Dávno si sa neozval. Už som si myslel, že vymeriavaš nové obratisko trolejbusov na Športovej ulici.
Tiež teraz rozmyšľam, že prečo vodiči nevyužívajú Bánovskú cestu. Cudzí mesto nepoznajú a domáci o rekonštruovanej ceste asi nevedia. Ani v Žilinskom večerníku som o tom nič nečítal.
Poznám obe ulice aj Pri Rajčianke aj Škultétyho a kritérium pri výbere by rozhodli v DP. V skutočnosti je situácia pri Váhostave kritická a malo by sa s tým niečo robiť. Ak sa začne robiť rekonštrukcia na Rajeckej ceste (privádzač), tak potom tam budú tieto linky len zavadzať. Okrem toho sa s nimi v budúcnosti po vybudovaní privádzača na Rajeckej ceste nepočíta, čiže tento krok by sa mohol aj urobiť. Z Rajeckej cesty sa nebude dať totiž odbočiť na Kamennú ulicu.
Súhlasím s tebou, že situácia pri Váhostave je neúnosná. Čudujem sa, že po rekonštrukcii Bánovskej cesty neklesol počet áut vychádzajúcich z Kamennej cez priecestie na Rajeckú. Veď tí, čo potrebujú ísť smerom k Rondelu či do mesta, by mohli využiť práve Bánovskú a Škultétyho a cez Rondel sa pohodlne vyhnúť zápcham na Kamennej a Rajeckej. Aspoň ja to tak robím a keď idem smerom k Budatínu, nejdem dokonca ani na Rondel, ale pokračujem po Priemyselnej a potom na Kragujevskú. V špičke je to oveľa rýchlejšie, než po Rajeckej.
Ja by som navrhoval presmerovať L26 aj L28 z Rondela na Závodskú cestu a potom po ulici Pri Rajčianke (súbežná so Škultétyho) a až potom na Bánovskú cestu. Na ul. Pri Rajčianke je totiž dosť firiem, ktoré by takto získali spojenie MHD, ktoré tam teraz dosť chýba. L26 a L28 by takto získali ďalších cestujúcich, nemuseli by prechádzať cez nebezpečné železničné priecestie a zdržovať sa na Kamennej. Ako správne píšeš, Rajeckú dostatočne obslúži L22.
Tento týždeň som bol niekoľkokrát fotografovať autobusy na L26 a L28 na železničnom priecestí pri Váhostave. Bol som tam asi od 14 hodiny popoludní a dopravná situácia tam bola katastrofálna. Otrasne dlhé kolóny áut, nenormálna križovatka pri Váhostave a ešte priecestie na Kamennú ul. Autobus L2 z Hlinskej by sa vôbec nezaradil na hlavnú do Bytčice, keby dve autá nezablokovali z oboch smerov hlavnú cestu. Moje dve liny 26 a 28 akosi nechodili, ale potom som ich zbadal v nekonečnom rade kdesi na konci Kamennej. Hoci je Kamenná kolmá na priecestie a na Rajeckú cestu, hlavná je však ulica Bytčianska prichádzajúca sprava. Odtiaľ stále prichádzali autá, čiže naše dva autobusy tam nekonečne stáli. Juraj niekedy spomínal, že v budúcnosti po vybudovaní privádzača toto priecestie zanikne, a tým budú musieť byť aj uvedené linky presmerované. Spomínala sa paralelná trasa z Rondla cez Škultétyho ulicu, Bánovskú cestu a potom na Kamennú. V tomto roku bol položený na Bánovskej ceste nový koberec a cesta tam je veľmi pekná a dostatočne široká. Vzhľadom na to, že dopravná situácia je na križovatke pod Váhostavom veľmi nebezpečná, uvažoval som či by nebolo vhodné aspoň L28 presmerovať na novú bezpečnejšiu trasu. Zastávky "Saleziánska" a "Rajecká, Stavomontáže" takmer nikto nepoužíva, čiže uvedená linka by tam ani nechýbala. Okrem toho túto oblasť pomerne husto obsluhuje aj L22.
Tak to bude zrejme ona. Počkáme kým sa zaradí do premávky a potom pofotíme. Mohol by si s ním dohodnúť aj fotenie interiéru. Bol by to pekný fotoupdate: 204 pred, počas a po generálke.
Re #1420 Jozef: Z hlavy presnú ŠPZ neviem, doma sa pozriem. Je možné, že sa to tam dostalo omylom pri kopírovaní riadkov a následnom prepisovaní. Mám však pocit, že 246BF je správne.
Re #1422 Vladimír: To je ten žltý autobus, čo som posledne mailom posielal fotku. Zrejme je to jeho posledná fotka.
Valec:
Stiahol som si od Teba zoznam autobusov a keď som si zrovnával pod fotografiami ŠPZ, tak v prípade autobusu #36 Karosa B932.1690 bola u Teba ŠPZ ZA 736BF a mne na fotografii ukázalo ŠPZ ZA 246BF. Tak ako je to správne?
My sa tu bavíme o žilinských plastových tabuliach a displejoch, čo dá viac informácií cestujúcemu. Ale koľkokrát sa tu už písalo, že prečo nie je na zastávkach vo vitrínkach vylepený plánik linie MHD. Plánik siete MHD je prvá informácia pre cestujúceho a samozrejme druhá informácia je už vo vozidle na danej linke, kde môže sledovať zastávky na tabuli alebo na displeji. Pri displeji má aj informáciu o prestupe na iné linky MHD.
Zhodou okolností stáli dnes na zastávke MHD dvaja mladí muži a bezradne sa dívali na jednotlivé linky a zastávky. Pretože neboli zo Žiliny, tak jednotlivé čísla liniek im nič nehovorili a o zastávkach ani nehovorím. Keď jeden z nich povedal: "Keby tu bol plánik liniek ...",ktorý tam samozrejme nebol, tak som sa prihovoril a poradil im.
Ďakujem za vysvetlenie ohľadom vydavateľstva ShoCart. Pozrel som si ich vydania. Zatiaľ vydali Bratislavu, Košice a Žilinu. Nemám problém so zabezpečením mapy z Ostravy, prípadne z Těšína. Pri chodení po Ostrave som akosi nevenoval pozornosť kníhkupectvám.
Prvu chvilu som si myslel ze mi prisiel mail z bratislavskej diskusie a myslel som si ze si sa s tou vozovnou trochu sekol Gratulujem ZA k tomu troflu. Nebola to nejaka uplne nova 15TrM?
Okolo 14 bola z vozovne Košická ťahaná zgenerálkovaná 15Tr-ka. Nový lak (možno aj plechy), sedačky s textilným poťahom. Svetlá a zberače nemala. Evidenčné čísla tiež nie. Takže čo sa to v poslednej dobe generálkovalo, lebo o chvíľu to bude v uliciach?
Áno, anketnú otázku som myslel presne na žilinské pomery, t.j. porovnanie ŽILINSKÝCH plastových tabúľ a ŽILINSKÝCH displejov a rozsahu informácií na nich.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec