S posledným autobusom Karosa B732 sa Dopravný podnik mesta Žiliny rozlúčil okružnými jazdami mestom v sobotu 8. septembra 2018. Viac fotografií z tejto akcie si môžete pozrieť na nasledovnom odkaze: http://zilina-gallery.sk/index.php?/category/4782
Veru nie ako zálohy majú byť dve 15Tr a dve 14Tr po GO. Sorky majú normálne ostať naďalej v bežnej výprave, dostali ich vodiči zo starých Škodoviek a väčšina z 30/31Tr dostali naopak nové Solarisy
Pýtal som sa na to priamo pána Šimka z DP a dostal som odpoveď, že DP plánuje zachovať ako historické vozidlá Škoda 14Tr #213), Škoda 15Tr #228), Karosa B 732 #89), Karosa B 961E (pravdepodobne #115) a medzi vodičmi sa hovorí, že by historická mala byť aj Karosa B 952E #12), tak sa necháme prekvapiť, aká bude realita. Tá 15Tr by sa podľa slov Šimka mala zachovať po vyraďovaní na jeseň, keď prídu opčné trolejbusy. Plus #219 by mala byť technologický voz a vraj počítajú, že po dva kusy zo starých Škodoviek z oboch typov by sa ponechali ako záložné.
Nechápem prečo to predkladá DPMŽ a nie objednávateľ! Veď to je čístý bordel. Zahustiť bezhlavo linky áno (zaujímalo by ma, že ak trasu má mať tá 62ka), ale žeby navrhli nejaký jednotný systém, tak to nie. A ešte ak im nikto z MsZ a MÚ nepovie zoči voči, že či si robia srandu, alebo či majú všetkých v MsZ a na MÚ za blbcov, alebo či sú oni v DPMŽ nekompletní, tak už neviem potom ...
Ak majú mať mestá a VÚCky k objednávaniu výkonov v doprave takýto lajdácky prístup, tak rovno nech sú tieto kompetencie samosprávam odobrané a nech je doprava vyňatá z dotovania z daní občanov, nech je platená iba z tržieb za lístky a tie nech sú za komerčné ceny. Dopravca tak bude prinútený si zarobiť sám na seba kvalitnou dopravou (= ponukou spojov), pretože ak ceny pôjdu hore a oni budú ponúkať to isté, čo dnes, tak pôjdú do hája. Je to síce absurdný návrh a viedlo by to veľmi rýchlo k zániku dopravy po 19-20:00 a zásadnému oslabeniu počas víkendov, ale čo iné povedať na tento bordel? Pokým nebudú dopravcovia niesť zodpovednosť za to, čo sami podsúvajú objednávateľovi ako to jediné správne a najlepšie, tak sa im v hlavách nerozbrieždi. Ale rozbrieždenie v hlavách boľševikov na teplých miestach nestojí za zruinovanie VHD, to radšej zruinovať ich zákonmi, ktoré budú na nich ako kladivo a dajú zásadné kompetencie do rúk objednávateľov skrz vyslovene imperatívy v zák. č. 56/2012 a odstránenie akéhokoľvek priestoru na lavírovanie.
Ale DPMŽ môže ísť do prdele aj s ich paragrafom Nikdysatotaknerobilo! Dopravu a jej rozsah a parametre si objednáva mesto. Mesto má vydať záväzné podoby CP, ktoré DPMŽ bez reptania vyjazdí. Samozrejme pri tom musí mesto prihliadať na to, aby tie CP mali hlavu a pätu, aby na vykonanie každého spoja bolo na konečnej pripravené vozidlo na jeho vykonanie. Samozrejme pri začiatku a konci špičky vyznačiť spoje, na ktoré bude výjazd z vozovne (alebo výjazdový spoj aby neboli jalové vzkm) a po ktorých pôjde vozidlo do vozone (alebo vykoná dojazdový spoj).
Ideálne by bolo mať linky naskladané v intervaloch 120, 60, 30, 15 a 7-8 minút, čiže 1 spoj za 2h a potom za hodinu 1, 2, 4 alebo 8 spojov. Keby sa šlo do intervalov 120, 60, 20 a 10, tak by sa šlo na skok z 1 spoja za hodinu pri 60 min na 3 spoje za 1h pri 20 min, čo neviem či je dobré, najmä ak sa prímestská doprava v IDS má taktovať v 60, 30 a 15 min intervaloch a MHD ak má na ňu nadväzovať, tak by sa mala vyhnúť intervalu 20 a 10 minút.
Je fajn, že sa myslí na väčšiu hustotu spojov, ale aký preklad môžeme čakať, keď L3 bude podľa toho mať interval v špičke 10 min, L4/14 8 min a L5 s L6 15 min? Ideálne pri L3 a L4/14 by bolo 7,5 min.
Hlavný dôvod je §Nikdysatotaknerobilo z interného predpisu DPMŽ. Každý kto je na tomto fóre, si je veľmi dobre vedomý všetkého popisaneho. Všetko tu bolo uz diskutované stačí pozrieť pár stránok dozadu. Napr celkovo existencia linky 7 je hlavne kvôli pasmovej tarife ktorá je taktiež unikát široko ďaleko.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Milan96