Nuž pravdepodobne trolejbusy netestuje preto, lebo je to na rozdiel od autobusu drážne vozidlo, a teda na vedenie konkrétneho typu potrebuje vodič špeciálne oprávnenie. Je nemysliteľné, aby DPMŽ kvôli pártýždňovému testu jedného vozidla platil vodičom školenie a zácvik, nehovoriac o časovej náročnosti. U autobusov je to oveľa jednoduchšie, stačí aby mal chlap vodičský preukaz D-čko a môže testovať.
No ja by som chcel tiez vediet, ako to je s tými nízkopodlažnými trolejbusmi. A tiež mi nejde so hlavy, prečo DPMŽ testuje len autobusy a nie trolejbusy. ?
Na to že kolko autobusov sa tu testovalo tak zilina by aspon mohla kupit zo 5 lusov ale ak nie tak kde su tie nizkopodlazne trolejbusy o ktorych pisala ze prerabaju zastavky aby sa ludom lachcsie cestovalo ? slubi sa slubuju blazni sa raduju! ? ?
Ešte je teoreticky možnosť presunúť na časť popoludňajšej špičky pre 4 a 14 jednu trojkársku týždňovku (teraz majú všetky trojky v špičke pauzy 13 minút plus pomalá jazda alebo "vetrania" 1-2 min na úseku Jaseňová - Centrálna a mínus meškania z centra v istých časoch).
Alebo reorganizácia (hoci bez 10 min prestávok) časov medzi zastávkami na 4 a 14 - ubrať 1-2 min zo začiatkov trás (napr. medzi Fatranskou a Cyrila/Metoda alebo Predmestskou pre L4 a pre L14 medzi Matice slovenskej a Smrekovou) a pridať ich na iné úseky, kde dochádza k zdržaniam, napr. Poľná - Smreková (tam je pravidelne okolo 16. hodiny kolóna vozidiel od Juniora až po Váhostav). Aspoň čiastočne by to pomohlo a keby sa popri tom podarilo zmeniť signálny plán križovatky na Komenského pri VÚC, hneď je o 1-2 minúty meškania na začiatku špičky až do 15.10 h menej.
Vazeni a mili, po dlhom čase, čo sa nič podobne nekonalo, myslim dozrel čas na stretavku priaznivcov iMHD, konkretne ZA sakcie. Po rozprave s Valcom sme za vhodne obdobie vybrali januar 2012, konkretne niektoru sobotu. Prosim aby ste sa k tomu vyjadrili. Miesto ako vzdy
Tot otazka.. skratenie jazdnej doby neprichadza v uvahu (nakolko teraz sa v spicke robia spoje bezne s -1 az -6minut)... Ako najlogickejsie riesenie vychadza pridanie 4/10 ako tyzdnovky.. ktorej by vsak vychadzal velmi maly vykon
Kedze ma vsak dojst ku kompletnej prerabke sablon, treba len dufat ze to opat nebude podobna zlatanina ako je v sucasnosti napriklad 5ka( na ktorej sa okrem 5kovych vozov vystrieda aj 3/4, 4/6, 4/5a a cez vikend 3/3)
Ako chcú dosiahnuť predĺženie prestávok na 4 a 14 v špičke - zhoršením intervalu, skrátením jednej prestávky na úkor druhej (napr. na Fatranskej a skrátením na Matici) predĺžením/skrátením jazdných dôb alebo doplnením ďalšieho vozidla inej linky do obehu?
Aktuálny stav posiloviek:
6:30 L4 Štefánikovo nám. - krátky t-bus
7:17 L4 Fatranská - krátky t-bus
7:19 L7 Stodolova - kĺbový autobus (väčšinou Citelis)
7:20 L22 Kysucká - kĺbový autobus (smer Bytčica)
7:22 L4 Železničná stanica - krátky autobus (z nočáku)
O štvorkových posilovkách sú oznamy na vybraných zastávkach. Dozvedieť sa o nich dá aj z cestovných poriadkov pre mobilné telefóny (hoci ostatná verzia v sebe nezahŕňa zmeny na L4).
Ked to robievala zaloha bol problem v tom, ze rano je velka sanca (takmer denne) ze vypadne t-bus a tym padom by ho nemal kto ist hradit.. preto to na velku radost vodicov 5ky "prilepili" na 5/5b
Ja som napríklad dnes šiel krátkou L4, ráno 6.32 zo železničnej stanice, číslo si už nepamätám, ale hneď za ňou išla aj kĺbová 240. A pravidelne posledné týždne vídam 14Tr č. 222 na rannej posile 7.32 zo železničnej stanice. 18M Citelis tam bol podľa môjho názoru lepší, aj keď je pravda, že na Poľnej sa z natrieskaného trolíku stáva takmer prázdne vozidlo.
Napadla ma ešte jedna vec z posledných týždňov, ktorú občas zhliadnem... Po ôsmej hodine rannej niekedy stretávam na Spanyolovej ul. krátku 14Tr, ktorá ide pravdepodobne smer trolejbusové depo (odbočuje zo Spanyolovej na Aupark). Má tabulky, že L4. To je nejaký ranný posilový Tbus, alebo kde sa berie bez cestujúcich na Spanyolovej 14Tr linky c. 4?
Mongolec