To je dosť ťažko povedať. Je to to niečo medzi. Ale osobne by som sa pripojil k tomu, že je to busboard. Atribúty CVR nespĺňa jednak tým, že nezaberá celú plochu vozidla, len podokennú časť a okrem toho je tu ešte jeden rozdiel v samotnom spôsobe realizácie reklamy. CVR mávajú obyčajne (mali by mať) normálny podkladový náter a na ňom reklamné nápisy - nálepky. Prípadne je aj CVR z fólií, ale je to iný druh, tie sa len tak ľahko z voza odstrániť nedajú. Reklamu "Kam do mesta?" som zblízka nevidel, no z fotky, čo mi poslal Jozef, by som to videl skôr ako busboard - obyčajnú reklamnnú nálepku, ktorá sa po uplynutí príslušnej doby za pár desiatok minút ostráni a onedlho si nikto ani len nespomenie, že taká reklama vôbec bola.
Re #4153 marek: Dopytové otváranie dverí je taký systém, kedy sa automaticky neotvárajú všetky dvere, ale len tie, o ktoré má cestujúci záujem. Vodič dvere na zastávke neotvára, ale len odblokuje a na otvorenie dverí slúži cestujúcim tlačidlo priamo pri (na) dverách. Ak si cestujúci tlačidlo stlačí, dvere sa otvoria, inak nie. Pred odjazdom zo zastávky vodič dvere zablokuje a dvere, ktoré boli otvorené sa zatvoria.
Systém slúži na šetrenie tepla vo vozidle najmä počas zimy a ďalej na šetreniedverných mechanizmov.
Re #4154 marek: Samozrejme, že nasadzujú sa prednostne nové vozidlá. Staršie slúžia najmä ako záloha pre výpadok trolejbusov. Niektoré, aj keď sú stále v evidenčnom stave, je už veľmi ťažké vidieť bežne na ulici.
Ako vodič som vydržal 10 rokov jazdiť s nevypnutým blokovaním rozjazdu s otvorenými dverami a s pocitom, že je to aj pre moju bezpečnosť (s výnimkou Sanosov, kde bol vypínač blokovania rozjazdu zapojený priamo do obvodu zadávacieho potenciometra jazdy, takže najmenšie zaprášenie jeho kontaktov spôsoboval veľmi pozoruhodné zmeny trakčných vlastností). A som skalopevne presvedčený, že vypínač blokovania rozjazdu by mal byť plombovaný a jeho odplombovanie by mal vodič veľmi dôkladne zdôvodňovať.
aj som si myslel, ze je to to o com si pisal, len som si nebol isty ako sa to vola.... Podla mna je to dobra vec a najma v zime, ked vystupuje jeden, alebo dvaja... nemusia sa otvarat vsetky dvere, cestujuci nemusi zvonit na zastavke a ma istotu, ze sa dvere otvoria.
Mam otvoreny prehlad vozoveho parku DPMZ tu na iMHD. Najstarsie vozidla su z roku 1987. Tieto vozidla su udrziavane v prevadzke pre pripad vypadku trolejbusov? lebo predpokladam, ze nie vsetky su potrebne pre zabezpecenie dopravy aj pocas spicky.
Uprednostnuje sa nasadenie novych autobusov?
kupou styroch novych busov dojde aj k likvidacii, resp. odpredaju starsich busov?
Ked som sa konecne preluskal vsetkymi prispevkami za posledny tyzden, aby som bol aspon trochu v obraze, dostal som uch sa aj ja par veci opytat:
AKE JE TO DOPYTOVE OTVARANIE DVERI? su na dverach nejake tlacitka navyse?
Dalej by som mal nieco na Juraja:
NEUVAZOVALI STE O DOPLNENI JEDNEHO AUTOMATU NA CEST. LISTKY AJ NA ZASTAVKE ZILINSKA UNIVERZITA?
Ja do skoly ZU cestujem 3,4x do tyzdna a jazda na listok ma vyjde lacnejsie ako jazda " so zlavou " na karte ISIC. A viem ako casto moji spoluziaci pytali ci nemam jeden osemkorunovy listok...
Reagoval si aj na prispevok o aktivacii kariet v systeme DPMZ. Ak mam pravdu napisat, zaciatkom roka ste v tom mali bordel. Informacie na predajnych miestach a informacie na dverach budov ZU boli odlisne a z casti pre mnohych nezrozumitelne. A o aktivovani karty v systeme DPMZ by mohla moja spoluziacka pisat aj roman. 3 tyzdne behala medzi ZU a predajnym miestom DPMZ aby si mohla kartu aktivovat a v DPMZ jej vzdy povedali, ze ju este nemaju v systeme a v skole jej povedali, ze oni maju vsetko ok. Taktiez obsluha pri predajnych miestach mala so zlavou pre studentov VS este v marci chaos.... jednoducho bol to bordel ako sa na SK patri. kym nezazijes, nevybehas a nevyhadas - neuveris.
KTO MA NA STAROSTI UMIESTNENIE SMETNYCH KOSOV NA ZASTAVKACH? lebo by sa bodol jeden na Fatranskej, ale najma na zastavke Zilinska univerzita.
DOKEDY ESTE BUDE ROZROBENA ZASTAVKA PRI NEMOCNICI????
Kami: Hej, všetky, ale v Slinťáku sú výkonnejšie. A to s tým hlukom je bohapustá výhovorka, tie ventilátory vodič ani nemá šancu počuť. Ale zažil som argumentáciu dielenských debilov, že sa tie ventilátory nemajú púšťať, lebo sa zoderú uhlíky?.
Novšie autobusy majú možnosť blokovania zaradenia rýchlostného stupňa pri otvorených dverách. Neviem však, či vodič nemá možnosť to vypnúť, v trolejbuse bohužiaľ má.
V NP Vrakosách treba zapínať ventilátory, je tam pomerne výkonné vetranie. Možno by Juraj na to mohol vodičov upozorniť formou nejakého príkazu.
Toto sa stava kazdy rok na linkach v odlahlejsich castiach, napr. L27.
Neznesitelne teplo je najma v nizkopodlaznom autobuse, kde sa okna nedaju otvorit, len trosicka vyklopit.
Este k tej jazde s otvorenymi dverami - niekolkokrat do roka sa stane, ze sofer prejde k dalsej zastavke s otvorenymi dverami, ktore zabudol zavriet ? .
Dnes bolo mimoriadne teplo nielen na uliciach, ale aj v autobusoch. Všimol som si zaujímavú udalosť, že po Žiline premávali niektoré prímestské autobusy SAD Žilina obsadené cestujúcimi s otvorenými dverami. Jeden takýto autobus SAD som si aj odfotil. Dúfajme, že takáto novinka sa neuchytí aj na MHD.
Je pravdou, že trolejbus #219 dnes premával v novom žlto-olivovozelenom nátere na linke č. 8. Ja ho mám však odfotený už 25.5.2005 na linke č. 1 na Hurbanovej ulici.
ale majú úniky na tržbách, ale iného rázu. Nie si jediný, komu je takýto spôsob odbavovania cudzí, a tak sa chodí pešo. V Bystrici už je to národný šport...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #4153 marek: Dopytové otváranie dverí je taký systém, kedy sa automaticky neotvárajú všetky dvere, ale len tie, o ktoré má cestujúci záujem. Vodič dvere na zastávke neotvára, ale len odblokuje a na otvorenie dverí slúži cestujúcim tlačidlo priamo pri (na) dverách. Ak si cestujúci tlačidlo stlačí, dvere sa otvoria, inak nie. Pred odjazdom zo zastávky vodič dvere zablokuje a dvere, ktoré boli otvorené sa zatvoria.
Systém slúži na šetrenie tepla vo vozidle najmä počas zimy a ďalej na šetreniedverných mechanizmov.
Re #4154 marek: Samozrejme, že nasadzujú sa prednostne nové vozidlá. Staršie slúžia najmä ako záloha pre výpadok trolejbusov. Niektoré, aj keď sú stále v evidenčnom stave, je už veľmi ťažké vidieť bežne na ulici.