Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kubik #13423:
Teraz sa začínam báť, že som nepochopený. Ja nijako Žilinu nevyzdvihujem ako vzor ex-CS DP (aj keď najpozoruhodnejší asi navždy zostane nikým iným nenapodobený prudký rozvoj žilinskej MHD v rokoch 1988-1998), iba tvrdím, že nejaké prehnané komplexy zase mať nemusí. Tách horších (najme v SR) je stále zúfalo viac ako lepších.

Súhlasím však, že Žilina "vyhodila rýchlosť a vezie sa na neutráli", kým iné DP ju predbiehajú.
Reply on: Vladimír #13416:
Myslim si, ze v ramci CS by sme si nemali az tak fandit...napriklad...integrovana doprava je stale velmi slabo rozvinuta...vezmime si napriklad DP Praha, Plzeň, DSZO, DPO, DP Olomouc, DP České Budějovice, Pardubice...DP Ústeckého kraje, DP Liberec, DP Prešov...vsetky tieti menovane maju isto lepsiu uroven, nez my...
Reply on: Kvacalova23 #13421:
Hehehe... v Bratislave by sa musel náhle veľký zázrak stať, aby mala vozový park žilinskej úrovne ?
Vozový park v Žiline s porovnaním s ostatnými mestami vôbec nie je zlý. Určite jeden z najlepších, aké na Slovensku sú. Ale čo sa týka budúcnosti, tak to neveští nič dobré. Rok čo rok je to horšie a horšie. A budúcnosť vyzerá veľmi zle. Ak to bude ďalej takto pokračovať, tak za pár chvíľ nás dobehne aj Bratislava. Dopravný podnik ako keby sa s tým uspokojil a čakal na zázraky. 16 rokov sa blíži, v blízkej budúcnosti budeme svedkami obrovského problému.
Teda aby sme si správne porozumeli - SÚČASNÝ vozový park žilinskej MHD je dobrý. Ak by malo dôjsť k prerušeniu či zastaveniu jeho pravidelnej obnovy, a tým zhoršovaniu súčasnej úrovne, to je pochopiteľne zlé.
marek231: Ale byť v porovnaní s inými veľmi dobrý neznamená byť dokonalý. Ja som o dokonalosti nikde nepísal. V Žiline sa mi nepáči viacero vecí.

Rozosmial si ma akurát rečou o dosluhujúcom vozovom parku. Vidieť, že v Žiline sú štandardy v oblasti technického zabezpečenia ešte stále veľmi vysoké, ak to, s čím jazdí DPMŽ niekto nazve tak ako Ty. Nemyslím tým nič zlé, len konštatujem, že žilinský vozový park môže väčšina slovenských dopravcov iba závidieť.
Reply on: matko-klingac #13414:
Možno takým znovunadýchnutim bude aj napriek nedostatkom zmena linkovania. Opticky to vyzera, ze ludia sa zacali opät spoliehat na MHD. No to ale uvidi este cas. Uz len sam za seba tvrdim ze MHD vyuzivam viac ako pri NKTD.

Inak by som ale nepouzil az taký superlativ ako pouzil Vladimir. Je tu naozaj vela nedostatkov aby bola jedna z najlepsích v SR. Spomeniem napr. len nedostatočný a casom dosluhujuci vozidlový park bez nadeje na obnovovanie, rozbiehajuca sa nova koncepcia MHD Žilina (stale su nedostatky), pre niekoho stale diskutabilna tarifa atd. .
Reply on: Jozef #13415:
Rovnake poznatky mam aj ja a vôbec sa nimi tajit nebudem. Tento problem absolutne chapem a poznam pričom tiez casto cestujem do oblasti Zavodia prip. Hajika. Velkym nedostakom je ale meskanie, ktoré ale nijako neovplyvnime. Posunutim intervalov medzi zastavkami? Hlupost, pricom vozidlo rano stoji v zapche a doobeda uz prejde bez problemov. Kto to odsleduje? Keby sa aspon crtala nejaka ta nadej na zlepsenie situacie na Zavodskej. Ale to teraz asi sotva.
Reply on: matko-klingac #13414:
Napríklad okrem toho, že je dlhodobo jednou z NAJLEPŠÍCH na Slovensku a hádam i v ex-CS? 😛
Reply on: marek231 #13413:
Zlá situácia s meškaním nie je len na L7, ale aj na L6, L16, čiastočne aj na L1, L21, L26 a L29, teda na všetkých linkách, ktoré prechádzajú cez Dolné Rudiny. V uvedenom priestore sa vytvoril dopravný lievik. Príčina nie je v kruhovej križovatke, ktorá síce spomalila prechádzanie po Závodskej ceste, ale zároveň umožnila zaradenie vozidiel (aj MHD) zo Škultétyho a Priemyselnej ulice. Jedným z možných riešení bolo prepojenie Rázusovej ulice ponad prieťah cesty I/18, ale dosadený architekt a jeho tútor túto alternatívu po voľbách odmietli s odôvodnením, že predložia iný návrh. Je síce október a doposiaľ žilinská verejnosť nič nevidela a nevedno či aj uvidí. Obdobná situácia je aj na Rajeckej ceste, ktorá súvisí s výstavbou privádzača. Autobusy na linke č. 22 a č. 2 smerom do Bytčice v popoludňajších hodinách už po zídení z rampy na Rondli sa zaraďujú do nekonečného prúdu vozidiel.
Dopravná situácia na Rajeckej ceste sa trochu zlepší po otvorení druhého úseku privádzača od Váhostavu po Solinky, pravdepodobne ešte v tomto roku. Na Závodskej ceste nevidím v tomto čase nijakú perspektívu a musím úprimne cítiť s cestujúcimi z Hájika, lebo nie je mysliteľné, aby stáli vozidlá MHD v rade vozidiel od Námestia požiarnikov (!), prípadne z druhej strany od zastávky Žitná cez celé Závodie. V tomto prípade som uviedol extrémy, ktoré sa neopakujú každý deň, ale osobne som ich zažil.
dobry den.Ja by som sa chcel spytat,ci vidite okrem nedostatkov aj daco pozitivne na zilinskej MHD.
Presne dva týždne po zavedení GVTD sa vyskytuju stale male nedostatky. No pre mna tým najväčším je L7. To je niečo hrozne. Táto linka trpí na komplikovanu dopravnu situaciu na Zavodskej ceste a jej meškania naberaju niekedy az zavratne čisla. Či to je rano alebo poobede, tá linka ustavicne meska. Z toho dôvodu nestiha ani pravidelný odchod spät na Hajik zo zastavky Sv. Cyrila a Metoda. Mnou nameraný cas meskania je niečo cez 10 minut. Aj kvôli tomuto vodiči nenechavaju vystupit cestujucich na zastavke Sv. Cyrila a Metoda na strane smerom do centra na Košicku, ale hned zastaví na protilahlej strane a cestujuci sa maju akože urýchlene vymenit. Komplikacie nastavaju ked cestujuci nevedia ze L7 na tej zastavke koncí, a vodič im koniec trasy oznami, potom po zahlasení "končím" zmätkuju aj cestujuci ktorý chcu nastupit smerom na Hajik. Lebo nevedia či môzu nastupit a pokracuje na linke spät alebo pride iné vozidlo a on končí naozaj.
Reply on: 14tr #13411:
Ale iba L6 a L7.
A znova môžeme po meste vidieť autobusy na trolejbusových linkách ?
Reply on: pavuk #13408:
pokial by si chcel ist z Obchodnej cez V. Diel na Solinky, prip. Hliny odporucam pouzit l. c. 7 pride na zastavku predpokladam celkom prazdna kedze zacina na Sv. Cyrila a Metoda a nezachadza na MS takze je to asik najlepsi sposob
Reply on: tux #13402:


Tux, ďakujem za vysvetlenie
Reply on: matko-klingac #13407:
e #13407 matko-klingac

Toto je jasné vysvetlenie, vďaka. Presne to som si uvedomil aj
ja, keď som na obchodnej čítal cestovné poriadky. A preto som
štrnástku nechal plávať (odísť).
Reply on: pavuk #13400:
pavuk.pre druhy krat si zapamätaj,že ak budes nastupovat na Obchodnej na linku 14,tak sa odvezies iba dve zástavky.a to matice slovenskej a fatranska.Tam ma linka konecnu zastavku.tj.vodic ma tzv.manipulacny cas na prehodenie smerovych tabuliek,popripade bezpecnostnu prestavku.ak budes chciet pokracovat,treba na hliny,okolo zil.univerzity,musis si pockat na dalsi spoj,ktory ta prevezie spominanou trasou....inak mas pravdu,ze linka 14 chodi "do nemoty"dookola a 4 v protismere.Akurat je v tom jeden hacik.a to,ze kazdy spoj ide iny vodic aj trolejbus.a vies preco?aby sa nahodou nezatocila tomu samemu vodicovi hlava. ?
Reply on: milan005 #13404:
Správne, presne tak to je. Akurát má k tomu prehodeniu cedúľ viac času, aby prípadne aj toaletu stihol.

Re #13405 Jozef: Ja sa teda moc po uliciach nepohybujem (aspoň nie po tých, kadiaľ tá maršutka premávala), ale jediné miesto kde som ju videl bolo parkovisko pri AS, v spoločnosti tej Terchovskej.
Reply on: Jozef #13403:
Na moju otázku ohľadom marsrutky nedal nikto odpoveď, a preto predpokladám, že jej v uliciach mesta už odzvonilo. Ani kolegovia z Hájika ju na sídlisku nevideli. Podnika(vec)teľ s "chuťou" začal a rýchlo aj skončil. Nech maršrutka odpočíva v pokoji a zostane v našich srdciach (fotografiách) ako spomienka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.