Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) v tomto roku neuvažuje o zvyšovaní cestovného v mestskej hromadnej doprave (MHD). „Mesto zatiaľ pripravuje tohtoročný rozpočet a nevieme, koľko financií vyčlení na mestskú hromadnú dopravu. Ak to bude ako doteraz, pokryje nám to náklady a nemusíme zvyšovať cestovné. Je však možné, že prvé tri mesiace bude rozpočtové provizórium,„ povedal riaditeľ DPMŽ Juraj Popluhár.
Dopravný podnik mal v roku 2006 plánované tržby 113 miliónov Sk a podľa Popluhára ich predbežné výsledky budú vedieť v 2. polovici januára. „Je však reálny predpoklad, že sme plánované tržby dosiahli. Ešte stále nám dobiehajú faktúry z vlaňajška a konečné výsledky budeme vedieť až po vyčíslení všetkých nákladov,„ dodal riaditeľ: „Vyše 10 rokov sa orientujeme na postupnú elektronizáciu MHD. Ako prvé mesto na Slovensku sme mali vo všetkých vozidlách v prevádzke monitorovanie palubnými počítačmi a prvenstvo máme i vo vybavení všetkých vozidiel modernými označovačmi papierových cestovných lístkov i čipových kariet,„ konštatoval Popluhár. MHD v Žiline má vyše 400 kilometrov autobusových a trolejbusových liniek, po ktorých jazdí 66 autobusov a 43 trolejbusov. Od 1. novembra 2006 pribudli dve autobusové linky k závodu Kia Motors Slovakia a jeho dodávateľovi Mobis Slovakia. V DPMŽ za ostatné 4 roky kúpili 22 autobusov typu Karosa, 3 nízkopodlažné typu Iris Bus Renault (CityBus) a 3 trolejbusy typu Škoda. „Pre štandardnú prevádzku MHD v Žiline je potrebné do roku 2013 obnoviť trolejbusový park, pričom každý rok treba kúpiť 4 trolejbusy. V našom návrhu na tohtoročný rozpočet MHD to už máme zakomponované,„ spresnil Popluhár.
No ten Trenčín má po poslednej úprave aj pravidelné, intervalové CP, tušim L1 má dokonca v špičke pravidelný 15 min. interval. (Aj keď za cenu, že časť spojov ide iba časť trasy). Ale tých liniek je stále trocha primoc, a ten inde prekonaný nástup prvými dvermi a kupovanie lístkov u vodiča...
To ale nezakrýva môj šok zo zistenia o Jurajovom odchode z DPMŽ.
Juraj: vo vzťahu s fanúšikmi MHD môžeš ísť príkladom pre všetkých ostatných riaditeľov podnikov prevádzkujúcich verejnú dopravu. Pokiaľ sa naplnia tie zlé správy, čo tu čítam, želám Ti veľa úspechov v novom pracovisku a dúfam, že si nájdeš čas aj potom na imhd.sk a jej diskutérov.
Žiline a DPMŽ ak už má mať nového riaditeľa želám, nech pokračuje vo všetkých pozitívnych trendoch a beda, ak nikeomu napadne obmedzovať trolejbusy. ?
clovek sa konecne dostane na internet a co sa docíta... ? Vidno, že Žilina má smolu a k "zvýšenej miere" demokratickosti (odborné riadenie, výberové konania, grantove systémy) sa bojuje len ťažko.
Juraj, dúfam, že to vyjde 26.1., mám na teba pár otázok...
MHD v TN je urobená tak, aby bola. Priamu zakázku si zadávalo mesto samé. Linkovanie a intervaly vraj robilo SAD TN v spolupráci so Žilinskou univerzitou. Výsledok je excelentný pre nočné spoje.... Pokiaľ do spomínanej zmeny v TN nočný spoj nepremával, po zmene začal aspoň počas víkendov... A prázdny veru nie je... Ľudia tento počin aj pozitívne ocenili. Horšie je to s linkovaním denných liniek.... Ak som dobre rátal, tak na sídlisko Sihoť, ktoré je obsluhované po jednej ceste (s výnimkou asi 1km úseku , kde sa počet liniek rozdvojí a následne po tomto úseku spojí) premáva 7 liniek! Ak cesta 3km úseku do mesta len vďaka nastupovaniu cez predné dvere trvá cca 15 minút v špičke, tak je prinajmenšom diskutabilné o skutočnej efektivite MHD v tomto meste. Ak Juraj pôjde skutočne riadiť tento podnik, nečaká ho nič iné ako to, čo bolo v Žiline okolo roku 1983 - veľa liniek bez intervalu. S výnimkou kvality vozového parku ( kde chýbajú dlhé busy, inak pomerne slušná kvalita vozového parku) bude mať Juraj čo robiť, aby z toho , čo tam je , sa dalo nazvať MHD.
Predbežne by mi stačili autobusy, ktoré by v pracovných dňoch spájali Sídlisko Juh so Sihoťou cez centrum mesta trebárs v dvadsaťminútových intervaloch celodenne a pozemná lanovka na Brezinu (teda dve - jedna z Juhu, druhá z centra) ? ? ? . A samozrejme časové predplatné cestovné lístky a nástup všetkými dverami.
Pozerám na to z lepšej stránky - pod Jurajovým vedením sa možno MHD v TN stane systémom, hodným tohto mena. Lebo to, čo tam majú teraz, je hanebná paródia (množstvo liniek s prakticky zhodnou trasou, hodinové intervaly na najzaťaženejších trasách, pričom ak už odniekiaľ ide viac liniek, tak sú odjazdy hormadné, nástup prvými dverami, obľúbená spravodlivá tarifa...)
Tak co milí prispievatelia.Nove Citelisy su v premavke a uz sa na nich niekto aj odviezol..Ja som tu cest este nemal ale ako nahle si najdem trosku casu pôjdem to vyskusat.
Presne ako hovorí Juraj.Nerobme paniku. Aj ked sa tu riesia pred odvolanim vedenia DPMZ banality ako elektronicke transparenty ale cert to vem.
Jedna z vecí co ma trápi je aj to kto bude na vase otazky v dalsom období odpovedat ked uz ako tu bolo nizsie spomenute nove vedenie si sem asi cestu nenajde. A pritom by sa mu to mozno hodilo. ?
Zvladneme drzat toto forum svojou kvalitou informovania aspon na ako takej urovni...Rozhodne to bude zaujímave...
Juraj nam bude písat z noveho pôsobiska nejake perlicky.
Nuž a tak sa posádka voza včera vozila v buse, ktorý mala pridelený ešte pred príchodom 08.
A ešte k tým digitálnym tabuliam.... Ak na bok nových Citelisov namontovali tie plechové tabule, prečo tak neurobili pri Karosách dodaných min.rok? Tam sa tuším niekto odvolával na záruku.... Ako to teda s tými tabuľami je? Ďakujem
Dúfam, že mi dáte dostatočne včas vedieť, rád by som prišiel, ale potrebujem to vedieť týždeň vopred. Taktiež by som poprosil, aby sme začali rovno v podniku, ktorý má dostatočne dlhé otváracie hodiny (napríklad v tom, kde sme naposledy skončili, pri Tvojom bývalom bydlisku), aby sme sa nemuseli trikrát presúvať ? .
K téme: Som zvedavý na prvé kroky nového riaditeľa... Hagyari je evidentne väčší inteligent, ako Harman, o odvolanie riaditeľa prešovského DP sa ani len nepokúsil...
Už si asi nerozumie vôbec. Ja som reagoval na tvoj príspevok, že dnes vyšli kĺbové Citelisy do premávky, aby som mohol doplniť ŠPZ k ev. číslu 118. O City buse #08 z linky 21 som nikde nič nepísal.
nie Jozef asi si troska nerozumieme,myslim city bus 08z linky 21,ten je doslova a dopismena zakliaty,kedze denne cestujem linkou a poznam vodicov,mam dobre odledovane ci je alebo nieje nasadeny na linke.Dnes spomnani vodici jazdia na vozidle c.43
Vladimír