Historický kalendár:
1.4.1963 - Vznikol ČSAD n.p. Banská Bystrica, ktorý mal 12 dopravných závodov a 28 prevádzkarní, medzi nimi aj DZ 912 Žilina. Na základe uznesenia vlády č. 229/1963 z okresných národných podnikov boli zriadené krajské podniky ČSAD s celokrajskou pôsobnosťou, riadené krajskými národnými výbormi. V tejto organizačnej forme verejná cestná doprava vykonávala činnosť celých 30 rokov až do r. 1992. Mestské zastupiteľstvo v Žiline schválilo 6.10.1992 znovuobnovenie DPMŽ, a tým sa vymanila MHD v Žiline spod centralistického riadenia.
1.4.2002 – Bola zmena cestovného poriadku z dôvodu platnosti nového Zákonníka práce, ktorá sa dotkla všetkých liniek.
1.4.2004 - Rozšíril sa počet predajných viac tarifných automatov na cestovné lístky z 31 na 37. V tomto čase je už 38 automatov na cestovné lístky MHD a 9 automatov na ŽRIDS.
Neviete mi dakto povedat niečo o plánoch v trolejbusovej doprave v Žiline ??? Je momentálne vo výstavbe alebo sa v krátkom čase začne budovať dáka nová trolejbusová trat ?Ak nie, kedy by sa malo začat s rozširením existujucej siete ? Aký je vlastne rozsah trolejbusovej siete v ZA napríklad v porovnaní s Bratislavou ?
Ak sú dáke otázke blbé, prosím, nečudujte sa, nie som zo Žiliny a vôbec neviem ako to je v ZA s trolejbusmy, len viem že tam cca 10 už jazdia, a vraj sa siet docela dynamicky rozrastá ?
Ja sa tym vodicom az tak necudujem, ty by si tiez asi nechcel byt zverejneny na nejakej stranke ☺ . Ine je, pokial toho vodica na fotke nevidno, ale to on pri foteni nemoze vediet.
Nekecáš? Ty si videl vodiča, ktorý sa nervovo zrútil z toho, že si ho fotografoval?
Ináč mohol by som hovoriť o ujme na duševnom zdraví, keď by na mňa vykrikoval veľmi neslušné slová ? a čo keby som bola útlocitná slečinka a omdlela by som a natĺkla by som sa?
Hehe Miro to si fakt pekne vystihol. Počas jazdy sa z vodičom nesmieš rozprávať, je to proti pravidlám. Ale ak to vodič povolí a poznáš ho, ale aj máš istotu, že poznáš riaditeľa a jedneého z odboru zamestnancov, tak keď máš pokutu, tak si to vybavíš lacnejšie alebo to máš zadarmo.
Ako som napísal, ak ti vodič ublíži na zdraví, tak naňho podaj regress alebo ako sa to píše. Ale bežným kvákaním, ehm, asi nič.
Ale, ak sa ti to stane raz, tak to už viac krát nerob, lebo vodič sa môže nervovo zrútiť a poviem ti, to nie je to najpríjemnejšie.
Radšej sa takýmto "problémovým vodičom" vyhýbaj...
Mam takú príhodu, stalo sa to v meste, jeden dotyčný pán zhadzoval škrídle zo strechy, bola tam páska že odstup. Ale ten hlúpy človek, asi tak 150 m pred páskou, začal kvákať : Čo ti je*e veď tam mám auto, choď do pi*i. Ale ten robotník sa nedal, že veď tam páska je. Tak začal nadávať, že je koko*t a nech si to sku*vené auto odprace. Nahnevaný človek naňho hodil škrídlu a zdrhol na aute.
Zaujímavosťou bolo, že sa to stalo pred omšou, pred kostolom a davy veriacých ľudí naňho zaryto pozerali...
Možno by sa hodila rubrika - zoznam vozidiel, ktoré neradno fotiť ? ináč to je aj môj etický problém, už mám tikitál, ale hovorím si, čo keď sa fotografovanie nebude vodičovi páčiť, a ja som dosť plachý človek ?
Áno, niekto napísal, že na niektorej linke už bol asi pred 3 týždňami cez víkend nasadený sólo trolejbus, ale to som nepostrehol. Teraz poča sviatkov som sa na to sústredil. Bližšie by nám o tom mohol povedať Juraj. Okrem iného, tento jav s nízkym počtom cestujúcich je asi všade, nielen v BB, ale ako tu písal "pete" aj v Prešove. Uvidíme čo sa s tým bude robiť, lebo peňazí je málo.
Tú sobotu by som veľmi nemenil, lebo ľudia sa pohybujú po meste napr. na nákupy, záhradky a pod. Ten počet cestujúcich je však menší ako počas pracovných dní. V nedeľu bývajú však kĺbové trolejbusy veľmi prázdne, ale to všetko sa dá cez palubné počítače vysledovať. Ak bude výraznejšia úspora, možno budú DP nasadzovať sólo vozidlá.
Krátky trolejbusy boli nasadené len počas Veľkonočných sviatkov na niektoré linky, kde sa predpokladalo málo cestujúcich. Ja som sa pohyboval v meste, písal som si ev. čísla trolejbusov a v diskusii som o tom písal. Zodpovedne tu môžem povedať, že trolejbusy ktoré som videl, premávali poloprázdne. Mohlo sa stať, že v niektorom časovom okamihu mohol byť trolejbus plný (napr. pri príchode vlaku). Tam však bola kombinácia L3 sólo a L4 klbák. Časť tvojho príspevku "čo sa deje v BB a teraz aj v ZA" je neporovnateľné, lebo v Žiline sa nič nedeje. Počas pracovných dní a víkedov je nasadzovanie trolejbusov bez zmien. Krátke premávajú ako vždy len na L1, L5/15 a L8. Palubné počítače nepustia a predpokladám, že ak bude aj počas nediel na niektorých trolejbusových linkách málo cestujúcic, DP namiesto kĺbových trolejbusv nasadí sóla..
No ano, to by aj mna zaujimalo. U nas sa teda tiez cez vikendy vozi v klbakoch vzduch a nikoho by nenapadlo to zmenit. Aspon cez vikendy nech sa ludia netlacia ?
Niektorý vodiči nemjú radi, ak ich niekto fotí. Na Slovensku ich poznám niekoľko. Ani ja nemám rád, ak na mňa kváka vodič, ukazuje nevhodné gestá a navyše, na mňa a aj na celú ulicu vykrikuje vulgárne slová.
Najlepšiou cestou by bolo, ak ti vodič neublížil na zdraví, ísť na Dopravný podnik a prekonzultovať to s riaditeľom. Ak táto cesta nikam nevedie, tak na to zabudni a už radšej toto vozidlo vrátane vodiča nefoť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro