Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirec238 #20526:
Iba zopakujem, čo som napísal. Príspevok nadväzoval na imhd-anketu, ktorá pojednáva o časoch vo večerných hodinách a zaoberal sa nevýrazným skracovaním oproti súčasnému stavu, prípadne ich rozložením. Špičku som do toho neťahal.


Re #20524 M: Uvidíme, čo prinesie dopravný generel a čo z toho optimistického zostane, presadí sa a zrealizuje (chodníky, cyklochodníky, dva jazdné pruhy v každom smere až po Rosinskú, z toho nebodaj jeden pre BUS, kruháče adekvátnej kapacity, zodpovedajúca odstavná plocha na Fatranskej,...?).
Reply on: Mongolec #20523:
Linku 4-14 dokazem aj za 25.min len treba vylucit z prepravy dôchodcov a deti do 15 rokov potom ta povozim .Na rozdiel od teba to robim za peniaze teda som za vykon prace zodpovedny preto jazdim podla sablony ktora mysli prave na bezpecnost.
Krizovatku pri NAY prejdes bez zdrzania z 10 tak 2 krat, rano do 8,00 kolona pri Vahostave,to iste Komenskeho potom Kosicka 60km/h a Fatranska -2 to ti ostavaju este dve mni. na otoc,poobede to iste iba v opacnom garde a teras skracuj MONGOL.
Reálna skusenoť dnes L6 z Hajika asi 20 km/h vliekla sa zdžiavala autá úplne zbytočne, prečo ked majú čas nestoja na zastavke a potom normálne prejdu trasu- to nepochopim a dobre vie že má čas a ešte sa vyrúti zo zastavky ked idu auta... je mi jasne že má prednosť. ❓ Ale boli časy keď z Fatranskej na žel. stanicu prišla L4 kĺb za 11 minut to bola jazda 🙂
Reply on: Mongolec #20523:
Je nejaká štúdia o tom? Myslím, tá štvorprúdovka. Zaujímalo by ma celkom, ako sa bude ,,možno" rozširovať trolej.
Reply on: mirec238 #20517:
Vo svojom príspevku som vychádzal z vlastných skúseností, ktoré sú síce neporovnateľne menšie ako každodenné skúsenosti vodičov, no na druhej strane nevyplynuli ani zo sedenia nad mapou či hádzania čísiel od brucha (konkrétnych pre čiastkové úseky v príspevku ani nebolo až tak veľa, snažil som sa o všeobecnejší pohľad). Nepísal som, že je potrebné a možné výrazne skrátiť jazdné doby, skôr som narážal na ich rozloženie a drobnú úsporu (reagoval som na anketu na hlavnej stránke, ktorá hovorí o večernom čase).
Kedysi by ma ani nenapadlo sa tomu venovať, no keď človek všade počúva, aká je MHD pomalá, číta tu na fóre o "vyvatovaných" jazdných dobách a pri cestovaní na tých istých VYBRANÝCH ÚSEKOCH pravidelne zažíva čakanie na odchod (príp. náskok) alebo na iných naopak meškanie; začal som to sledovať. Ak je filozofiou DP pri stanovovaní jazdných dôb, aby spoje opúšťali sídliská vždy na sekundu presne (aj za cenu vyčkávania) a ku koncu trasy sú prípustné meškania, prosím, akceptujem takú odpoveď, hoci o výhodách/nevýhodách možno polemizovať.
Čo sa týka úseku Matice sl. - Fatranská, ktorý ste spomenuli (predpokladám, že ste mysleli nástupnú zast. Matice), v tomto prípade som iba uviedol, že pri odchode načas z Matice sa na Fatranskej po plynulom prejazde cez križovatku pri NAY čaká aj vyše minútu - zažil som a ani nebolo potrebné zbierať zberače, lebo sa pred výhybkami a kríženiami spomaľovalo tak, ako vždy. Tu je to tiež otázka do budúcnosti, keď bude z Vysokoškolákov štvorprúdovka a L14 sa na ňu napojí cez kruháč.
Prajem peknú nedeľu.
Reply on: tux #20519:
Problém jazdných dôb je na rozdiel od obnovy vozidlového parku možné vyriešiť prakticky okamžite a s minimálnymi nákladmi. Neviem, o čom sa tu podľa Teba písať nedá, ale ak to je v súlade s http://imhd.sk/za/doc/sk/10260/Podmienky-pouzivania.html , tak sa tu o tom písať dá.
Reply on: tux #20518:
Áno, sú, ale ten konkrétny prípad, ktorý spomínali Mongolec a mirec238, ním nie je. Dve minúty by bohate stačili namiesto súčasných troch, 2 minúty totiž nie sú len 2 minúty, ale aj 2:50, jazdné doby sa zaokrúhľujú smerom nadol.
Reply on: mirec238 #20517:
Jazdné doby nie je zvykom stanovovať na pol metra snehu, poľadovicu. To sú mimoriadne podmienky, ktoré sú len malú časť roka a pri takých je jednoducho normálne, keď sa mešká. Myslím, že na to, aby niekto vedel objektívne ohodnotiť jazdné doby, nemusí byť silou mocou držiteľom vodičského oprávnenia na trolejbus. Stačí vidieť napríklad "vetranie" pravidelne na tých istých zastávkach...
Viac ako jazdne doby by nas mal trapit zufaly stav vozoveho parku a rozne ine veci, o ktorych sa tu pisat neda..
Reply on: mirec238 #20517:
tak tak, su skratka useky, kde sa jazdna doba skratit neda..
Reply on: Mongolec #20505:
Ty si ozaj mongol chcem ta vidiet ked je pol metra snehu.Stav sa u mna a ked prejdes z Matice na Fatransku aby si nezbieral zberace môzes hodnotit jazdnu dobu.
Možno väčšinu tých, čo sledujú túto stránku. Ja ale iba veľmi ťažko môžem posúdiť, čo je podstatné pre väčšinu všetkých cestujúcich. Pre mňa je dôležité aby som cestu napríklad na vlak nemusel začať o tri spoje skôr ako to skutočne potrebujem. Aby som sa mohol spoľahnúť že mnou vybratý spoj skutočne pôjde a bezpečne ma na stanicu dovezie. Ak bude vozidlo čisté a v zime primerane vykúrené a ak ma bude viezť slušný vodič to by bol bonus navyše.
Keby som však potreboval odviezť manželku do pôrodnice tam by mi skutočne záležalo na rýchlosti a preto by som iste nešiel MHD. ?
Reply on: petter #20513:
Väčšinu cestujúcich ale rýchlosť prepravy očividne zaujíma.
Trolejbus #206 sa dnes zaradil do premavky na 4/6 po oprave trakcneho motora. Este vyladit kardan a bude ako novy.
sorry ak som sa zle vyjadril smeroval som na rýchlosť jazdy už viackrát som tu písal že rýchlosť neni pre mňa prvoradá viac ma zaujíma bezpečnosť pravidelnosť a spoľahlivosť
Reply on: petter #20511:
Cudzie nechceme, svoje si nedáme! Prezraď mi, aké špecifiká má trakčné vedenie v Zsolne, že bu im neporozumel najväčší odborník na danú problematiku v ex-ČSFR?
Hocikto príde do Žiliny a povozí sa v náhodnom čase a za náhodných prevádzkových a dopravných podmienok bude poznať iba náhodnú časť dlhodobej reality. A pretože potom odíde jeho názor nemusí byť objektívny. Keby tu zostal a dlhodobo robil to, čo navrhne zmeniť tak potom by jeho slová mali inú váhu! Otázka je či by tak dokázal robiť skutočne dlhodobo.
Vždy keď sa niečo zmení na trakčnom vedení alebo cestovnom poriadku zavoláme niekoho "múdrejšieho" aby nám blbým Žilinčanom ukázal kde je sever?????
Reply on: OBUS #20509:
Ale nezhorela, zobral by si budějovickú ? .
Tu by mu zhorela 🙂
Reply on: OBUS #20506:
Ja by som doporučovl zavolať si Ing. Podivína z Pardubíc. On si privezie 9Tr, prejde si sieť a bude vedieť, na čom je ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.