to, že medzi L6, 7 a 16 vozidlá dakedy behajú si pamätám, tiež, že spoje z L1 pokračujú potom od Vlčiniec/Soliniek po trase inej linky, ktorú dané vozidlo ide. Tie vozidlá čo idú z L5 na L3/4/14 sú ale kĺbové či sóla?
ad 3: pride na konecnu ako linka X a odide ako Y
napr: 4/6 robi 5ku (pride ako 14 na Fatransku, na displeji sa prehodi na 5 a robi 5)
1/1 robi poslednu 7ku z Fatranskej
5/3a robi 5ku z Vlciniec 14:05 (pride ako 5 na Fatransku, PRE na Maticu a ide ako 6)
3/4 robi 5ky (rano od 8:00 a na obed od 12:00)
3/5 robi 14 o 9:32 a 4 o 13:30 (cca)
4/5b robi poslednu 6ku z VL (22:20) cez tyzden (cez vikend ju robi 6)
5/5PS robi rannu posilu 4,14, potom od 10tej 7ku do 14tej, od 14tej 5ku
kazda 6ka (6/1 az 6/4) robi min. jednu 7ku
7 a 16 robia 6ky, 7ky aj 16ky
dík za odpoveď ?
1. Tak dúfam, že sa nebude musieť pristúpiť k redukcií trolejbusových liniek z dôvodu, že trolejbusový park začne hniť ?
2. Čo sa týka kratších autobusov, tak myslel som 9,5 alebo 10,5m. 7,7m je už takmer minibus.
3. A trolejbusáci ako robia prejazdy medzi linkami? ?
4. Čiže, ak som správne pochopil, tak čo to dostala Prievidza či Trnava na CNG autobusy, tak je to iba jednorázová možnosť čerpania peňazí z EÚ a keď budú chcieť o 8-10 rokov obnoviť vozový park taktiež CNG autobusmi, tak už musi ťahať z vlastného vačku? Následne by teda prípadnú dotáciu Trnava, či Prievidza dostala iba keby chcela prejsť na ešte ekologickejší pohon a to elektrinu, t.j. trolejbus? Takto to funguje?
Na odpoveď sa nenašiel žiaden Žilinčan, skúsim teda ja:
1. Informácia nie je známa. Pred výmenou vedenia mesta a následne DP na prelome rokov 2006/2007 sa so začiatkom postupnej obnovy trolejbusového parku počítalo. Nové vedenie nielen že všetky investície zmrazilo (počas celého volebného obdobia 2006-2010 nebolo objednané ani jedno nové vozidlo MHD) a navyše sa objavili pochybnosti o budúcnosti trolejbusovej dopravy ako takej. Ku katastrofickým scenárom našťastie nedošlo, nastala "len" stagnácia. Čerstvý riaditeľ DPMŽ sa síce o podpore trolejbusovej dopravy rozhovoril, ale zatiaľ nie je známe, či sa pristúpi aj k reálnej obnove. Zdá sa totiž, že zlá finančná situácia bude limitovať MHD v Žiline aj v nasledujúcom období.
2. Ťažko povedať, osobne si myslím, že kratšie autobusy nie. Pred pár rokmi DPMŽ prevádzkoval 7,7m dlhé Isuzu (tuším na L29 a 50) a neosvedčilo sa, bolo odpredané. Jedným z dôvodov môžu byť obehy autobusov, kde dochádza k prejazdom medzi linkami s rôznym stupňom záťaže.
3. Áno, prejazdy medzi linkami sú bežná vec. Aj v autobusovej, aj v trolejbusovej doprave.
4. Na CNG autobusy teoreticky áno, na trolejbusy nie. Podmienkou je totiž náhrada menej ekologického vozidla. Ak by chceli od EÚ nové trolejbusy, museli by nimi nahradiť autobusy, čo v súčasnosti nie je aktuálne.
ahojte...neviete kde by som mohla nájsť, ze koľko stojí 1 kW elek. energie na trolejbus?....alebo koľko to je, hľadala som už asi všade...potrebujem to do bakalárky pre stanovenie kalkulácie na jeden trolejbus, ďakujem
ešte jedna vec : 4. Môže aj Žilna čerpať z fondov EÚ na obnovu vozového parku trolejbusov a autobusov? Keby napr. chcela ísť tou cestou, že okrem trolejbusov nakúpi na autobusové linky autobusy na CNG pohon v rámci toho projektu ekologizácie MHD.
mám pár otázok na margo obnovy vozového parku jak autobusov tak trolejbusov :
1. kedy plánuje Žilina nové trolejbusy?
2. Trochu obsiahlejší bod. Plánuje sa aj kúpa nových autobusov dĺžky 12m, alebo sa budú kupovať na niektoré linky autobusy dĺžky 10.5m? Narážam na vyťaženosť niektorých liniek v číselnom rade 20-31. O L22,24,31 viem, že jazdia dostatočne vyťažené. Na takých linkách ako L29 a 30 by nestačil 10.5m bus? Čo som s tými linkami šiel už dávnejšie pár krát, tak nenastal moment, že by bolo v autobuse viac ako 15-20 ľudí. O L20 a 26 som nemal nikdy prehľad, iba čo som videl voziť L26 ľudí pracujúcich na Kamennej a pri celulózke a v Rosinkách. L21 a 27 si netrúfam tipnúť ako je vyťažená.
3. mimo témy : robia autobusáci nejaké prejazdy medzi linkami? Mám na mysli hlavne tie spoje, čo končia na Hurbanovej alebo ŽST. Neviem ako to je teraz ale kedysi som videl, že prišla napr. L27 zo závodia na Hurbanovu a o 10min odchádzala ako L31 na Mojšovu lúčku. Keď som spomenul Mojšovu lúčku, čo sa stalo, že prestala L31 premávať na Pstruhovú k mostu cez Váh do Mojšu? Nevadilo náhodou niekomu, že sa tým vozili ľudia z dediny čo nepatrí pod Žilinu?
V sobotu bude verejnosti od 10. hodiny pred futbalovým štadiónom pristavený luxusný autobus Scania Noge Titanium, ktorý kedysi slúžil klubu FC Barcelona.
Dnes cca. 16:30 stal na krizovatke Tesco-Hypermarket smer VL autobus L5 (zeby nahrada za trolejbus z VL neschopny jazdy alebo len nepodarreny vyjazd/presun?).
no.ev.di.
1. kedy plánuje Žilina nové trolejbusy?
2. Trochu obsiahlejší bod. Plánuje sa aj kúpa nových autobusov dĺžky 12m, alebo sa budú kupovať na niektoré linky autobusy dĺžky 10.5m? Narážam na vyťaženosť niektorých liniek v číselnom rade 20-31. O L22,24,31 viem, že jazdia dostatočne vyťažené. Na takých linkách ako L29 a 30 by nestačil 10.5m bus? Čo som s tými linkami šiel už dávnejšie pár krát, tak nenastal moment, že by bolo v autobuse viac ako 15-20 ľudí. O L20 a 26 som nemal nikdy prehľad, iba čo som videl voziť L26 ľudí pracujúcich na Kamennej a pri celulózke a v Rosinkách. L21 a 27 si netrúfam tipnúť ako je vyťažená.
3. mimo témy : robia autobusáci nejaké prejazdy medzi linkami? Mám na mysli hlavne tie spoje, čo končia na Hurbanovej alebo ŽST. Neviem ako to je teraz ale kedysi som videl, že prišla napr. L27 zo závodia na Hurbanovu a o 10min odchádzala ako L31 na Mojšovu lúčku. Keď som spomenul Mojšovu lúčku, čo sa stalo, že prestala L31 premávať na Pstruhovú k mostu cez Váh do Mojšu? Nevadilo náhodou niekomu, že sa tým vozili ľudia z dediny čo nepatrí pod Žilinu?