Clanok Zilinske autobusy v Oscadnici nie je aktulany... , kedze ec 34 sa tam nenachadza. No skoda, ked sa obcas zjavi nejaka sprava, mohol by to mat autor cele zistene...
Až teraz som si uvedomil, že autobus je umiestený v zaujímavom priestore. Je fotený na zastávke Košická, Tesco hypermarket v smere do centra. Stará zastávka je schovaná za autobusom a v pozadí vidieť objekty Teplárne. Vedľa trolejbusového stĺpa vidieť aj kúsok komína. Dnes sa už v priestore za autobusom vpravo nachádza čerpacia stanica TESCO.
Minulý rok ich tam bolo päť, Karosy #34, 46, 80, 84 a 90, ak mám dobré podklady. Autobus Karosa B 731.20 sa však predčasne vrátil po dopravnej nehode, následkom ktorej bol v júni 2006 vyradený. Tento autobus asi 18 rokov premával po uliciach nášho mesta a v posledných rokoch bol známy s reklamou, propagujúcou reklamy na vozidlách DPMŽ. Fotografiu tohto autobusa, ktorý svojim farebným náterom bol neprehliadnuteľným v meste, si môžete pozrieť na stránke:
Potom treba upresniť počet a ev. čísla autobusov, ktoré odišli do lyžiarskeho strediska Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica. Medzi nimi sa totiž nachádza aj spomínaná Karosa #34. (Žilinské autobusy Karosa B 731 a B 732 #34, 60, 62, 63, 76, 80, 90 a 105, ktoré tam budú slúžiť ako Skibusy ...)
V poriadku, ale stále nevieme, v akom (či vôbec spomenutiahodnom) rozsahu to zabezpečovanie dopravy je a či ide o pravidelné zabezpečovanie. DPMŽ istotne zabezpečuje kadejaké iné súkromné návozy do práce, svadby, náhradnú dopravu pre iné subjekty a pod. Nemá zmysel evidovať všetko. Toť môj názor.
No bude to asi tym, ze dnes cely den prsalo... A okrem toho nasadenie vozidiel DPMZ na skibus do jasenskej doliny mi potvrdil tu na diskusii aj Juraj...
V tomto roku by mala byť „Rekonštrukcia tyristorovej meniarne na diódovú“ v Meniarni 2 na Bajzovej ulici v 7.-8./2006 vo výške asi 8.600 tis. Sk. Finančne náročná investícia, ktorá si vyžiada na dlhší čas vyradenie meniarne z napájania siete trolejbusového vedenia. Meniareň 2 na Bajzovej ulici, kde sa plánuje rekonštrukcia, si môžete pozrieť: http://www.imhd.sk/za/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=11426&idg=320&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
V blízkosti Meniarne 2 sa buduje „DP Lietavská Lúčka – Žilina, časť II., mostné prepojenie na Kamennú ulicu“. Na tejto stavbe sa už pravdepodobne na jar začne budovať kruhová križovatka pri Váhostave, do ktorej bude okrem už spomínanej Kamennej ulice ústiť aj Hlinská ulica a Obvodová, kadiaľ vedie trolejbusové vedenie. So stavbou súvisí aj výstavba nového vedenia na kruhovej križovatke a v priľahlých častiach, napojenie Hlinskej a Obvodovej ulice, ale aj likvidácia trolejbusového vedenia na zrušenom úseku Obvodovej ulice pred Obchodom s nábytkom GEKO. Počas výstavby v tomto dopravne exponovanom úseku bude MHD zabezpečovať náhradná autobusová doprava. Schému prestavby komunikácii a križovatky si môžete pozrieť aj na stránke: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=232
Asi o 500 m ďalej na rohu ulíc Centrálnej a Obvodovej pripravuje sa výstavba Obchodného centra s vjazdom a výjazdom z Obvodovej ulice. Tu sa plánuje rozšírenie Obvodovej ulice o odbočovací pruh do Obchodného centra zo strany od Váhostavu. Aj pri tejto stavbe bude prekládka trakčných stožiarov, úprava trolejbusového vedenia a pravdepodobne aj náhradná autobusová doprava. Obvodovú ulicu, kde bude prestavba si môžete pozrieť na stránke: http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=44&image_id=217
Aby toho nebolo málo, tak ešte na Obvodovej ulici, ale už na Solinkách, sa pripravuje stavba Obchodno–zábavného centra MAX Žilina. Aj pri tejto stavbe sa plánuje s vjazdom a výjazdom z Obvodovej ulice, kadiaľ premáva trolejbusová doprava. V akom rozsahu bude prestavba Obvodovej ulice, kde premávajú trolejbusové linky č. 3, 7 a 13 ešte neviem, hoci začiatok výstavby je plánovaný už na 4/2007 a ukončenie koncom roka. Aspoň lokalizáciu tejto stavby na Solinkách si môžete pozrieť na stránke: http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=99&image_id=2508
Domnievam sa, že pre skutočný pomocný pohon, t. j. agregát o výkone okolo 30-50 kW, je vhodná každá trolejbusová prevádzka na svete. Vozidlá môžu operatívne obísť prekážku či zvládnuť krátkodobý výpadok napájania, na trolejovaní vozovne a manipulačných tratí sa dajú ušetriť sumy v rádoch desiatok miliónov korún a súčasne nízky výkon agregátu nedovoľuje podnikať šotohrátky s nejakými pseudoduobusovými linkami.
Nedávaj k môjmu menu odpoveď na niečo čo som tu nepovedal, prípadne nenapísal. Na výrazný rozvoj MHD sa opýtaj tých, ktorí na prvej stránke v ankete zdieľajú tento optimizmus. Je ich tam 14% z celkového počtu, teda asi 24 osôb.
Ty vidis ako moznu kupu novych 25TR pre mesto Zilina v roku 2007 v pocte mozno 3 kusy ako vyrazny rozvoj?To si ja nemyslim...
Co sa tyka nakupu 25tr. s pomocnym pohonom by som asi ani nesuhlasil.Nemame strukturu MHD postavenu tak aby sa 25tr. s pomocnym pohonom tu vyuzili.Rozhodne by som navrhoval nakup klasickych 25tr.Tie tu maju vyuzitie a investicia bude vyhodna.
Jednoznačne súhlasím. Ak budú nové vozy, tak férovo rozdeliť medzi sídliská. Ak by šli na L2, znova by sme tu mali diskusnú "revolúciu" ako v prípade Kia, že nové vozy nejdú "do mesta", prípadne len na špičkové výkony.
Asi patríš k tým anketovým 14% z prvej strany čo očakávajú v tomto roku výrazný rozvoj s vymieňaním "výbehových typov trolejbusov". Ak by sa zakúpili nové trolejbusy Škoda 25Tr, tak určite nie s pomocným pohonom do Bytčice. Fantázii sa medze nekladú, ale v prvom rade sa budú riešiť trolejbusy na hlavných mestských linkách. V budúcnosti, ak sa vôbec dočkáme výstavby trolejbusovej trate do Bytčice, tam ešte poslúžia trolejbusy Škoda 14Tr, ktorých je dostatok.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
marek
Clanok Zilinske autobusy v Oscadnici nie je aktulany... , kedze ec 34 sa tam nenachadza. No skoda, ked sa obcas zjavi nejaka sprava, mohol by to mat autor cele zistene...