Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #10443:
Tiež ma napadla táto otázka. Dnes som videl na L2 žltú 110-ku.
URBINO: A dostanú aj držiaky na plastové tabule?

A ešte by ma zaujímalo ako je možné, že na L2 sa odrazu obsadzujú kĺbáky keď ani nie pred mesiacom ich bolo málo ešte aj pre KIU. Čo im nebodaj ešte neskončila dovolenka alebo zas zmenili organizáciu pracovnej doby.
Reply on: Pišta #10441:
klbaky maju cisla 117,118,city line dostane 21
Klbaky maju transparenty kompletne,city line naopak nemal displeje ziadne,musia sa dodatocne namontovat doma.
Zdravím! Chcem sa opýtať, aké čísla dostanú nové busy a či už budú mať kompletné elektronické transparenty. Zároveň by ma zaujímalo, že kam sa namontujú - ak sa vôbec namontujú - tie terčíkové zadné transparenty z vozov 1 - 6. Plánuje sa aj výmena zadného terčíkového transparentu na TB /číslo si nespomeniem/ ?
Reply on: marek #10439:
Nerob zo seba múdreho a nestaraj sa do autora, ktorý si dátum a čísla autobusov nevycical z prsta.
a este nieco...

Clanok Zilinske autobusy v Oscadnici nie je aktulany... , kedze ec 34 sa tam nenachadza. No skoda, ked sa obcas zjavi nejaka sprava, mohol by to mat autor cele zistene...
Kedze tuto zimu padaju teplotne rekordy, obavam sa, ze ani v Oscadnici skibus nebude potrebny...
Reply on: Juraj #10436:
Až teraz som si uvedomil, že autobus je umiestený v zaujímavom priestore. Je fotený na zastávke Košická, Tesco hypermarket v smere do centra. Stará zastávka je schovaná za autobusom a v pozadí vidieť objekty Teplárne. Vedľa trolejbusového stĺpa vidieť aj kúsok komína. Dnes sa už v priestore za autobusom vpravo nachádza čerpacia stanica TESCO.
Reply on: Jozef #10435:
Neviem sa vobec zorientovat, Kde to bolo fotene?
Reply on: Valec #10434:
Minulý rok ich tam bolo päť, Karosy #34, 46, 80, 84 a 90, ak mám dobré podklady. Autobus Karosa B 731.20 sa však predčasne vrátil po dopravnej nehode, následkom ktorej bol v júni 2006 vyradený. Tento autobus asi 18 rokov premával po uliciach nášho mesta a v posledných rokoch bol známy s reklamou, propagujúcou reklamy na vozidlách DPMŽ. Fotografiu tohto autobusa, ktorý svojim farebným náterom bol neprehliadnuteľným v meste, si môžete pozrieť na stránke:

http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=206&image_id=2102
Reply on: Jozef #10433:
Okrem tej #34 je to 7 vozidiel. Koľko ich bolo po minulé roky?
Reply on: Juraj #10432:
Potom treba upresniť počet a ev. čísla autobusov, ktoré odišli do lyžiarskeho strediska Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica. Medzi nimi sa totiž nachádza aj spomínaná Karosa #34. (Žilinské autobusy Karosa B 731 a B 732 #34, 60, 62, 63, 76, 80, 90 a 105, ktoré tam budú slúžiť ako Skibusy ...)
Reply on: Vladimír #10431:
Rozsah je 1 vozidlo /ec.34/ na celu zimnu sezonu.
Reply on: marek #10430:
V poriadku, ale stále nevieme, v akom (či vôbec spomenutiahodnom) rozsahu to zabezpečovanie dopravy je a či ide o pravidelné zabezpečovanie. DPMŽ istotne zabezpečuje kadejaké iné súkromné návozy do práce, svadby, náhradnú dopravu pre iné subjekty a pod. Nemá zmysel evidovať všetko. Toť môj názor.
Reply on: Michal2 #10429:


No bude to asi tym, ze dnes cely den prsalo... A okrem toho nasadenie vozidiel DPMZ na skibus do jasenskej doliny mi potvrdil tu na diskusii aj Juraj...
Reply on: marek #10418:
Už si chcel túto správu pridať do noviniek, ani nevieš koľko autobusov tam odišlo, na aký čas, ktoré sú to vozidlá, ev. čísla atď.
dnes som cakal na skibus DPMZ do jasenskej doliny a nedockal som sa...
Čo nás čaká a určite neminie v roku 2007.

V tomto roku by mala byť „Rekonštrukcia tyristorovej meniarne na diódovú“ v Meniarni 2 na Bajzovej ulici v 7.-8./2006 vo výške asi 8.600 tis. Sk. Finančne náročná investícia, ktorá si vyžiada na dlhší čas vyradenie meniarne z napájania siete trolejbusového vedenia. Meniareň 2 na Bajzovej ulici, kde sa plánuje rekonštrukcia, si môžete pozrieť:
http://www.imhd.sk/za/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=11426&idg=320&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=

V blízkosti Meniarne 2 sa buduje „DP Lietavská Lúčka – Žilina, časť II., mostné prepojenie na Kamennú ulicu“. Na tejto stavbe sa už pravdepodobne na jar začne budovať kruhová križovatka pri Váhostave, do ktorej bude okrem už spomínanej Kamennej ulice ústiť aj Hlinská ulica a Obvodová, kadiaľ vedie trolejbusové vedenie. So stavbou súvisí aj výstavba nového vedenia na kruhovej križovatke a v priľahlých častiach, napojenie Hlinskej a Obvodovej ulice, ale aj likvidácia trolejbusového vedenia na zrušenom úseku Obvodovej ulice pred Obchodom s nábytkom GEKO. Počas výstavby v tomto dopravne exponovanom úseku bude MHD zabezpečovať náhradná autobusová doprava. Schému prestavby komunikácii a križovatky si môžete pozrieť aj na stránke:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=232

Asi o 500 m ďalej na rohu ulíc Centrálnej a Obvodovej pripravuje sa výstavba Obchodného centra s vjazdom a výjazdom z Obvodovej ulice. Tu sa plánuje rozšírenie Obvodovej ulice o odbočovací pruh do Obchodného centra zo strany od Váhostavu. Aj pri tejto stavbe bude prekládka trakčných stožiarov, úprava trolejbusového vedenia a pravdepodobne aj náhradná autobusová doprava. Obvodovú ulicu, kde bude prestavba si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=44&image_id=217

Aby toho nebolo málo, tak ešte na Obvodovej ulici, ale už na Solinkách, sa pripravuje stavba Obchodno–zábavného centra MAX Žilina. Aj pri tejto stavbe sa plánuje s vjazdom a výjazdom z Obvodovej ulice, kadiaľ premáva trolejbusová doprava. V akom rozsahu bude prestavba Obvodovej ulice, kde premávajú trolejbusové linky č. 3, 7 a 13 ešte neviem, hoci začiatok výstavby je plánovaný už na 4/2007 a ukončenie koncom roka. Aspoň lokalizáciu tejto stavby na Solinkách si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=99&image_id=2508
Reply on: marek231 #10424:
Domnievam sa, že pre skutočný pomocný pohon, t. j. agregát o výkone okolo 30-50 kW, je vhodná každá trolejbusová prevádzka na svete. Vozidlá môžu operatívne obísť prekážku či zvládnuť krátkodobý výpadok napájania, na trolejovaní vozovne a manipulačných tratí sa dajú ušetriť sumy v rádoch desiatok miliónov korún a súčasne nízky výkon agregátu nedovoľuje podnikať šotohrátky s nejakými pseudoduobusovými linkami.
Reply on: marek231 #10424:
Nedávaj k môjmu menu odpoveď na niečo čo som tu nepovedal, prípadne nenapísal. Na výrazný rozvoj MHD sa opýtaj tých, ktorí na prvej stránke v ankete zdieľajú tento optimizmus. Je ich tam 14% z celkového počtu, teda asi 24 osôb.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.