Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #1046:
Áno, práve preto som použil výraz "pokiaľ by", lebo si uvedomujem, že lepšie to už asi nebude. Ale vidíš, sám vravíš, že stačí jedna "blbá stanica" a už by to bola iná pesnička...

Ohľadne schodov... Chcel si povedať, že je to PROBLÉM CITYBUSOV a nie NP VOZIDIEL! A o tom sa baviť tiež odmietam, pretože sa treba najprv v reále zviezť Solarisom, lebo potom zistíš, že adeptom na vysokú amputáciu je tu len JEDINÉ SEDADLO, a to to posledné vpravo za sklom pri posledných dverách. Namiesto troch sedadiel tam má jedna košická séria sedadlá len dve, takže aj to je jedno z riešení.

http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00005/a_230.jpg
http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00005/a_250.jpg

Uvedené linky sú aj pre Vladimíra, ktorý sa môže presvedčiť, že aj posledné 3 sedadlá pri posledných dverách SU15 sú na schodíku.
Reply on: Sarko #1032:
Pokial by... ale nebude sa, takze to su akademicke reci. Ked si u vas nevedia ani na tu blbu stanicu droty predlzit... tak si myslis, ze by sa nejako rozsirovala tr siet? 🙂

Ohladne schodov som pocul rozne nazory, niekomu je to jedno, niekto si to chvali, ale svorne VSETCI nadavaju na sedacky na podestach, a to najma u CityBusu, kde este k tomu su naskladane tak natesno, ze sa tam vojdu ludia snad len po vysokej amputacii dolnych koncatin. (No ja sa teda fakt mam problem vojst dozadu na posledne dvojsedadlo.) Dokonca som pocul i nezriedkave hlasy, ze radsej mat VP voz s rovnou podlahou, ako NP voz s prekazkovou drahou.
Teraz pozerám do evidenčného stavu vozidiel, a vidím, že je tam chybne uvedené, že 201-210 sú 14Tr, ale to sú predsa dlhé 15Tr!
Reply on: Jozef #1043:
Čiže ak by sa mali pretiahnuť trolejbusy podjazdom popod železnicu z Kálova na Kysuckú, musel by sa prehĺbiť aspoň o pol metra. Ale aj to by bolo v praxi o hubu, pretože poznáme prípady iných podjazdov v Žiline, kde už nejaký nákladiak strhol troleje, napr. na Centrálnej na Solinkách.

Ozaj, boli ste niekto v poslednom čase v Budatíne? Tamojšie križovatky už nadobúdajú kontúry, je vidieť, kade pôjde obojsmerná cesta spájajúca obe strany budúcej štvorprúdovky aj samotná štvorprúdovka, hotová je zastávka v smere von z mesta, len mi nesedí ten červený dláždený pruh chodníka, ktorý bude zrejme pre cyklistov a pôjde popred prístrešok pre ľudí čakajúcich na autobus, to tam bude dochádzať ku kolíziám medzi chodcami a cyklistami, radšej mali ten chodník pre cyklistov urobiť poza prístrešok, aby si nezavadzali. Valec alebo Jozef, nechcete sa tam vybrať a nafotiť to? Ja bohužiaľ nemám čím...
Reply on: Kami #987:

"Este mam problem s uzkym miestom. Neviem ake predpisy (normy?) sa na to vztahuju. Nejake cislo uvadza Habarda (minimalna vyska 4,3 m), ale neviem kde to najdem."

Trošku neskoršie dávam odpoveď:
STN 33 3516
Predpisy na trakčné vedenia električkových a trolejbusových dráh
STN 37 6754
Projektovanie trakčného vedenia električkových a trolejbusových dráh

Výpis z STN 33 3516
Výška trolejového drôtu sa meria kolmo od spojnice temien koľajníc alebo od povrchu vozovky k trolejovému drôtu. Trolejový drôt je vo výške:
a, maximálne 6 m; b, normálne 5,5 m; c, minimálne 5 m na trati; d, v nových objektoch (vozovne ...) minimálne 5 m; e, v už vybudovaných objektoch minimálne 4,3 m; f, v novovybudovaných podjazdoch a tuneloch minimálne 4,4 m.
Reply on: pete. #1041:
Veď ja nehovorím, že to nemôže byť pravda ?
Reply on: Vladimír #1040:
No ja neviem. Ziadnu fotku som doma nenasiel, ale podla tej co som uviedol nizsie tak nie. Takze podla mna si blazon Ty ? ? ?
Reply on: pete. #1038:
Som teraz blázon ja alebo Ty? Tie tri sedačky celkom vzadu za dverami za sklom nie sú na nízkej podlahe? Ak si dobre pamätám, tak áno, nie?
Reply on: Vladimír #1035:
Brzdi. Píšem niekde o tom, aby jednotlivé DP uprednostnili Trollina pred 24/25Tr? ?
Reply on: Vladimír #1035:
Brzdi. Ake tri? Nula nie? ?
Ešte k updatom - ospravedlňujem sa, že nepribudol žiaden ani dnes, ale stále sa u mňa nenašiel čas. Ale zato sme s Ikarusom pripravili fotografický základ pre zopár prešovských updatov 😛
Reply on: Vladimír #1035:
Ake NP sedacky pri zadnych dverach SU15? Ja som pisal o NP sedackach v priestore tretich dveri v klbovom Citare. 🙂 Pri SU15 som mal len pocit, ze sedacky pri krbe su na NP, ale to bol omyl, z ktoreho ma pete vyvratil.

Rad by som videl SU18 a porovnal ho s klbovym Citarom. Skoda, ze ani Ostrava, ani Kosice zatial ziadne nekupili...
Reply on: Sarko #1023:
Trochu realizmu, človeče... Kde začali s obnovou bus parku City busmi, Trollino NEKÚPIA ani som všetkými tými výhodami, ktoré si menoval, pretože uprednostnia UNIFIKÁCIU vozidlového parku, o ktorú sa mestá v našej bývalej matičke federácii usilujú celé desaťročia.

Re #1028 Papyr: Tak veru...

Re #1030 Kubik: Číslam o obsaditeľnosti never. Každý výrobca si ich vymýšľa, ako mu pasujú.
A v Solarise určite prístrojovka "priehľadná" nie je 😉

Re #1033 galiyosha: Brzdi. Tých 6-8 nízkych sedačiek pri zadných dverách v SU15 je v skutočnosti presne tri 🙂
Reply on: Sarko #1031:
Ja zase hovorim, ze 100%-na nizkopodlaznost nieje potrebna a je lepsie mat jeden schod v zadnej casti, ako sa stverat na vysoko polozene sedadlo. Je to pohodlnejsie pre kazdeho, aj pre dochodcov.

Re #1033 galiyosha: v SU tie sedacky tiez niesu na NP vid:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=upgrade/2002-001&no=21&id=27302aeef0f221f0f1f5f321fa252b

Inak pri tych solarisoch ma najviac zaujalo, ze SU12 ma viac "NP" sedaciek ako SU15. Jednoducho ja nevidim ziadnu vyhodu 15 metrovych oblud oproti standardnym rozmerom. Skoda ze v Kosiciach nevedia ze Solaris vyraba aj 18-metrove vozy, mozno by kupovali tie spolu s 12 metrovymi a bolo by to daleko lepsie.
Reply on: pete. #1027:
Neviezol som sa v Solarise Urbino 18, ale v tomto smere ma absolutne ohurilo klbove Citaro, ktore nema schod ani pri tretich dverach (az pri stvrtych, aj to pomerne maly), velmi elegantne ma vyrieseny "kozub" (neposobi tak tazkopadne ako v SU15, pricom vylez na prilahle sedacky nie je nijako dramaticky -- pravda, v SU15 su tie sedacky priamo na NP, ak sa nemylim, hoci posobia mierne klaustrofobne), no najma este aj v oblasti tretich dveri sa nachadza niekolko (myslim, ze 6 alebo 8, nepamatam si presne) sediaciek priamo na nizkej podlahe(!).

Nepamatam si, ako v tomto smere vyzeral interier Volva 7700, ale myslim, ze sedacky na nizkej podlahe uz pri tretich dverach neboli. Van Hool AG 300 T je s hnanou druhou napravou trochu ina kapitola.
Reply on: Papyr #1028:
Áno, to máš pravdu, že DPO, ani DPMK sa veľmi nesnažia. Pokiaľ by sa rozširovala sieť TD, v KE by uplatnenie určite našli. Apoň tak sa vyjadril vedúci TD, ktorý si zodpovedne uvedomuje potrebu unifikácie vozidlového parku AD a TD.
Reply on: pete. #1027:
No áno, konkrétne 24Tr síce je 100% NP, ale za akú cenu... Ja som to myslel skôr tak, že ak si DP začal kupovať Solarisy (DPMK), urobil len dobre, pretože všetky typy autobusov i prípadných trolejbusov sú/budú vždy 100% NP.

No a také argumenty, že ľudia sú zvyknutí na 3 schody neuznávam. Ľudia si na 100% NP veľmi rýchlo zvyknú, uvidíš a ďalšia generácia bude len s úžasom spomínať, ako niečo vysokopodlažné mohlo existovať. Samozrejme mám na mysli nástup z bežného ostrovčeka, nie že ma tu bude niekto chytať na hruškách. ?
Reply on: Sarko #1024:
Áno,ten 15M si myslím,že by našiel vhodné využitie aj u nás v ZA,konkrétne na linke č.3.Pozeral som si tiež technické datá Solarisu,oproti Citybusu má aj väčšiu kapacitu ako pre stojacích,tak pre sediacich.Ináč,v prípade Solarisu sa mi páči aj pekne usporiadaný interiér,ktorý vôbec nepôsobí lacným dojmom,možno len trochu prístrojovka,ale aj tá je napriek tomu priehľadná a praktická.Nuž,je len na DPMŽ,čo si vyberie.
Reply on: Papyr #1028:
A teraz som si na K-reporte precital Bobov prispevok, ze "24Tr nema rada mrazy (teda jestli s tim uz neco neudelali".

No, pokial je to pravda a pokial s tym okamzite "neco neudelaji", tak sa mozno moje temne vyhliadky o buducnosti Solarisov na Slovensku mozno nenaplnia, ba prave naopak, cele Slovensko bude nakupovat Solarisy 🙂 🙂
Reply on: Sarko #1023:
Budu stat rovnako, takze cena myslim nie je to, co rozhoduje.

100% nizkopodlaznost tiez tak nezavazi - tyka sa to len klbovych autobusov a len v oblasti 3. a 4. dvier u Citybusu - a povedzme si rovno, interieru Citybusu nejaky schod moze len pomoct, lebo to je neskutocna prekazkova draha.

Zavazit moze nanajvys fakt, ze 25Tr sa neda vyrobit s pohonom 2 naprav a Trollino 18 ano.

Ja ti nadsenie zo Solarisu neberiem, je to aspon vo vnutri lepsie vymyslene ako francuzska Agora, ale Solaris proste prehral - DPO ani DPMK sa nijako nesnazili priblizit Trollino svojim buducim potencialnym zakaznikom a takto skoncili - na Slovensku v podstate nemaju vobec Trollina odbyt.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.