Reply on: Mongolec #22401:
Myslím, že si nechajú zálohu v podobe Citybusov a možno aj Karos radu 950,ktoré máte v porovnaní s inými mestami zachovalejšie. Tiež si myslím, že ostanú aj B 961E nakoľko robia posilové spoje na trolejbusových linkách a tiež robia zvoz zamestnancov Kie. Tiež si myslím že ostane v premávke ešte aj časť starých trolejbusov. Jednak ako záloha a jednak preto že sa údajne plánuje rozširovanie siete a nové trate, takže bude potrebné mať v stave viac vozidiel. Ale je ešte skoro dumať nad tým, čo bude vyradené a čo ostane. Osobne by som bol veľmi rád ak by si DPMŽ nechal konečne aj nejaké historické vozy. I keď to záleží od finančných možností, myslím že DPMŽ je úrovňou kvality jeden z najlepších DP na Slovensku a verím že majú na to, aby pre budúce generácie zachovali pamiatku v podobe historických vozov.
Mongolec
http://www.dpmz.sk/verejne-sutaze-nadlimitne-zakazky-od-18042016/
Technické požiadavky sú spracované detailne a je dobré, že DPMŽ sa neuspokojí so základným vybavením vozidiel. Aj keď rád by som vedel, prečo je vonkajšie samoobslužné otváranie dverí požadované tlačidlami na karosérii a nie priamo na dverách. A tie plastové operadlá sedadiel tiež neznejú
atraktívne, ale to je vec názoru.
Z pozície cestujúcich je fajn, že pôjde o kompletnú obnovu vozidlového parku, no nárazový nákup tak vysokého počtu trolejbusov aj autobusov znamená ich spoločné starnutie, nevyrovnané vyťaženie jednotlivých vozidiel v podobe rozdielnych ročných kilometrických výkonov (podľa toho či má autobus pridelený jeden alebo dvaja vodiči), ako aj vyradenie vozidiel, z ktorých časť ešte mohla zopár rokov spoľahlivo slúžiť.