Viem že tam sú páčky, a akým spôsobom je to zaplombované? Čo keď vodič omylom "kopne" na tú páčku s polaritou keď chce zvoliť cúvanie. Keď sa prehodí polarita bez prehodenia páčky počul som že to začne píškať, je to pravda či nie? Dá sa zistiť že je plomba preč aj na pohľad okom?
dnes sa stala mensia pikoska.Trolujbusu 213 sa na Halkovej utrhla z palic botka/neviem odborny nazov,ale asi vsetci viete o co sa jedna/ tak nestastne,ze zasiahla celne sklo osobneho vozidla z Lucenca.
Úplne s tebou súhlasím, tých "pár sekúnd nehrá rolu", ja by som skôr povedal že na L1 sa "obmení" viac cestujúcich počas jej "putovania", znamená, že viac ľudí využije NP vozidlo, naviac, to jedno vozidlo na L1 (1/1) nehrá až takú veľkú rolu do počtu kde sú NP využité...
Ale veď ja som vôbec nekomentoval tie odporné poruchové krabice, v ktorých sa hrozne chodí aj vodičom (prečo asi ich žiadni nechceli). Ale po istom čase uvidíte, tak ako tie v BB stoja za starú bačkoru. Išlo o to že nie je rozdiel pri nasadzovaní 14tr a 30tr na linky, v našom prípade žilinskej MHD. Teda že neexistuje žiadny relevantný argument prečo na jednu linku nasadzovať 30tr a na inú nie..
No ak sa ideme baviť o sekundách pri nástupe výstupe. Pri nízkopodlažnom vozidle dlhšie trvá kým sa otvoria a zatvoria dvere ( napr. kým vodič úplne zastaví a dá zastávkovú brzdu kým bude môcť otvoriť dvere - v prípade napr. Citelisov sa zaobíde aj bez toho, ale na to musí najprv otvoriť predné dvere a až potom sa dajú otvoriť ostatné alebo kneeling poprípade ) čo napríklad úplne zmazáva rozdiel pri dobe nástupu do nízkopodlažného a do obyčajného vozidla teda môžeme to považovať za irelevantné. Dispozícia väčšiemu počtu cestujúcich môže byť tiež otázna. Vezmime si príklad už uvedený L5 a L1....L5 obsluhuje Vlčince-Nemocnicu-Hliny-Solinky...L1 obsluhuje Závodie-centrum-nemocnicu-Vlčince-ŽU-Solinky-Hliny...otázka znie, na ktorej linke je vozidlo k dispozícii väčšiemu počtu cestujúcich? Alebo všeobecnejší príklad, linka ktorá je najviac využívaná počas špičky a v sedle je prázdna, počet cestujúcich môže byť úplne rovnaký ako na linke , ktorá chodí poloprázdna celý deň. A z praktického živote...99,9% cestujúcim je jedno aké vozidlo ide, "hlavne že sa vezú". A paradoxne, dôchodcovia nízkopodlažné nemajú radi vôbec s argumentom "ja nebudem sedieť na kotkodáku", lebo asi každý postrehol že tie sedačky, ktorú sú vysoko sú dosť neprístupné pre dôchodcov.
Do nízkopodlažného vozidla cestujúci nastúpia rýchlejšie. Teda, ak je jedna linka viac využívaná a druhá menej (tzn. aj menej nástupov na každej jednej zastávke), tak si môžu lepšie udržať rovnakú jazdnú dobu. Druhým prínosom môže byť napr. to, že na vyťaženejšej linke je NP vozidlo k dispozícii väčšiemu počtu cestujúcich.
no veď práve...a aj keby nebola, aký je rozdiel či ide natrieskaná alebo prázdna 30tr alebo 14tr??? žiadny...to ako keby dávali na L29 len B732 za to že je menej vyťažená ako napr. 21,22 atď...čo je kravina. Vyťaženosť linky možno logicky spojiť s typom vozidla len ak ide o klbovy a krátky, nie starý a nový.
A tiež zrejme budú mať mierne odlišné nasmerovanie kamerového systému. Myslíte, že budú aj tieto nové trolejbusy predstavené verejnosti (aspoň symbolicky kdesi v obratisku Kvačalova na hodinku cez víkend...)?
Ešte sa spýtam, ako hodnotíte nové trolejbusy po skoro roku prevádzky? Tí, ktorí ste sa na ne tešili, ale aj tí, ktorým SOR veľmi nevonia. Za seba môžem povedať, že som síce čakal niečo horšie, no vozidlá vo vnútri začínajú drnčať a už som sa stretol aj s nepríjemným zvukom pri rozjazde či s vŕzgajúcou točňou (aj keď na Citelisy v tomto ešte nemajú). ?
keksino