Reply on: MatusZA #13549:
Máš na to nejaký dôkaz? Lebo v dokumente priamo z DP mám uvedené, že posledné Ikarusy boli vyradené v roku 1997! Všetky údaje, ktoré tu uvádzam, mám podložené nejakým článkom z médií, kronikou, cestovným poriadkom... Avšak aj niektoré z týchto dokumentov sa môžu mýliť.
simkoslav
Dňa 5.7.1992 bola linka 1 rozdelená na L1 (Vlčince - Bytčica) a L11 (Vlčince - Lietavská Lúčka), a to tak, že každý druhý spoj bývalej L1 pokračoval z Bytčice do Lietavskej Lúčky. Dôvodom bolo, že do Lietavskej Lúčky už cestovalo menej cestujúcich a bolo potrebné výkony presunúť na iné linky. Navyše, obec už nebola súčasťou mesta.
Od 1. 4. 1993 na základe dohody medzi DPMŽ a SAD boli linky do obcí, ktoré neboli súčasťou Žiliny presunuté do SAD aj s vozidlami, ktoré na nich jazdili. S nimi aj autobusy Karosa C744. L11 zanikla a L1 premávala všetkými spojmi len po Bytčicu.
Od 20. júla 1994 sa trasovanie prispôsobilo budúcej trolejbusovej L1. Ešte autobusová L1 premávala len v úseku Vlčince - Hálkova v 12-min. intervale v špičke. Zároveň bola posilnená linka 4 v sedle (12/20min.) a linka 22 bola presunutá z trasy Brodno - Kamenná, ZVL na trasu Brodno - Bytčica. Linka 26 bola predĺžená na Kamennú. Od 17.11. 1994 už na L1 autobusy plynule nahradili trolejbusy. Keďže však mohli vyjsť do ulíc len sólo trolejbusy, zhustil sa od tohto dňa na L1 interval z 12 na 10 min..
Či Ikarusy jazdili aj na L22 po 20. júli 1994 sa mi zistiť nepodarilo.