Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mza #10799:
vies co je v zivote najdrahsie??? cas.. a cestovat 10 km mestskou 35 minut je trosku smiesne nie???
Reply on: Mza #10791:
rozno moze chodit jeden bus do mesta a druhy spat.. ved si ti ludia dojdu nie??? ? inak tebe asi zena chodi na nakupy ze? ..no vidis mne tiez ale serie ma to... ?
Reply on: Mza #10790:
to je druha vec... ale nie vsetko je o cene.. na tom sidlisku byva myslim dost ludi a pri carrefoure je najvacšie obchodne centrum v ziline.. mylsim ze to je dostatocny dovod
Reply on: Jozef #5984:
Už 19.10.2005, teda ešte niekoľko mesiacov pred zavedením NKTD som napísal diskusný príspevok #5984 o Hlinách, ktorý je aktuálny aj dnes.

„Sídlisko Hliny (s NKTD) skončilo tragicky, keď sa na Hlinách znížila ponuka spojov, v špičke z 11 na 6 a v sedle z 8 na 3 spoje za hodinu, čiže asi na polovicu dnešného stavu. Okrem toho obyvatelia Hlín stratili svoju historickú L5, ktorá ich spájala s nemocnicou.
Sídliská Solinky, Hliny a Vlčince vytvorili postupným vývojom urbanistický celok, nezávislý od centra, kde sú vybudované služby, najvýznamnejšie nákupné centrá v Žiline, školy a univerzita. Spájala ich historická L5 v tvare písmena U, ktorá sa dotkla centrálneho okruhu len na Štúrovom námestí. Aj prepojenie sídlisk Solinky a Vlčince sa zdôvodňovalo prepojením tohto urbanistického celku. Od roku 2004 prechádzala L5 medzi sídliskami už ako okruhová spolu s protismernou L15. V novom návrhu toto sídliská stratili a získali poloinvalidnú L13 a nútený prestup na centrálnom okruhu.“
Reply on: Kvacalova23 #10813:
Je rozhodne a bez diskusie lepšie mať lepší interval a viac možností spojenia s prestupmi. To, čo vám k možnosti realizácie takéhoto linkovania v Zsolne chýba, je regulérna prestupná tarifa bez akýchkoľvek nezmyselných prestupných lístkov. Takáto tarifa je aj jediné zlepšenie, ktoré môže nový pán riaditeľ do dopravy v ZA bezprostredne priniesť - dúfam, že ho to napadne čo najskôr.
Reply on: VLK #10806:
Dovolil by som si s èasti nesúhlasiť oh¾adom linky 5, ako jej dlhodobý používate¾. Súhlasím, že linka je veèer zbytoèná, ako aj že polovica cestujúcich (z Vlèiniec III.) využíva prepravu cez Ve¾ký diel. Napriek tomu si myslím, že linka 5 (dopåòaná linkou 2) má svoje opodstatnenie, ako aj historickú tradíciu.
Jej zmysel by bol v zabezpeèení spojenia sídlisk Vlèince a Solinky-Hliny do èasti centra - Štúrové nám., nemocnica, Vysokoškolákov, prièom spojenie do týchto lokalít by bolo výluène na tejto linke a ostatné linky by zabezpeèili vhodné spojenie do ostatnej - hlavnej èasti centrálneho okruhu (žel. stanica, Hurbanova...), èím by bol na linke dostatok cestujúcich a vzniklo by viac miest do ostatných èasti cent. okruhu.
Zároveò by tým linka 5 zabezpeèila aj priame spojenie pre minoritné skupiny prepravujúce sa medzi sídliskami - študenti z Vlèiniec II, I a IV do škôl na Hlinách, obyvatelia Soliniek k supermarketom, do nemocnice a uspokojených by bolo, myslím si, viac cestujúcich.
Reply on: Valec #10800:
Ja si nemyslím že 20/30 min interval bol nejaký nízky, skôr naopak, však kto túto linku využíva, tak musí mať v hlave kedy idú spojenia prispôsobiť sa tomu nie je až také strašné, keby bola linka fakt v intervale v špičke každých 20 a v sedle 30 minút tak je to ľahko zapametateľné to už by si človek ľahko odhadol ten čas. Pravidelnejší interval by bol problém pre vozokilometre. To nie je len linka 5 čo si myslím že by sa mala obnoviť, ešte je tu aj problém so spojením Stodolova-Fatranská.
Reply on: VLK #10806:
Starý systém bol určite lepší z toho hľadiska že bolo priame spojenie, a zbytočne si myslím že sa až moc pridalo na ten Hájik, je neporovnateľné Linky 3,4,13,14 ich vyťaženosť s linkami 6,16. Nový systém je zraniteľný nasadzovaním kľbových vozidiel. Určite som neni za obnovu starého systému, ale reforma je nevyhnutná a verím že sa dá vyhovieť aj tým čo chcú pravidelný interval aj priame spoje K linke 5: To je síce fakt že nechodila moc vyťažená, ale na uživenie si myslím že to stačilo. Sídlisko Hliny má veľmi veľa dôchodcov a prepojenie z nemocnicou nemôže byť len do 16,30. Však aj cez víkendy a po špičke sa tam cestuje. Taktiež je tu význam Hliny-OC Dubeň, Solinky-OC Dubeň, ale našli by sa aj takí, čo by využili spojenie Solinky- Vlčince. Určite nie je tá linka zbytočná. A aspoň by sa tu mohol nasadiť sólo bus a nemuseli by sa nasadzovať na iné preťažené linky.
Reply on: URBINO #10810:
Oficiálne materiály sú tu:

http://www.zilina.sk/index.php?page=samosprava&sub=dokumenty&typ=5

Materiál o autobusovej stanici sa mi však nepodarilo otvoriť mojím ZIPom (Tesco napríklad áno).

Ja osobne neuverím, kým neuvidím, že sa naozaj stavia.
troska odbocim,neviete ako stoji planovana vystavba aut.nast.?Zatial som nezaregistroval nic,coby nasvedcovalo,ze sa stavba rozbehne.Narazam na slova poslanca Manaka,ktory spochybnil aj tuto stavbu.
Reply on: URBINO #10808:
Ja som si myslel, že zadné transparenty budú montovať do Karos B 932. Ale asi im nateraz vzadu nechajú plastové tabule.
Reply on: Michal2 #10805:
okrem vozu 235,dostanu aj dalsie klby zadny transparent,konzoly a kabelaz je videna zatial na vozidlach 230,233
Reply on: dik1 #10802:
prístrešky, a zrejme aj umiestnenie automatov (z hľadiska elektrickej prípojky a pod.) rieši mesto, s tým nepomôžem... Ja si obvykle kupujem lístky v automate a vždy mi ich vzal, takže ani neviem o nejakom inom probléme...
Reply on: Kvacalova23 #10798:
v čom konkrétne bol starý systém lepší? Osobne nevidím dôvod spájať Vlčince so Solinkami... Je nejaká nutnosť viesť linkovanie týmto sposobom? Je totiž minimum ľudí, ktorí sa budú voziť medzi týmito sídliskami. Z môjho pohľadu je teda oveľa lepšie, pokiaľ ponúknem obyvateľom týchto sídlisk možnosť dostať sa do širšieho okruhu mesta a aj z neho, ako im ponúknuť iba určitú časť s tým, že linka pokračuje na ďalšie sídlisko.

Na prepojenie Hlín a Vysokoškolákov postačuje linka č.2 - najväčšia frekvencia je aj tak cez špičku, viem sám, aká chodila 5 prázdna po 17tej...
Reply on: tux #10774:
Ešte pridám k #235 jednu informáciu: Bol jej dosadený zadný LED displej. Vozidlo jazdí na linke 16 a predpokladám, že nahradilo trolejbus #212.
Reply on: SlovakFan #10789:
no, neviem, či práve strata spojenia solinky - OC Dubeň je výrazným negatívom (aj z dlhodobejšieho hľadiska pre pripravovanú výstavbu OD MAX).

Reakcia je primeraná, nakoľko sám viem, čo všetko obnáša vytvorenie takého linkovania...
Reply on: dik1 #10802:
Tie o 25 - 30 percent vyššie platy majú akú súvislosť s diskusiou, ktorá tu prebieha?
Kvacalova23:len na porovnanie v Cesku su platy o 25-30 percent vysie,skuste riesit problem s predajnymi automatmi,su umiestnene mimo pristresku ked cestujuci vhodi mokru mincu zablokuje sa nemam ani listok ani peniaze,dalej po nastupeni do vozidla znehodnocovac nezoberie listok zakupeny v automate listok zakupeny v sieti stankov zoberie pre mna ako cestujuceho je to problem,pretoze revizor blokuje strojceky par metrov za zastavkou.
Do zbierky pokazených vozov dnes pribudla #205 ktorú odstavil vodič na Hlinskej pre nejaku neidentifikovateľnú poruchu. Ale do depa išla vlastnou silou, lebo ani servisáci nevedeli čo jej je.
Reply on: Kvacalova23 #10798:
Iste, linka 5 chýba aj mne (Vysokoškolákov - Hlinská), ale keď si vezmem, že chodievala v 20 minútovom intervale a po 18tej až v 30 min., tak by som ju aj tak nevyužíval (tak ako aj v posledných mesiacoch jej fungovania) lebo len za dobu čakania by som to zvládol pešo (cca 17 minút). Iba že by som sa náhodou trafil na jej odchod.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.