Nedavno sme sa bavili o restylingu CityBusov. No, po tom, co som bol videl zilinske CityBusy, bol som sklamany. Ale teraz som objavil jedno francuzske DF, kde som nasiel fotky CityBusu (pardon - Heuliez Agory) po francuzskom restylingu: http://www.trans-com.net/forums/viewtopic.php?t=4959&postdays=0&postorder=asc&start=15
Takze vyzera to tak, ze to, co sa u nas honosne nazyva restyling, je v skutocnosti len restyling pre vychodnu Europu, pretoze Francuzom uz to nestaci....
Územný spolok Slovenského Červeného kríža v Žiline oznamuje, že aj v tomto roku mesto preplatí cestovné prostriedkami MHD Žilinčanom, ktorí minulý rok získali diamantové a zlaté Janského plakety. Prvé štvrťročné cestovné lístky sa preplácajú od pondelka 26. júla od 8. do 15. h na sekretariáte ÚzS SČK v Žiline na Moyzesovej ulici č. 38. Informácie na č. t. 0903 134 317. -zj-
V minulosti sme diskutovali na fóre o zokruhovaní Soliniek na riešenie mimoriadnych situácií, ale aj na kombináciu niektorých liniek. Ako už napísal aj Miro, ani mne nie je doteraz známe prečo pri takej veľkej stavbe ako bolo prepojenie Soliniek s Vlčincami nebolo natiahnutých pár metrov troleja.
Čo sa týka L3 a zastávky Centrálna nepredpokladám v tomto čase nijaké zmeny. Posledná veľká zmena v cestovnom poriadku bola nedávno 6.7.2004. Všetci by sme si priali, aby popri našej zastávke prechádzalo viacero liniek, bohužiaľ z kapacitných a ekonomických dôvodov to nie je mysliteľné. Hustota trolejbusov na L3 je veľmi vysoká, z toho vyplýva možnosť využívať prestupy z L3 alebo využiť nástup na inej zastávke napr. Smreková.
Napadlo ma, ked sa teraz prechadza z kontaktnych na bezkontaktne cipove karty, budu sa dat niekedy pouzit aj univerzitne ISIC karty? Tie su tiez so zabudovanym cipom. Napr. v bratislavskej MHD to funguje, podobne to bude aj v Kosiciach. Mna by zaujimalo, ci sa da pouzit aj karta nezilinskej vysokej skoly. Je to nejako technicky podmiene/obmedzene?
Áno, zaujímavé... môže to byť jeden z našich, ale ako tu už bolo napísané, rovnaké mestské farby má aj Teherán, aspoň u trolejbusov. A podobne sfarbené sú Citybusy v Liberci, len tie pruhy na boku nemajú tak lomené (http://mestskadoprava.sk/galeria/picture.php?image_id=2476&cat=199&expand=117,200,199).
Ak je to jeden z našich, potom je ale zaujímavé, že má klasické tabuľky pre označenie linky, také ako sú bežne u SAD. Naše B952 majú displeje. Aj keď displeje mohli byť montované dodatočne, načo by tam výrobca dával tie tabuľky? Preto tipujem, že tento autobus nie je určený pre Žilinu. Aj keď, ktovie? Možno že je výrobcovi jednoduchšie dávať tam štandardne tie tabuľky?
Nevie niekto, kde by ešte mohli byť dodávané busy v našich farbách?
Ak sú pravidelne vypravované na tie isté poradie, vyplýva z toho, že budú nasadené asi na L21 a 28. Tretia linka - 22 - pribudne asi až v septembri po dodaní tretieho vozidla tohto typu.
Re #564 Jozef: Nežartuj! Aká práca? Veď ja som to iba prepísal...
Problém zastávky na Centrálnej je podľa mňa v tom, že z mne neznámych dôvodov pri budovaní spojenia SO-VD-VL nebolo natiahnutých pár metrov troleja, ktoré by uzavreli okruh okolo Soliniek. To by umožnilo viesť niektorú z okružných liniek (napr. 5/15) cez Solinky kratšou trasou cez spomínanú zastávku. Znamenalo by to zrýchlenie cestovania pre tých, ktorí nechcú absolvovať vyhliadkovú jazdu okolo Soliniek a tiež lepšie možnosti operatívneho riešenia mimoriadnych situácií v oblasti Soliniek.
Isiel som nim tuto sobotu na l. 21 smer Banova, odchod z Hurbanovej 11.19 (BTW interval liniek smerujucich do Zavodia je nepochopitelny - napr. 10.19, 10.24, 10.29, 10.39 a potom az 11.19, podobne je to aj v smere zo Zavodia - vsetky naraz a potom dlho nic, potom je tazko vratit ludi spat k verejnej doprave.).
Tento tyzden som ho videl aj na l. 28.
Pripájam sa k hnutiu za pravidelné intervaly Myslím, že ich pozitíva sme už viackrát prebrali a teda netreba to zase opakovať.
Re #559 Valec: Vyznačenie bezbariérových spojov v cestovnom poriadku by malo byť. Chápem, že vozidiel je zatiaľ málo - dá sa to napríklad riešiť tým, že zatiaľ budú vyznačené spoje negarantované - tzn. v prípade poruchy vozidla alebo inej závažnej príčiny si DPMŽ vyhradí právo nízkopodlažák nevypraviť. Ale vyznačené by skutočne byť mali.
Re #557 Jakub: Aj by som nasadenie nízkopodlažákov dal na hlavnú stránku ako novinku, ale neviem, kedy začali jazdiť a či skutočne jazdia na tých linkách (21, 22) ako bolo avízované. Nevieš to zistiť?
Ten rýchlik z BA prichádza o 22:57 a keď nemešká a švihneš si cez podchod, stíhaš nočák o 23:00.
Nízkopodlažáky sú už v premávke? Vieš, s dvoma vozmi sa moc garantovaných spojov robiť nedá. Navyše sú úplne nové, v dielni ešte ešte nemusia mať vychytané všetky muchy a keď sa na nich niečo pokazí zo dňa na deň to nemusia vedieť dať do kopy. Ale určite sa raz aj na to dostane.
O co vlastne ide preco riesite SPZ. Autobusov . Hlavne ze jazdia nie? Neak nemam cas neak dopodrobna sa venovat tejto zapeklitej situacii. Ale nie vcom je problem ?
Napriek vsetkym pozitivam, co sa to spominali okolo zmien v MHD, pre mna osobne sa pouzitelnost MHD zase znizila.
Uz viackrat spomenute uplne rozbitie intervalov - kedysi som si pamatal niekolko casovych poloh za den a ostatne som si dopocital podla intervalu. Ale teraz je cestovny poriadok uplne nezapamatatelny, navyse velmi nelogicky - castokrat ide niekolko spojov za sebou a potom dlho nic. Moj dojem je, ze zavedenim kazdej novej linky sa prehladnost zhorsi. Niekedy mam pocit, ze sa umelo otvaraju nove linky, aby sa mohlo mesto pochvalit dalsou novou TB trasou, napr. 6 - 16. Dostat sa v sucasnosti z Hajika do nemocnice je fakt umenie, jeden priamy spoj za hodinu (ak neratam spicku). Myslim, ze zavedenie l. 16 vobec nie je dostatocnou kompenzaciou. Skoda, nedali by sa opat zaviest take zapametatelne intervaly ako kedysi?
Este by som chcel poukazat na posledne denne a nocne spoje. Posledne spoje odchadzaju zo zel. stanice okolo 22.20, ale o 22.34 prichadza rychlik z Bratislavy, ale nebyva dost plny, pretoze nie je moznost dostat sa zo stanice domov. Myslim, ze by snad nemohol byt taky problem dat este jeden spoj na 22.40 aspon smerom na sidliska.
Co sa tyka nocakov - konkretne na l. 51 - spoje 23.35 a 4.20 zo zel. stanice su opat nepouzitelne pre prichod od vlakov ako aj ku vlakom. IMHO by stalo za zvazenie posunutie o par minut. A ja by som uz nemusel chodit v noci na stanicu a zo stanice pesi .
Vsimol som si zavedenie nizkopodlaznych vozidiel na niektorych linkach. K lepsiemu vyuzitiu by stacila IMHO malickost - vyznacit v cestovnom poriadku, ktory spoj je obsluhovany nizkopodlaznym vozom. Urcite by to pomohlo tym, ktorym su urcene. Funguje to takto v Prahe.
Neberte moje nazory v zlom, som privrzenec MHD, len su to postrehy, ktore mi uz dlhsie lezali v hlave .
Ešte jedna vec ma napadla v súvislosti s pridelovaním ev. č. (bočných čísiel) autobusom v Žiline. V Excelovskom dokumente si môžete pomerne jednoducho dať zoradiť riadky podľa ŠPZ, resp. dátumov zaradenia. Následne bude vidieť, ako sa vzhľadom na dátum pridelovali evidenčné čísla (t.j. chaoticky, resp. podľa posledných vyradených vozidiel).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.