lebo zákon...linka MHD je linka, ktorá nespája na rozdiel od PAL dve alebo viac obcí. Inde je to vecou osobitnej dohody obcí, pretože MHD treba potom dotovať. Čiže ak by Lietavská Lúčka chcela MHD, a dohodne sa s DPMŽ, zjavne ju mať môže. Ale nie je to povinnosť, preto sa všetky MHD mimo miest zrušili.
Prečo vlastne teraz nejazdí MHD mimo Žilinu? V iných mestách sa to robí ( v BA niektoré linky chodia do Maďarska a Rakúska) a v iných mestách je zas normálne obsluhovať aj priľahlé dediny do ktorých chodí aj medzimestská SAD...
A taktiez zalezi, ci je vn siet prevadzkovana ako IT siet, alebo uzemnena cez Petersenovu tlmivku pripadne cez odpor alebo cez komplexnu impedanciu (odpor v normalnej prevadzke, tlmivka pri prvej poruche)
Dialkovo ovladany recloser je zariadenie ktore sa standardne na VN sietach vyuziva (nielen na zeleznici).. inak povedane je to dialkovo ovladany vypinac s napatovymi a prudovymi transformatormi, ktory si strazi poruchy ako napriklad zemne spojenia ci naprudy.
Od 1. januára 2012 platia nové tarifné podmienky aj na ŽRIDS Žilina - Rajec. Pri zmene cien v DPMŽ, ani v ZSSK sa ceny v automatoch "integrovaného systému" nemenili, až teraz. Pokiaľ si dobre spomínam na starú tarifu, tak zdraženie je približne 10 centov pre každé pásmo. Takže ide o navýšenie o cca 30 % pri najkratších vzdialenostiach (z 0,35 na 0,45 pri celom lístku).
Od Puchova na vychod sa pouziva DC 3kV a napaja sa z meniarni 22kV AC/3kV DC.
22kV linka moze pokojne napajat aj meniarna DP aj ZSR zalezi na mnohych okolnostiach (napriklad ak je linka okruzna a na meniarnach su DOR reclosery je linka schopna prevadzky aj pri poruche v jednom bode
Neporovnávaj neporovnateľné. Snáď nechceš tvrdiť, že energetická vn linka do železničnej napájacej stanice (meniarne) je totožná s 22 kV napájaním niekde na Bajzovej.
Mongolec