Je to už od tak už od konca marca. Ja som si to všimol deň pred stretnutím na pôde DPMŽ.
Mimochodom minulý rok počas výstavby TT cez Veľký diel Juraj spomínal, že úsek cesty Vlčince - Veľký diel zostáva provizórny, lebo sa tam ešte bude niečo zakopávať. Keď tam však teraz položili nový asfaltový koberec, tak predpokladám, že provizórium zostáva na dlhšie.
Tiež som podobnú situáciu viackrát videl v BA, keď som tam ešte býval a pravidelne používal trolejbusovú dopravu do školy. Ale raz som bol svedkom ešte zaujímavejšieho postupu. Vtedy bol úplne uzavretý smer od Námestia 1. mája cez Hodžovo nám. na Štefánikovu a Palisády a trolejbusy jazdili do protismeru okolo hotela Fórum po protismernej stope. Lenže v mieste prekladania palíc sú stopy od seba vzdialené natoľko, že sa to nedalo urobiť pri zastavení trolejbusu a tak tam mal DPB chlapíka, ktorý prichádzajúcemu trolejbusu ešte počas jazdy stiahol palice, ten prešiel asi desať metrov zotrvačnosťou pod protismernú stopu a tam mu tento človek palice zase nasadil. Dobrá posilovačka ?
Tescobus na L99 premáva už niekoľko dní po zmenenej trase. Zo zastávky Štúrovo námestie nepokračuje ďalej po Veľkej okružnej, ale zatočí vpravo na Komenského, pokračuje okolo polície po Kuzmányho ul. a na Hurbanovej sa pripojí na pôvodnú trasu. Nevedno, či si upravil trasu linky vodič alebo DPMŽ.
V trolejbuse su tri pedaly, jeden plyn a dve brzdy. Myslim, ze sprava dolava idu takto:
1. jazda - "plyn", zrychlovac
2. elektrodynamicka brzda - brzdi motorom, plynule, motor pritom funguje ako dynamo, energia z ktoreho potom ide do odpornikov na streche, kde sa mari,
3. normalna celustova brzda.
Ked brzdis povedzme z rychlosti 50 km/h, pouzivas elektrodynamicku brzdu, ktora spomaluje, spomaluje (trolejbus pritom huci) az do rychlosti asi 1-2 km/h, potom sa musi pouzit klasicka brzda a dobrzdit do nuly. U novsich vyzbroji sa to da aj do nuly, ale take na Slovensku asi este nemame.
Dnes som sa bol pozrieť na konečnú zastávku Kamenná, ZVL, kde od pondelka nebude obsluhovaná uvedená zastávka. Časť areálu v ZVL bol predaný súkromnej firme, ktorá má v priestore bývalého otáčania nové oplotenie pozemkov. Pred areálom ZVL nie je vybudovaná nijaká otočka pre autobusy. Prednedávnom sa autobusy otáčali cúvaním k bráne VURAL-u, ale ak tam bolo pristavené auto pred bránou, tak autobus sa už nemohol otočiť. DP musel riešiť túto nepríjemnú situáciu a to tak, že autobus bude premávať po predposlednú zastávku Kamenná, Prius. Riešenie by sa našlo, ak by multimilionári vlastniaci drahé objekty a firmy v blízkosti, prispeli na vybudovanie otočky na niektorom z priľahlých pozemkov. Tento problém tam bol už dlhší čas a je pravdepodobné, že majiteľov firiem voziacich sa na drahých autách nezaujíma doprava zamestnancov v tejto časti priemyselnej zóny.
Juraj:
V tesnej blízkosti meniarne na Bajzovej ulici sú vykonávané rozsiahlejšie zemné práce, ktoré súvisia s nejakou väčšou stavbou. Sú tam poodkrývané silnoprúdové káble, ktoré nepatria k meniarni. Je tam ale poodkrývaná a dokrivené zemniaca pásovina, ktorá patri meniarni. Z tých rôznych koncov pásoviny neviem posúdiť či nie popretŕhaná, prípadne z koncov pásoviny poodtŕhané zemniace dosky (ak tam boli). Bolo by dobré, aby sa tam chlapci z montážneho auta zastavili a zemné práce pri meniarni pravidelne kontrolovali.
Áno, muselo to byť veľmi zaujímavé. Nie je to všedný zážitok. Napriek tomu, že taká možnosť existuje, vodiči trolejbusov ju používajú len v maximálne nevyhnutných prípadoch a niekedy ani vtedy. Akoby jej nedôverovali. Spomínam si ako som pred pár rokmi v podobnej situácii na Hlavnej ulici v Prešove pozeral na vodiča, ktorý si nevedel dať rady s obídením prekážky. Viem si predstaviť, aké čudné mu muselo pripadať, keď po chvíli k nemu podišiel neznámy chlapec a poradil mu, aby prehodil zberače na protismernú stopu, prepol príslušnú páku a bezpečne prešiel. Akokoľvek, poradiť si dal a problém zdolal
Papyr