Rovnako by som rád vedel ako bude pokračovať spoj zo zastávky Rosinky. Po otočení na novom kruhovom objazde bude pokračovať ako ?Mna napádajú 2 možnosti a to.
1. Buď pôjde priamo po Rosinskej ceste a bude sa otáčať v obratisku Fatranská ako spoje linky č. 26 resp. sa bude ticho tolerovať otáčanie v križovatke.
2. Alebo pôjde po uliciach Matice slovenskej a Vysokoškolákov.
Zároveň však v nadveznosti na poslednú otázku môjho predchádzajúceho postu napadá:
V 1. prípade budú zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská obsluhované obojsmerne, jednosmerne alebo vynechané.
V 2. prípade by mohli byť obslúžené aj zastávky Matice slovenskej a Fatranská alebo ?
vysvetlí mi niekto, dôvod zavedenia zachádzania spoja linky č. 24 (odchod z Magočovskej -> 21:55) na Rosinskú,VÚVT ?
Rovnako je v cestovnom poriadku linky č. 24 zachádzanie označené aj cez víkend pričom v cestovnom poriadku linky č. 26 iba cez pracovné dni.
Ďalej prečo spoj zastavuje iba na Rosinskej,VÚVT a vynecháva zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská ?
Myslím, že si nechajú zálohu v podobe Citybusov a možno aj Karos radu 950,ktoré máte v porovnaní s inými mestami zachovalejšie. Tiež si myslím, že ostanú aj B 961E nakoľko robia posilové spoje na trolejbusových linkách a tiež robia zvoz zamestnancov Kie. Tiež si myslím že ostane v premávke ešte aj časť starých trolejbusov. Jednak ako záloha a jednak preto že sa údajne plánuje rozširovanie siete a nové trate, takže bude potrebné mať v stave viac vozidiel. Ale je ešte skoro dumať nad tým, čo bude vyradené a čo ostane. Osobne by som bol veľmi rád ak by si DPMŽ nechal konečne aj nejaké historické vozy. I keď to záleží od finančných možností, myslím že DPMŽ je úrovňou kvality jeden z najlepších DP na Slovensku a verím že majú na to, aby pre budúce generácie zachovali pamiatku v podobe historických vozov.
Technické požiadavky sú spracované detailne a je dobré, že DPMŽ sa neuspokojí so základným vybavením vozidiel. Aj keď rád by som vedel, prečo je vonkajšie samoobslužné otváranie dverí požadované tlačidlami na karosérii a nie priamo na dverách. A tie plastové operadlá sedadiel tiež neznejú
atraktívne, ale to je vec názoru.
Z pozície cestujúcich je fajn, že pôjde o kompletnú obnovu vozidlového parku, no nárazový nákup tak vysokého počtu trolejbusov aj autobusov znamená ich spoločné starnutie, nevyrovnané vyťaženie jednotlivých vozidiel v podobe rozdielnych ročných kilometrických výkonov (podľa toho či má autobus pridelený jeden alebo dvaja vodiči), ako aj vyradenie vozidiel, z ktorých časť ešte mohla zopár rokov spoľahlivo slúžiť.
Maykl