Reply on: LUK #6742:
Už som ti raz napísal, že kde sa stavajú byty, tak tam sú ľudia a budúci cestujúci. Nie každý sa bude voziť autom, a preto to tu píšam. Aj keď sa ti zdá priveľa obytných súborov oproti Bystrici, tak vždy som sa zmienil len o novom obytnom súbore.
Aby sme sa vrátili k doprave, tak Slovenská autobusová doprava Žilina, akciová spoločnosť (SAD Žilina) dáva v týchto dňoch do prevádzky 15 nových autobusov do prímestskej dopravy. Boli nakúpené autobusy MIDWAY 12 ks, Karosa B 952 1 ks a Novoplan 2 ks. Viac informácii je na stránke:
http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2088&nadpis=Spravodajstvo
Jakub
Hlavné mesto už tri roky ponúka zdravotne postihnutým len jediný nízkopodlažný autobus. Spája Vojenskú nemocnicu s nemocnicou a Národným onkologickým ústavom na Kramároch. V službách pre imobilných ľudí ju ďaleko predbehli Košice, nestačí Prahe ani ďalším väčším českým mestám.
Bronislav Weigl z Dopravného podniku Bratislava hovorí, že situácia sa na budúci rok zmení. "Vypísali sme súťaž na autobusy za 200 miliónov, podmienkou bolo, že musia byť nízkopodlažné. Suma by mala stačiť asi na 22 autobusov, mohli by sme s nimi budúci rok obsadiť dve-tri linky," povedal.
V Košiciach má dopravný podnik štyri nízkopodlažné električky, ktoré chodia cez celé mesto, od časti Nad jazerom, cez Staré Mesto, po časť Sever. Ktorý spoj je bezbariérový, oznamuje cestovný poriadok, jazdí asi raz za hodinu. Ondrej Turis hovorí, že v pláne majú generálnu opravu starých električiek, ktoré by sa mali stať bezbariérovými.
V meste je aj 38 nízkopodlažných autobusov. Navyše, košickým zdravotne postihnutým ponúka služby aj Košická únia vozičkárov - Nezávislý život, 24 hodín denne si môžu objednať špeciálne taxíky, do ktorých sa zmestí aj vozík.
Pražský dopravný podnik práve tento týždeň začal testovať novú nízkopodlažnú električku, jazdí tu 175 nízkopodlažných autobusov na 21 linkách, 22 z 50 staníc metra má bezbariérový vstup.
Bezbariérové električky a autobusy premávajú aj v Ostrave, tamojší dopravný podnik hovorí, že sú aj ekonomicky výhodné, pretože cestujúci rýchlejšie nastúpia, zvyšuje sa "obežná rýchlosť" a treba menej autobusov.