Dnes bola v Martine "Rozlúčková jazda" kĺbového autobusa Ikarus 280 za širokej účasti občianskej verejnosti, priaznivcov MHD, rozhlasu a televízie. Autobus premával bezplatne každú hodinu na okruhu zo sídliska Ľadoveň do Vrútok ako L10 a späť ako L11 cez Záturčie a Podháj. Po 28 rokoch prevádzky odchádza navždy tento typ kĺbového autobusa do histórie. Poslednú jazdu využili rodiny s deťmi, stredná generácie, ale aj skupinky dôchodcov a mládeže. Väčšinou bol autobus plný ako v časoch svojej najväčšej slávy, keď prevážal stovky cestujúcich v tejto bývalej strojárskej aglomerácii. Aj dnes mnohí na toto spomínali a kládli si otázku či bude dostatočná náhrada medzi Martinom a Vrútkami len Karosami B 952. Mám dojem, že kĺbové autobusy na tejto frekventovanej trase budú chýbať. Za takúto peknú akciu, ktorú pripravila SAD Žilina ako vykonávateľ MHD v Martine a vo Vrútkach možno len poďakovať. Fotografie z uvedenej rozlúčkovej jazdy mám k dispozícii.
Jajcaj
To ze ma stvordielne dvere je tiez vyborne. Paradoxne, hoci tychto "stvordielnych" RTO jazdilo v Ceskoslovensku velmi vela, bola to jedna z najbeznejsich variant a vidno ich skoro v kazdom filme zo 70-tych rokov - ako historicke vozidlo ich je zachovanych MINIMUM, co je skoda. (Skoro vsede maju dialkovy LUX ? a ak aj maju CAR, tak je to vacsinou dvojdielnodverova verzia) Videl som len jednu takuto, aj to niekde v CR.
Preto ja osobne si myslim, ze by bolo najlepsie rekonstruovat vozidlo v povodnom stave ako je, nater najlepsie klasicky s modrymi pruhmi ...
(to uz ale zavisi od majitela ...)
No a prave pre tuto verziu RTO bolo najtypickejsie pripajanie vlekov PO-1, takze ...
Nech to je a bude uz akokolvek, kazdopadne je super, ze sa vozidlo podarilo zachranit, drzim palce pri jeho renovacii ...
Juraj: Co sa tyka nejakej schpnej vlecky PO-1, pisal som to ja na www.mestskadoprava.sk. Pokusim sa este poobzerat, mam este nejake tipy, tak pozistujem a dam vediet ...