Reply on: Kvacalova23 #11113:
4/ Takze nejde o pohlad, ake ma kto cestovne, ale aku ma kto zlavu. Nejde len o pohlad na to, kolko kto zaraba a ake ma male cestovne ale o to, kolko je kto ochotny /schopny/ aku zlavu poskytovat, kolko na to ma.
Preprava nestujuceho ZTP nikdy nebola zadarmo, stala presne rovnako ako preprava hociktoreho ineho cestujuceho. Akurat stat daval dotaciu 100% a tento ZTP nic neplatil. Situacia sa zmenila v tom, ze stat sa v r.2004 dotacii zbavil tym, ze ich sotil na jednotlive samospravy. No a tieto si financne stoja ako aj tie rodiny rozne. Niektore maju iba na to, aby ponechali zlavu 50%, niektore az 90% /rozdiel voci 100 je uz fakt zanedbatelny/, vynimocne 100%.
Este aj tu mozu byt rozdielne pristupy. Niektore samospravy maju neobmedzeny pocet jazd za 3 Sk, ine rovnaky balik penazi rozdelia na limit 360 jazd za 1Sk a pri prekroceni limitu za vyssie cestovne.
5/ Pokial sa z celkovej dotacie odrata cast A /aby sa dosiahlo rozumne zakladne cestovne/, a cast B /aby spoje jazdili aj po 20.h. vecer alebo slabe linky viac ako 3x do dna/ - ostava nam na rozdelenie uz iba cast C.
Ak tuto cast C rozdelime vacsou castou napr. len na studentov, mensie zlavy /a teda vyssie cestovne/ budu mat dochodcovia, ZTP a dalsi. A podobne naopak. JE MIMORIADNE TAZKE najst nielen medzi A, B a C, ale aj v samotnom rozdeleni zliav C optimalne riesenie vyhovujuce vsetkym skupinam.
petter