Reply on: Jozef #2615:
Presne tak, z vedľajšej cesty sa tam vychádza priamo do jediného priebežného pruhu v smere od Čadce. Je tam stopka a je to do kopca. Vodiči vychádzajúci z vedľajšej sú v špičke odkázaní na solidaritu tých na hlavnej. Ak by tam ten dom nebol, tak by v smere od Čadce boli dva jazdné pruhy a ešte tretí by bol pre autobusy, vychádzajúce spod podjazdu na zastávku. Tento tretí pruh potom za zastávkou pokračuje spolu s dvoma priebežnými na most cez Váh a ďalej slúži ako odbočovací pre smer na Kysuckú a Ľavobrežnú. Takže v skutočnosti nie dva, ako píšu v novinách, ale až tri jazdné pruhy sú tam zvedené do jedného.Okrem toho chodci, ktorí budú prechádzať popri tom dome z podchodu k zastávke MHD smerom do mesta, budú mať k dispozícii jeden meter široký chodník hneď vedľa nepretržitého prúdu vozidiel.
Zatiaľ je tam nechaný aj priechod pre chodcov cez štvorprúdovku, keďže podchod ešte nie je dokončený. Kvôli tomu je tam rýchlosť obmedzená na 20

Miro
Ja som vychádzal pri mojom návrhu z toho, že najvyššiu prioritu by mal mať smer, kade ide hlavná záťaž MHD. To, že je Vysokoškolákov štvorpruhová (nie celá), je pozostatok z minulých čias, keď mala zrejme slúžiť ako hlavná komunikácia z mesta smerom na Vlčince a ďalej na Rosinu a Višňové. Časy sa ale zmenili a vyrástli nám tu hyper- a supermarkety, ktoré stoja práve okolo tejto komunikácie. Preto som navrhol, aby hlavná cesta odbočovala vľavo na Obchodnú a tak sa Vysokoškolákov v oblasti Baumaxu, Carrefouru a Kauflandu odľahčila od dopravy, ktorá tu nemá cieľ. Nech takáto doprava ide po Obchodnej. Nemyslím, že by ju to zahltilo.
Pri mojom návrhu by sa tie štyri pruhy dali dosť dobre využiť na križovatke s Obchodnou takto:
- v smere od nemocnice pravý pruh pre smer rovno a vpravo, ľavý pre odbočenie vľavo na Obchodnú.
- v smere od Kauflandu pravý pruh pre odbočenie vpravo na Obchodnú, ľavý pruh pre smer rovno. Za križovatkou by sa potom bezkolízne vedľa seba radili do dvoch pruhov vozidlá idúce z Vysokoškolákov do mesta a vozidlá odbočujúce z Obchodnej doprava do mesta.
Na celej križovatke by pri mojom návrhu bolo jediné križovanie, a to smer od Kauflandu do mesta by musel dávať prednosť tým, čo odbočujú zo smeru od nemocnice doľava na Obchodnú.
Veľký kruháč tam už nikto nepostaví a tak som hľadal riešenie s najmenším počtom križovaní jednotlivých smerov na tej najzaťaženejšej križovatke, aby mala maximálnu možnú priepustnosť.
Odhadujem, že by táto prestavba nebola drahšia, než rozširovanie uličiek poza Carrefour a poza športovú halu. Na tom riešení sa mi tiež trochu nepozdáva to "rozliezanie sa" áut do relatívne tichej oblasti parku na Bôriku a za športovou halou.