Nové autobusy trnavskej MHD

V Trnave budú premávať nové nízkopodlažné autobusy.

Dopravca Arriva Trnava začal s obnovou vozidlového parku trnavskej mestskej hromadnej dopravy, ku ktorej sa zaviazal v novom 10-ročnom kontrakte s mestom. Zaradených bolo sedemnásť nových nízkopodlažných autobusov SOR NB 12 City, ktoré v premávke nahradia staršie low-entry autobusy SOR BN 12. Ide o prvé autobusy tohto typu v trnavskej MHD. Prvé vozidlá boli do prevádzky na linkách MHD nasadené už od 1. júla, ďalšie boli slávnostne odovzdané 7. júla 2021.

Nové autobusy v trojdverovom vyhotovení s naftovým motorom spĺňajúcim emisnú normu Euro 6 boli dodané v štandardnom korporátnom laku Arriva blue. Vozidlá sú vybavené klimatizačnou jednotkou pre vodiča, priestor pre cestujúcich nie je klimatizovaný, keďže to mesto nepožadovalo. V interiéri sa nachádza aj bezpečnostný kamerový systém.

Ďalších 17 nových autobusov by malo pribudnúť v roku 2026.

 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vážne kúpia busy bez klímy? To sa ešte smie vyrábať? 👎
Reply on: relko #1:
Čo si mesto napísalo, to dostalo. V Zmätovičtowne bola MHD odjakživa len socka v pravom slova zmysle.
Reply on: relko #1:
"Vnútorný priestor vozidiel vybavený vyhovujúcim systémom vykurovania a zabezpečenia účinného vetrania interiéru posuvnými časťami bočných okien alebo ekvivalentným bočným vetraním, a to takým spôsobom, aby pri vetraní nebola ohrozená bezpečnosť cestujúcich, stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou."
Uprimnu sustrast. Takto specifikovat vozy pre MHD v 2020. 😃
Reply on: Petto #4:
Podla mna si v Libchavach museli pri citani objednavky pretierat oci, ci dobre vidia...
Reply on: TeBeCe #5:
"Nové nízkopodlažné autobusy s normou Euro 6, vybavené klimatizáciou" ... Len zabudli uviesť, že len pre vodiča. Takže ešte min. 10 rokov sa poslední zúfalí Trnavčania, ktorí nepreskočia do klimatizovaných Loganov, Swiftov a secondhandových Fabií, budú pariť v neklimatizovaných busoch. Každý bazárista dnes povie, že auto bez klimatizácie je prakticky nepredajné a oni si toto objednajú ako nové!
Už len to, že zase NB12...to je ako keby v čase Karosy B 732 si objednali ŠM 11. Čo tie nové NS12 Diesel? A tá klimatizácia...to ani netreba komentovať, Slovensko - 2021, veľa šťastia verejná doprava, idem si kúpiť auto s klímou... 🤕 🤮
Reply on: N/A #8:
To je veľmi hlúpe prirovnanie. Správne by bolo, že si v čase Citara objednali Conecto. A to sa bežne deje hocikde.
Reply on: S499.1023 #9:
Ibaže NS je priamym nástupcom NBčiek a nikdy sa neprofilovalo ako "prémiový" produkt, zatiaľ čo Conecto bolo vždy vnímané iba ako lowcostová turecká alternatíva k Citaru (resp. O 405N).
Reply on: N/A #10:
A NB12 je nástupca BN a keby chceli mohli kúpiť BN12 s manuálom vo výbave, to je potom čo? "absolut-low-cost" ? 🤔
Ad klima> Ved to nevadi, o par rokov nejaka spriaznena firma klimu za nejake tisicky domontuje.
Reply on: Tootti #11:
BN12 sa este aj predava a ponuka ?
Reply on: Petto #13:
Samozrejme.
Reply on: Tootti #11:
A napísal som snáď niečo v tomto zmysle?
Reply on: N/A #15:
Nie, ja len, že SOR keby chce, tak vyrobí aj maringotku.... 😁
Reply on: Tootti #16:
Ako keby niekedy vyrobil nieco ine...
Reply on: Tootti #16:
Keď si to niekto v SOR objedná... 😉
Reply on: irizar #17:
Už si s tým pomerne trápny. Praha má v prevádzke vyše 1000 SOR-iek, najstaršie z roku 2009 a kupodivu po vychytaní múch s nimi nie sú problémy a vyradené sú akurát tak kusy po DN.
Reply on: S499.1023 #19:
Presne takto si predstavujem vozidla, s ktorymi nie su problemy.
Reply on: irizar #20:
Ako každý iný autobus.
Reply on: S499.1023 #21:
Co ja viem, zazil som vysmievane turecke Connecta a MANy, aj polske Volva a Scanie, a hoci vsetky mali svoje muchy, k tomuto sa ani nepriblizovali. Aj vrzgajuce a mlatiace uvolnene plasty v interieri stvorrocneho su vylucne domena Libchav a Myta/Annonay.
Reply on: irizar #22:
A ja som zasa nepočul o vysmievaní Conect a MAN-ov ale zato som počul o vypadávajúcich oknách Citár z prvých sérií.
Reply on: N/A #10:
nerobí sa aj Citaro v Turecku?
Reply on: dingo #24:
Nie.
Reply on: Tootti #26:
Volakde pisali, ze spolupracuju na vylepseni MHD s odbornikmi z DPB. Mali na mysli tych spred roku 2010?
Reply on: Tootti #26:
A opäť sa opakujú tie isté nezmysly, ktoré už boli tisíckrát vyvrátené. Už ani v Rumunsku nešíria také bludy.
Reply on: S499.1023 #28:
Presne tak. Normálne žasnem, že sa niekto nehanbí podpísať pod očividnú lož. Doslova si robia z cestujúcich hlupákov.

„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová.
Reply on: TeBeCe #27:
To keď sa stretne dopravák s dopravákom a bavia sa o doprave, ... . ťažko povedať čo chceli vylepšiť, myslím, že to bol skôr okolo grafikonu, do toho sa hoc kto nechce púšťať (česť výnimkám)....
Reply on: Vladimír #29:
Halt Trnava - geopatogénna zóna.
Reply on: Vladimír #29:
Neviem, či by som nemal do modrogumných dogiem pridať jedenástu - klimatizácia by bola v MHD neúčinná.
Podla klimazitacnej argumentacie , by v novych autobusoch nemalo byt ani kurenie, lebo zastavky su blizo seba a otvaraju sa dvere😱
Reply on: Alinko 66 #33:
Ja by som tam nedal ani tie dvere. Veď zastávky sú blízko seba a dvere len zdržiavajú a zaberajú miesto. A ešte ich treba aj všetky otvárať... 😵
Reply on: Jur@j #34:
a z casu na cas sa tie dvere aj pokazia , keby tam neboli este by sa aj usetrilo na udrzbe 😁
Reply on: Jur@j #34:
A vôbec, treba tie autobusy, keď sú zastávky tak blízko seba? Veď to dôjdu aj peši.
Hipsterrichtarovi zredlo, radnica zacina cuvat.

"Téma klimatizácie v nových autobusoch spoločnosti ARRIVA na Slovensku v posledných dňoch zarezonovala na sociálnych sieťach. ❄️
V dobrej viere sme sa spoľahli na erudovanosť dopravcov a tiež na skúsenosti kolegov z niektorých iných miest, kde hovoria o veľmi nízkej účinnosti klimatizácie v podmienkach podobných našim (t. j. zastávky blízko pri sebe a teda časté otváranie všetkých dverí).
💙 Naším cieľom je však, samozrejme, spokojnosť cestujúcich, a preto v praxi otestujeme autobus s klimatizáciou a bez nej a po vyhodnotení všetkých faktorov aj finančnom vyčíslení opätovne zvážime, či klimatizáciu do MAD doplníme. Určite vás o tom budeme informovať. 🚌"
Z fejsbuku mesta Trnava.
Reply on: irizar #37:
Fascinuje ma, ako niekto dokáže byť v určitých oblastiach veľmi schopný, a zároveň nedokáže pochopiť, že ak sa nejakej oblasti nerozumie, potrebuje schopných poradcov a nie spoliehanie sa na plky kadejakých mudrlantov...
Reply on: Viko #38:
To nepochopí nikto, odbor dopravy resp. všeobecne mesto nemá tendenciu sa baviť s nikým mimo ich ľudí.

Živý príklad boli napríklad detinské urážky hlavného predstaviteľa mesta na jeho fejsbúku o neschopnosti vodičov že nevedia pristaviť 12m autobus do zastávky ktorá má 9 metrov a podobné iné chuťovky... (Olympíjska) potom niet divu že vznikajú takéto perly 😴

A ak tú pripravovanú zmenu robia tí dvaja páni (čítam že z DPB ale jeden nikdy nevie), ktorí sa zapájali v čase ich optimalizácie do týchto diskusií a postupovali spôsobom hulvát ako aj poslednou dobou hipster tak bude opäť veselo.
Reply on: Viko #38:
Ja ti neviem, rozdeľovať najväčšie daňové príjmy v histórii nevyžaduje až také geniálne zručnosti.

Napíšem to diplomaticky - boli aj veci, čo neposr***. V oblasti MHD také ale nebolo. Od tragických verejných obstarávaní, cez sfušované zastávky, debilné návrhy na parkovanie IAD v otoči pred ŽST, potopené buspruhy, zbombardovanie dohody s Bielym Kostolom až po neexistujúce klimatizácie. Každá jedna vec absolútny fail.
Reply on: zakaznik #40:
Áno, človek by čakal, že nevyžaduje, ale napriek tomu ostatné slovenské mestá nie sú schopné do rozvojových a renovačných projektov investovať ani zďaleka toľko, ako Trnava.

Že pri MHD pokračuje v jej potápaní, som hádam svojim údivom vyjadril dostatočne.

(Inak, aká je aktuálna verzia ohľadom stanice? Bude sa PAL sťahovať pred budovu žst a parkovisko na dnešnú AS? Alebo to padlo?)
Reply on: Viko #41:
Bročka sa vyjadril, že sa bude sťahovať, ale neviem v akom je to štádiu.