Reply on: OBUS #20603:
Jediný logický dôvod, pre ktorý môžu chcieť kúpiť práve trolejbusy so skriňou SOR je ich hmotnosť a o čosi nižšia spotreba energie. Lenže skutočne ide o tak výraznú úsporu, že sa neoplatí kúpiť Škody v prevedení Citelis alebo Solaris? Zvlášť, pokiaľ by sa niektorý z nich ukázal ako lacnejší či kvalitnejší (na základe referencií)? Keď sme čakali päť rokov na obnovu vozidlového parku, nepočkáme ešte pár mesiacov na homologizáciu ďalšieho typu? Samozrejme, za predpokladu, že by bol záujem o preniknutie s ním na slovenský trh. Potom by sa podľa toho určili požiadavky vo verejnom obstarávaní tak, ako sa to zvykne robiť, aby mal výrobca istotu, že celý proces nebude zbytočný.Trolejbusy sa nekupujú z rozmaru, treba myslieť dopredu. Budú tu 15, možno 20 rokov a nerád by som bol, keby práve nevýhodná kúpa bola hlavným dôvodom k zrušeniu trolejbusovej dopravy (ktorému sa zrejme v priebehu 21. storočia skôr či neskôr nevyhneme). Čaká nás aj nákup autobusov a ak tie budú úrovňovo niekde inde, odporcovia trolejbusovej dopravy budú môcť používať podobné argumenty ako dnes.
Ostáva len dúfať či veriť, že kúpa je premyslená, v DPMŽ si dali záležať na parametroch budúcich vozidiel (nepoznáme podrobnosti obsiahnuté v súťažných podkladoch) a SOR dokáže už v najbližšej dobe vyrobiť vozidlá v lepšom, modernejšom a praktickejšom vyhotovení, ktoré nás budú po dlhé roky spoľahlivo voziť.
S499.1023