Ako je mozne, ze vodis T-busu pokracoval dalej?
A ako presne reagoval?
Ja byt cestujucim, tak si dam od DPMZ preplatit vzniknutu ujmu na veciach, ziadal by som o nahradu skody sposobenu DPMZ.
Ako casto su kontrolovane hasiace pristroje???
A preco asi vybuchol?
Ja som raz zazil situaciu, ked do autobusu MHD v MT napalil z bocnej cesty Citroen Jumper... cestujuci boli aj na podlahe. Vodic vstal zo sedadla, presiel pomedzi vsetkych cestujucich a pomahal nam vstat, pytal sa nas, ci sme vsetci v poriadku, ci netreba volat sanitku, ci nema niekto nieco zlomene.... bol velmi pozorny.
Je nejaky predpis, ako sa ma vodic MHD zachovat, ked sa stane nejaka nepredvidana udalost v dopr. prostriedku?
Lebo v ZA som uz videl jazdit Tbus s otovrenymi dverami, teraz som sa docital, ze vodic isiel dalej tiez....
Dnes na L4 krátko po odchode zo Štefánikovho nám. o 15,13 hod. vybuchol v zadnej časti kĺbového trolejbusa hasiaci prístroj. Trolejbus bol plno obsadený a zhodou okolností v zadnej časti bola aj skupina slávnostne oblečených cestujúcich, ktorí cestovali na oslavu. Zakrátko bol celý priestor zamorený plynom a bielym prachom. Cestujúci kričali, lebo sa dusili, až napokon vodič trolejbus zastavil. Cestujúci vystúpili z vozidla na vzduch, obsypaný bielym prachom, znehodnotenými kabátmi a kožuchmi. Vodič zakrátko zatvoril dvere a pokračoval na linke ďalej aj so špinavým vozidlom.
na tie dvojite konecne to islo tak, ze od bodu rozdelenia to bolo prerusovanou ciarou...ale mozno podla intervalu by sa dalo zistit (bol uvedeny ku kazdemu useku) ako to bolo myslene, to som si nepozrel tak detialne...
alebo v Zádubní ? ale aj tak sú zaujímavé tie dvojité konečné (Pov. Chlmec / Vranie, Zádubnie / Teplička). To akože by tá linka jazdila na striedačku na na jednu a druhú konečnú? Skôr mi to pripadá ako alternatíva toho návrhu.
A dnes by už vôbec nikto neťahal trolejbusy do Vrania či Zádubnia, aj keby sa tam dalo normálne otočiť, šak tam nie je dostatočná frekvencia spojov.
nie, bol tam nadpis trasy(schema) trolejbusovych liniek. tiez som sa cudoval, ale bolo to tak. myslim ze na dalsom papieri boli este aj autobusy, k tym boli vypracovane aj grafikony (v grafickej podobe).
Jozef: v narodom archive.
A určite to všetko mali byť trolejbusové linky? To mi skôr pripadá ako trasovanie všetkých vtedajších liniek. Také niečo bolo aj v tom koncepte pre knižku čo sme videli u Juraja.
Re #3363 Miro: To s tým Chlmcom je dosť zvláštne. Však tá cesta nebude vedená ako diaľnica (len ju dočasne nahrádza), tak neviem, prečo by tam tie T-busy nemohli viesť.
Re #3365 Juraj: Tak to by som sa aj ja rád stavil.
Môžem potvrdiť, že o výstavbe trolejbusovej dopravy sa v Žiline uvažovalo. Toto sa prenášalo z generácie na generáciu a po roku 1989 to bol jeden najhlavnejších bodov. Táto túžba po tomto druhu dopravy bola taká silná, že v tom čase sa všetky vzniknuté politické strany postavili za jej výstavbu. Určite bola snaha po vojne vybudovať tento druh dopravy aj v iných porovnateľných mestách. Tento dôležitý ekologický a zároveň mestotvorný druh dopravy sa podarilo vybudovať aspoň v Prešove. Vo veľkej väčšine českých a moravských miest sa budovala trolejbusová doprava krátko po vojne, bohužiaľ na Slovensku z rôznych príčin sa tr. doprava nevybudovala.
Škoda, že si tieto významné dokumenty nenafotil, prípadne nenakopíroval, lebo by sme sa radi na to pozreli. Kde si videl tieto plány?
no to som mal dopredu vediet, ze vas to bude tak zaujimat....ale zial neokopiroval som to, lebo som hladal nieco ine ? ale niekedy pre to mozem zbehnut...
To by chcelo urobiť článok na za.imhd.sk do rubriky zaujímavosti aj s mapkou.
Bolo by to určite zaujímavé. Teraz sa to už ťažko zrealizuje v takom rozsahu, najmä také linky ako do Vrania či Zádubnia ?
Okrem toho Juraj hovoril na stretnutí, že do Pov. Chlmca sa nedá viesť trolej, pretože stavba tunela Pov. Chlmec (D3) je v nedohľadne a tak štvorprúdovka cez Budatín vlastne nahrádza diaľnicu D3 a preto tade nemôže ísť trolejbus ?
Neviem ci to tu uz bolo spominane, ale dnes som sa v historickych zaznamoch docital, ze s trolejbusovou dopravou sa v Ziline uvazovalo uz v roku 1953, prva etapa mala byt spustena v roku 1955 a dokoncena mala byt v roku 1960. Videl som aj krasny planik navrhovanych liniek dokonca aj s intervalmi na jednotlivych usekoch.
Linky, ktore tam boli uvedene mali zhruba nasledovne trasy (lomitko znamena dve konecne):
L1: Pov. Chlmec / Vranie - Budatin - Banova
L2: L. Lucka - Hlavne nadrazie - Zadubnie / Teplicka
L3: Budatin - Hlavne nadrazie - Borik
L4: Strazov - Nova Zilina - Celulozka
L5: Nova Zilina - Celulozka - Trnove
Valec
Re #3363 Miro: To s tým Chlmcom je dosť zvláštne. Však tá cesta nebude vedená ako diaľnica (len ju dočasne nahrádza), tak neviem, prečo by tam tie T-busy nemohli viesť.
Re #3365 Juraj: Tak to by som sa aj ja rád stavil.