Dnes som bol v Bruseli na jednej stanici z okrajovych casti metra, kde som videl ako je ucelne spojena stanica metra s mestkou a primestkou autobusovou dopravou. Dostatok priestoru na odstavenie autobusov a ich pristavovanie priamo ku vychodu z metra, asi 4 metre od dveri. Bokom od budovy bolo velke zachytne parkovisko pre vodicov individualnej dopravy, ktori sa museli trosku prejst. Priestor pred budovou bol vyhradeny len pre autobusovu dopravu. Vodic pristavi autobus niekedy aj 10 minut pred odchodom, aby cestujuci nestali pred budovou. Ako som uz spominal, nastupuje sa len prednymi dverami pricom kontroluje listky. Zaujimave bolo, ze na velkom displeji striedavo sa zobrazovalo cislo linky s cielovou stanicou a nasledne napr. text; "odchod 8 min." Tento text sa zobrazoval na dvojriadkovom displeji flamsky a valonsky, lebo ako je zname Brusel je dvojjazycny. Takouto informaciou bol cestujuci informovany, o kolko minut odchadza jeho linka. Musim vsak konstatovat, ze autobusy dnes /sobota/premavali velmi casto, ale sedelo tam len par cestujucich.
by mala byt u kratkodobych papierovych listkov, nie u ludi, ktori maju kartu. Ti maju mat ine, este silnejsie vyhody. Ved si vezmite tu obrovsku NESPRAVODLIVOST, ze ja ako mimozilincan pridem do Ziliny a potrebujem ist dajme tomu zo ZST na zastavku Na lany. Po zemi su to v podstate 3 zastavky, ale s prestupom. A stale tam budem platit skoro dvakrat tolko, akoby som siel na zastavku povedzme Zilinska univerzita, ktora je sice omnoho dalej, ale ma tu vyhodu, ze je zo stanice dostupna priamou linkou. Preco take krute znevyhodnenie nahodnych cestujucich, ktori potrebuju prestupovat? Preco musim za jazdu na kratsiu vzdialenost platit znacne viac? Len preto, ze prestupujem?
Papyr