Ich wußte nicht, was Wikipedia darüber gesagt hat, aber in Slowakisch haben wir ein eigenes Wort: Tyrkys. Wenn wollen wir schon dringend übersetzen ? .
"Der Isuzu Turquoise ist ein 26-31 Sitzplätze Midibus den Isuzu für den europäischen Markt in seinem Werk Anadolu Isuzu Automotive Industry & Trading in der Türkei produziert. Als Isuzu Turkuaz wird er in der Türkei als Linienbus bzw. Überlandbus eingesetzt. Im europäischen Binnenmarkt ist er als Isuzu Turquoise Euro bekannt."
Bratislavské fórum plné fotiek a postrehov z kalamity a my nič ? Spomenul som si na archívne foto zo dňa 16.01.2018. Fotené na zastávke Cintorínska. Účinkujú - Vrakosa #89, Agora #23, Iris #06.
Pochvala pre vodiča #89, za odvahu, aj za to že vykonal prvý spoj v špičke smer mesto po cca hodine.
To Isuzu si pamätám ako DPMŽ vozidlo, aj keď som ho nikdy nepostrehol ako vozidlo MHD. Myslím, že usporiadaním interiéru na mestskú dopravu ani nebolo vhodné/určené...
Vie niekto, prečo v Žiline nevyužívame aj kratšie autobusy? Na také linky ako L29,L50, L30 smer Vranie (myslím, že aj aj L31) by 10,5 metrové vozidlá určite stačili. Vo Vraní by taktiež uľahčili vodičom otáčanie...
Napadajú ma len dôvody:
- autobusy nie sú pridelené na pravidelné linky, linky striedajú aj počas dňa (toto vidím asi ako najväčší momentálny problém)
- úspora pri nákupe nie je významná
- prevádzka vozidiel nie je adekvátne úsporná oproti 12 m
Otázka náhradných dielov asi nie je problém, väčšinou sú to rovnaké konštrukcie (teda keď sa kúpia busy od rovnakého výrobcu).
Aké je teda porovnanie nákladov (nákup a prevádzka) pri týchto dvoch kategóriách autobusov? Pozeral som na stránkach výrobcov (Iveco, SOR), ale k ničomu som sa nedopracoval, výrobcovia dokonca neuvádzajú ani spotrebu.
No ja som Prešovčan, hoci už zriedkavejšie využívam MHD, a používam jedine polhodinový lístok, hoci bežná cesta mi trvá 14 minút. Rozdiel desať centov medzi obyčajným desaťminútovým a obyčajným polhodinovým lístok je ozaj minimálny, a iste nie likvidačný.
Hoci ekologický prínos by bol nesporný, nie som si celkom istý, či by trolejbusová trať do Zástrania mala opodstatnenie aj po ekonomickej stránke. Ak by nová zástavba indukovala taký počet cestujúcich, že by sa na linke 27 primerane zaplnili vozidlá pri celodennom intervale 15 minút (resp. 10 minút v špičke a 20 minút v sedle), oplatila by sa trať aj ekonomicky, ale nemyslím si, že je to zatiaľ reálne (bodaj by som sa mýlil). Určite by sa mi taká trať páčila, ale niekto ju musí aj zaplatiť. Potenciál rozvoja trolejbusovej siete by som videl skôr na rozrastajúcom sa Hájiku. Ekonomickejším riešením pre lokality ako Zástranie, Brodno, Bytčica, Považský Chlmec, Bánová či Vranie by mohli byť skôr parciálne trolejbusy, ktoré by sa počas jazdy širším centrom mesta nabíjali, v takom prípade by vzhľadom na súbeh liniek mala nepochybne zmysel trať z P. O. Hviezdoslava na Námestie hrdinov.
Hej, lebo kopec času tráviš práve v Žiline Kým som ja čas trávil v Prešove, pozoroval som tam - typické 12-minútové cesty s 10-minútovým lístkom, ktorý najprv cestujúci 2 minúty po nástupe úporne hľadal a nájsť nemohol ?
Iste, ale v takom veľkom rozsahu to pozorujem práve v Žiline...
Možno však do istej miery v tom hrá rolu to, že rozdiel medzi 5-zastávkovým a tým na jednu jazdu v 1 prostriedku MHD je až 0,10 €, oproti prestupnému až 0,25 € (resp. 0,20 € pri zľavnených).
N/A