vo vacsej miere eliminuju jazdy v sedle ako v spicke, lebo doprava sa zuzuje len na nevyhnutne jazdy do skoly /zamestnania. A z toho su dalsie dosledky na (ne)atraktivnost intervalu v case sedla ... .
4) kedze sme v trhovej ekonomike, tak by tarifa nemala byt co 'najspravodlivejsia', ale mala by byt tak nastavena, aby pre DP priniesla co najviac trzieb od cestujucich. Takze je potrebne mat spravne druhy cestovnych listkov so spravne nastavenymi cenami.
5) preco si myslite, ze vsetci majitelia pausalnych listkov sa celu spicku len vozia? Mame predsa zaujem sa co najskor dostat do skol/zamestnania. A ak by sa aj nahodou naslo 50 takych exotov, tak na 1 vozidlo by bol asi 1. A bolo by len na DP a meste, kolko by stal CL{v duchu bodu 4}. A mimochodom, ked si kupim pausal, tak nemozete tvrdit, ze cestujem zadarmo.
Nodes