Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: keksino #21267:
Myslis sablony na cely tyzden na vsetky linky alebo presne na linku 5/3a ?
Minule som uviedol prispevok, kde ste spomenuli L6 v 5/3a a nejake sablony...Kde by som ich vedel zohnat?Kto by mi ich poslal? ? ? ? a sry za tych smajlikov
Reply on: simkoslav #21255:
Na záver ešte historické okienko: Rodina Spanyolvcov patrila medzi najstaršie židovské rodiny v Žiline. Prvýkrát sa spomína v roku 1789 v sumári Trenčianskej stolice o počte obyvateľov v Žiline, kde bývali dve židovské rodiny – Hispaniolovci (neskôr Spanyolovci) a Wixovci. Rodina pochádzala zo Španielska. Očný lekár MUDr. Vojtech Spanyol sa narodil v roku 1883 v Žiline a pochádzal z trinástich súrodencov. V roku 1914 sa stal riaditeľom novovybudovanej Uhorskej kráľovskej štátnej očnej nemocnice v Žiline. Vo funkcii riaditeľa pôsobil neuveriteľných takmer 40 rokov. MUDr. Vojtech Spanyol zomrel v roku 1980 v Žiline vo veku nedožitých 97 rokov. Meno lekára sa vyslovuje Vojtech Špaňol.

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/6930/category/672
Nedá mi nevrátiť sa ešte k spomínanej križovatke na Komenského ul. Čo sa cez pracovné dni ušetrilo, to vyzerá, že sa cez víkendy stratí. Svetelná signalizácia bola aj dnes - v NEDEĽU a pravdepodobne aj včera spustená v plnom rozsahu! To prekvapilo aj niektorých vodičov a svoje automobily ledva zabrzdili, keď sa im spoza stromu na poloprázdnej ceste ukázala červená. Keď trolejbus v smere do centra vychytal na Komenského dve červené za sebou, hneď mal dvojminútový sklz.
Pokiaľ viem, hlavným dôvodom existencie svetelnej signalizácie na tejto križovatke sú chodci, predovšetkým školáci (aj keď po deviatej ráno sú už všetci v triedach). Veď aj na prázdniny sa preto vypína. A zrazu sa zavedie prevádzka 7 dní do týždňa? Je to omyl, zámer, diletantstvo? Dočkáme sa za chvíľu, že tam bude signalizácia spustená aj cez noc?

A ešte jedna vec - síce staršia, ale za niekoľko rokov bude opäť aktuálna (možno sa tu už o tom niekedy dávno písalo). Skutočne budú musieť ísť po vybudovaní obchvatu Bytčice spoje na linkách 20 a 22 medzi zastávkami Pažite a Rajecká, mliekáreň po niekoľko sto metrov dlhej zachádzke (odbočiť smerom na Solinky a na kruháči opäť doprava)?
http://img24.imageshack.us/img24/3336/solinky.jpg
nebojte sa, už čoskoro bude v prevádzke aj B932-ka 🙂 budúci týždeň by mali byť vybavené všetky formality a pravdepodobne ju už aj nasadíme.
Reply on: Tomáš16 #21262:
Ak náhodou má niekto jej fotku a nemá právo nahrávať fotky, môže mi ju poslať mailom (adresa sa skrýva pod nickom) a ak bude kvalitná nahráme a zverejníme. ?
Dnes okolo 9,00 bola na Košickej videná prevdepodobne exMartinská karosa b932 v žilinskom nátere a s evid.č. 57 ?
je to možné, ale tak ako sú nastavené niektoré križovatky v Žiline to by aj 10 ročný chlapec lepšie vymyslel...
Reply on: S499.1023 #21259:
nále asi ako po vašem bratyslavsky 😃 už to nerieš;-)
Reply on: URBINO #21248:
A ako sa to má PODĽA TEBA čítať?
Reply on: engineer #21253:
Dvoj, troj a štvorfázové riadenie sa vyskytuje snáď len v literatúre ŽU. V praxi, obzvlášť na väčších križovatkách, sa s ním možno stretnúť len zriedka. I keď záleží od toho, čo všetko považovať za jednu fázu.
nie je za čo, i keď stále ma metie, že každý smer mal samostatnú fázu, na výške sme sa s takým prípadom nikdy nestretli a ani v literatúre som to nenašiel, takže to si zasa chcem objasniť ja 🙂
Reply on: engineer #21253:
V poriadku, vďaka za objasnenie. Zmiatlo ma to, že obe strany Komenského nemajú ani sekundu spoločnej zelenej, preto som to automaticky považoval za samostatnú fázu. Vo vlastnom záujme si skúsim o tom niečo prečítať, aby sme už nezahlcovali toto fórum.
Reply on: URBINO #21248:
Meno Spanyol je z maďarčiny, doslova znamená Španiel. Vyslovovať sa preto má podľa maďarskej výslovnosti (s sa číta š, sz sa číta s, cs sa číta č, gy sa číta ď, ny sa číta ň atď....), takto sa to prebralo aj do slovenčiny, preto Nagy čítame Naď, Csáky čítame Čáki, Szunyogh čítame Suňog a podobne.
Koniec jazkového okienke.
Reply on: Mongolec #21252:
Najbližšie si tie dopravné značky všimnem lepšie, keď tadiaľ pojdem.
Apropo, keď ste už začali túto križovatku spomínať. Videl som niekde projekt, kde nejaký investor (neviem, či toho domu oproti ŽSK cez Komenského ulicu) mal túto križoatku prebudoať na okružnú.

Bude sa tá križovatka prerábať?
a čo sa týka svetelného riadenia križovatky, nechcem tu vypisovať celú teóriu z dopravného inžinierstva, ale v skratke existujú 3 druhy riadenia svetelnej križovatky: dvojfázové riadenie, trojfázové a štvorfázové. počet fáz (taktov) závisí od intenzity jednotlivých smerov križovatky, resp. od intenzity vozidiel odbočujúcich vľavo. pokiaľ je intenzita vozidiel odbočujúcich vľavo nízka (cca nižšia ako 120 voz/h) tak sa používa dvojfázové riadenie, ak vyššia tak trojfázové (ale musí tam byť logicky predraďovací pruh pre vozidlá odbočujúce vľavo) a štvorfázové riadenie už pri najviac zaťažených križovatkách. keďže na križovatke pri VÚC nie je predraďovací pruh pre vozidlá odbočujúce vľavo tak použitie iného ako dvojfázového riadenia je vylúčené.
čo sa týka singálneho plánu tak dĺžka riadiaceho cyklu križovatky sa pohybuje bežne od 40 do 120 sekúnd a je závislá od intenzity vozidiel vstupujúcich do križovatky. signálny plán čo tam bol predtým čerpal z asi 15 ročného prieskumu takže absolútne nebol v súlade s realitou, preto aj dĺžka riadiaceho cyklu križovatky bola veľmi zle nastavená resp. celý signálny plán bol totálne nevhodný. k oficiálnemu signálnemu plánu nemám prístup ani ja, keďže nepracujem v Žilinských komunikáciach, ale myslím si, že by to malo byť už lepšie navrhnuté.
Reply on: pavuk #21251:
Túto tabuľu som nemyslel:
http://maps.google.sk/?ll=49.217121,18.737011&spn=0.007947,0.021136&t=h&z=16&layer=c&cbll=49.217055,18.737265&panoid=9oDRTcmqMvt6k0ainPs4Fw&cbp=12,153.69,,0,0

Desať metrov za ňou je ďalšia - doslovne "Zmena organizácie dopravy". Záber Google je z minulého roka, tak ju tam nevidno.
Reply on: Mongolec #21250:
"(na týchto dvoch uliciach pribudli pred križovatkou tabule "Zmena organizácie dopravy")."

Neviem, či tá tabuľa je zo strany Fándlyho ulice pred križovatkou-nevšimol som si. (ale keď to tvrdíš, tak asi je to pravda). Zo strany Suvorovovej túto tabuľu registrujem už dávno, bola tam daná, keď bol spravený výjazd z parkoviska ZSK.
Re engineer /z dispečerského fóra/:

Napíšem to takto lopatisticky, aby sme sa pochopili, ak som náhodou použil nesprávny pojem čo sa týka fáz: Predtým bola zelená pre každý vstup osobitne, a to v smere hodinových ručičiek (išli vozidlá od Hlín 7 - všetky ostatné stáli, nasledoval smer od Suvorovovej, od centra, potom od Fándlyho a zasa od Hlín 7,...). Súčasne vždy svietila príslušná vyprázdňovacia šípka (dohromady sú len tri) a chodci po pravej strane mali zelenú. Celý cyklus trval až do 145 sekúnd. Neskôr sa dĺžky zelenej začali skracovať (z vedľajších ciest aj vynechávať) na základe detekčných slučiek, ale stávalo sa, že na Komenského sa kvôli prispatým vodičom či autoškolám skracovali na minimálny čas, aj keď za nimi bolo ďalších dvadsať vozidiel.

Teraz, posledné dni (aspoň čo sa týka popoludnia, ráno som tadiaľ odvtedy ešte nešiel), idú vozidlá samostatne od Hlín 7, hneď po nich iba od centra a následne súčasne (možno s rozdielom dvoch sekúnd) od Fándlyho a Suvorovovej (na týchto dvoch uliciach pribudli pred križovatkou tabule "Zmena organizácie dopravy").

Koľko je to v skutočnosti taktov? Priznám sa, že k oficiálnemu signálnemu plánu prístup nemám, na internete som našiel len jeden - podľa všetkého dosť starý.
Reply on: URBINO #21245:
to si skoro kamarat na to prisiel 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.