Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zoZa #1446:
Áno, v Nitre revízorov majú.

Situácia je naozaj zlá, ešte alarmujúcejšia situácia je v počte miest, ktoré ponúkajú paušálne predplatné časové lístky. Tie sú dokonca na Slovensku už iba tri (!) - BA, KE a PO.
Vladimír: Paneboze, tak to je potom na Slovensku horsie ako som si myslel. Myslim, ze v tej Nitre ako si spominal, ze cestujuci s jednorazovym cestovnym listkom idu cez predne dvere a ostatni cez ostatne, tak to znamena, ze aj tam musia mat revizorov, lebo inac by sa cestujuci na kupovanie cest.listkov vybodli a isli by cez ostatne dvere.
Reply on: Jozef #1442:
Áno, pri nastupovaní prednými dverami nie sú čierni cestujúci. Dodávam, že okrem vodičových kamarátov ?
Ešte ma napadá, či nie je pre DP výhodnejšie prichytiť pár čiernych cestujúcich a vytĺcť z nich pokuty, než keby neboli žiadni čierni cestujúci? To by chcelo poznať pomer prichytených (spoplatnených) čiernych cestujúcich k tým neprichyteným. Ak je to aspoň 1/100, tak sa čierni cestujúci dopravnému podniku vyplatia.
Reply on: zoZa #1440:
Myslím, že to, čo ušetrili na plate revízora, to zaplatia hneď za státie na zastávkach, za zvýšenú spotrebu PHM atď., atď., atď.

Pre Tvoju informáciu, nástup len predným dverami je na Slovensku zavedený už VŠADE okrem Bratislavy, Košíc, Prešova a Žiliny. V Nitre je opatrenie kombinované - cestujúci s jednorazovým lístkom chodia cez predné dvere a ostatní môže cez všetky.

Re #1443 Jozef: Áno, mrzí ma, že Harmanec akosi stráca na pohotovosti a akutuálnosti. Najmä 6. vydanie Bartislavy bolo pre mňa dosť veľkým sklamaním.
Vladimír:
Mapu Žiliny od SHOCart som si kúpil v Bratislave v predajni Svet knihy a vedľa je Kniha u Pišteka. Mapu som zbežne prezrel. Z MHD sú doplnené nové linky 5/15 a 7/17 už na Ul. Pod hájom. Na mape nie je dokreslená L31 až na konečnú, je ukončená už na Rybnom námestí, L28 nemá vyznačenú konečnú na Rosinskej, L27, 29, 31 nezatáčajú hneď zo štvorprúdovky na Rázusovu, ale sa idú otočiť na Rondel a až potom odbočia. Mapa má kvalitný papier, je spracovaná v mnohých detailoch, je nadčasová, lebo sú spracované komunikácie v Budatíne (L27 už podchádza popod výpadovku), je už zakreslená ešte neotvorená komunikácia F3 pri Saleziánoch do Prievidze a pod. Navyše sú tu zachytené aj mestské časti. Mám aj mapu od spoločnosti Mapa Slovakia. To je však hnus a skuočne toľko sprostostí na kúsku papiera. Harmanec má problémy s prežitím a toľkokrát sľubované vydanie od marca sa ešte neuskutočnilo, až napokon bude neaktuálne. Mapu vydajú neskoro a medzitým im priestor vychytili iní.
Reply on: zoZa #1440:

Ja si myslím., že revízori si na seba zarobia. Už ako je to s vymáhaním pokút, je otázne. Vo Švajčiarsku už v niektorých prímestských osobných vlakoch nie sú sprievodcovia. U nás ľudí asi nevychováme.
Samozrejme, že pri nastupovaní prednými dverami nie sú nijakí čierni cestujúci.
TeBeCe: je, to ty si spolupracoval na tej vystrihovacke Ikarusu 280.08 ktoru som si dnes vytlacil a dal dokopy?
Jozef: No myslim, ze to v tych mestach urobili hlavne koli tomu, aby nemuseli platit revizorov a aby tak usetrili, ale zato pracu navyse dali vodicom. A tak je to vlastne aj so vsetkym: nielen vodici maju viac prace za rovnake peniaze ale aj zamestnanci v mnohych inych odvetviach. A co sa tyka tych miest, kde to zaviedli, tak je to samozrejme v Martine, Banskej Bystrici, tusim aj Trencine a taktiez v mnohych mestach na morave
Reply on: Jozef #1438:
banska bystrica je male mesto? 😉
Reply on: zoZa #1437:

Nastupovanie prednými dverami je v malých mestách, kde nie je vyvinutá MHD, vrátane aj napr. mesta Martin.

Pozn.: Nastupovanie všetkými dverami má aj tú výhodu, že sa vždy nájdu nejakí frajeri alebo nezodpovední tiežcestujúci, ktorých láka odviesť sa načierno. Za poplatok 1 200 Sk sa dá vylepšovať hospodársky výsledok DP. Zjednodušene to znamená, že by sa muselo odviesť 100 cestujúcich za 12 Sk. Sledujem činnosť revízorov (aj ich rôzne triky) a som rád, že "vyčisťujú" MHD o takýchto ľudí, ktorí chcú využívať služby MHD, ale zadarmo.
chvalabohu, ze v Ziline neurobili to, co v inych mestach, ze zrusili predaj listkov v stankoch a ze si cestujuci musi kupovat listok len u vodica. Je to skutocne nieco hrozne v inych mestach, kde sa otvoria len predne dvere a cestujuci u vodica postupne nastupuju a dobru chvilu si nakupuju listky. Pokial je to tak v malom buse, tak to az take hrozne nie je, ale neviem si v Ziline predstavit, ze by prisiel na zastavku velky klbovy autobus alebo trolejbus, a na zastavke by nan cakalo napriklad sto ludi a otvorili by sa len predne dvere. Myslim, ze potom by sa ludom viac oplatilo chodit peso a bolo by to urcite aj rychlejsie.
Reply on: Jozef #1433:
Spojenie 28-mičky na Rosinskú bol veľmi dobrý ťah.Je to rýchla linka,ktorá ľudí vozí z práce.Chodí dakedy aj dosť vyťažená,napr.včera okolo tretej som si takmer ani nesadol,no okrem špičky to už nie je také superpreplnené,možno tak 5 až 10 ľudí.
Reply on: Valec #1434:

Nechcel som niekomu uškodiť, a preto som napísal že neviem posúdiť. V sedle chodí skutočne prázdna a ešte šťastie, že končí na Hálkovej. Trolejbusy zo sídliska jej hodinový interval nahradia.
Reply on: Jozef #1433:
V úseku Štúrovo nám. - Vlčince je v špičkách primerane vyťažená. V sedle by som ju úplne zrušil, odvtedy, čo nechodí na VD, tak jazdí podľa mňa úplne zbytočne a trolejbusy jej 60min. interval s prehľadom nahradia.
Reply on: Miro #1432:

Môže byť aj táto možnosť a spomínam si, že Juraj o nej písal, keď sa mala presmerovať L28 z Veľkého diela. Táto linka prechádza veľký úsek popod trolejbusové vedenie a neskoršie cez Hlinskú by prechádzala ešte dlhší úsek. Neviem posúdiť ako je vyťažená v úseku Rosinská - Vlčince - Štúrovo nám. a či je v tomto úseku dostatočne vyťažená.
Reply on: Jozef #1429:
Ja som o rekonštrukcii Bánovskej cesty v ŽV pred časom nejakú zmienku videl, ale už neviem, v ktorom čísle. Veď už bolo dávno načase, predtým to bol tankodrom. Ak som to dobre pochopil, tak tade pôjde obchádzka, až sa bude robiť Rajecká.
L26 a L28 by sa dali v budúcnosti presmerovať aj cez Hlinskú a po plánovanom moste ponad železnicu a Rajeckú na Kamennú. Juraj tu už túto možnosť spomínal. Podľa mňa by asi bolo najlepšie jednu z nich poslať toto trasou a druhú po ul. Pri Rajčianke alebo Škultétyho, aby aj Hlinám zostalo spojenie na Kamennú a pre firmy aj obyvateľov na ul. Pri Rajčianke by sa MHD podstatne priblížila.
Reply on: TeBeCe #1430:
Pekný dátum, nie?
Najnovsi update bol pridany 0.0.2004 ?
Reply on: Miro #1428:

Dávno si sa neozval. Už som si myslel, že vymeriavaš nové obratisko trolejbusov na Športovej ulici.
Tiež teraz rozmyšľam, že prečo vodiči nevyužívajú Bánovskú cestu. Cudzí mesto nepoznajú a domáci o rekonštruovanej ceste asi nevedia. Ani v Žilinskom večerníku som o tom nič nečítal.
Poznám obe ulice aj Pri Rajčianke aj Škultétyho a kritérium pri výbere by rozhodli v DP. V skutočnosti je situácia pri Váhostave kritická a malo by sa s tým niečo robiť. Ak sa začne robiť rekonštrukcia na Rajeckej ceste (privádzač), tak potom tam budú tieto linky len zavadzať. Okrem toho sa s nimi v budúcnosti po vybudovaní privádzača na Rajeckej ceste nepočíta, čiže tento krok by sa mohol aj urobiť. Z Rajeckej cesty sa nebude dať totiž odbočiť na Kamennú ulicu.
Reply on: Jozef #1427:
Súhlasím s tebou, že situácia pri Váhostave je neúnosná. Čudujem sa, že po rekonštrukcii Bánovskej cesty neklesol počet áut vychádzajúcich z Kamennej cez priecestie na Rajeckú. Veď tí, čo potrebujú ísť smerom k Rondelu či do mesta, by mohli využiť práve Bánovskú a Škultétyho a cez Rondel sa pohodlne vyhnúť zápcham na Kamennej a Rajeckej. Aspoň ja to tak robím a keď idem smerom k Budatínu, nejdem dokonca ani na Rondel, ale pokračujem po Priemyselnej a potom na Kragujevskú. V špičke je to oveľa rýchlejšie, než po Rajeckej.

Ja by som navrhoval presmerovať L26 aj L28 z Rondela na Závodskú cestu a potom po ulici Pri Rajčianke (súbežná so Škultétyho) a až potom na Bánovskú cestu. Na ul. Pri Rajčianke je totiž dosť firiem, ktoré by takto získali spojenie MHD, ktoré tam teraz dosť chýba. L26 a L28 by takto získali ďalších cestujúcich, nemuseli by prechádzať cez nebezpečné železničné priecestie a zdržovať sa na Kamennej. Ako správne píšeš, Rajeckú dostatočne obslúži L22.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.