Nový železničný cestovný poriadok od nedele počíta so zmenami, ktoré presadzovali spolupracovníci Útvaru hodnoty za peniaze. Pribudnú vlaky medzi Bratislavou a Prievidzou, Zvolenom a Košicami. Cestujúci sa však o ôsmej večer nedostanú z Bratislavy do Banskej Bystrice.
Čo sa mení na „južnej“ trase Bratislava – Zvolen – Košice
Nebudú už jazdiť priame vlaky Bratislava – Zvolen – Košice (s výnimkou nočnej „Poľany“). Rýchliky pôjdu alebo na trase Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica, alebo na trase Zvolen – Košice, pričom vo Zvolene sa bude dať prestúpiť.
Pribudnú dva páry rýchlikov medzi Zvolenom a Košicami, ich počet sa tak zvýši zo štyroch na šesť. Večerný vlak z Bratislavy do Banskej Bystrice, ktorý slúžil ako posledný denný spoj, bude skrátený len po Levice. Opačným smerom nepôjde ranný expres.
Od zmeny si sľubujú zmiernenie meškaní a lepšie využitie rušňov a personálu.
Priame vlaky Bratislava – Zvolen – Košice železnice naposledy zaviedli v čase, keď bol ministrom dopravy Árpád Érsek z Mosta-Híd. Tento systém však fungoval aj v dávnejšej minulosti.
Čo sa mení na trase Bratislava – Prievidza
Pribudnú dva páry priamych regionálnych expresov, ich počet v bežný deň stúpne zo štyroch na šesť.
Nebudú sa vymieňať rušne v Leopoldove, takže súprava pôjde s dieselovým rušňom aj na elektrifikovanom úseku z Bratislavy po Leopoldov.
Celkový jazdný čas po novom sa o pár minút predĺži (napríklad z Bratislavy do Prievidze doteraz vlaky jazdili za 2 hodiny 52 minút, po novom to bude o tri minúty viac).
Drvivú väčšinu vlakov si od ZSSK objednáva a financuje štát prostredníctvom ministerstva dopravy.
V novom grafikone sú aj ďalšie zmeny. ZSSK počíta s obnovením troch párov komerčných vlakov InterCity z Bratislavy do Košíc a späť (k súčasnému jednému) a rozšírením počtu vlakov medzi Košicami a Budapešťou, ktoré prevádzkuje s maďarskými železnicami.
Skutočnosť ešte môže ovplyvniť pandémia, od jej vypuknutia robili železnice viacero mimoriadnych zmien.
Nákup drahší je no prevádzka je lacnejšia, treba rátať s nejakou návratnosťou na pohonných hmotach. Keď naftiak dá 100 km za 30 eur tak CNG to dá o polku lacnejšie (možno ešte menej-to som len dal random z hlavy údaj, neviem aká je realita ale na CNG Karosach to bolo cca tak ). Neskôr CNG vyžaduje revíziu bômb no dopravca to spočítané snáď má, veď sa to používa po celom svete-je osvedčené že sa to oplatí. Nemyslím si že by CNG zrazu zdraželo na úroveň nafty.
"Vzhľadom na ceny nafty a AdBlue ktoré CNG motory nepotrebujú (možno sa už dačo zmenilo tak ma opravte ak sa mýlim) je CNG stále lacnejší ako naftiak."
Z pohľadu akého? Lebo čo sa týka investície do nákupu vozidiel sú CNG autobusy stále drahšie.
Vzhľadom na ceny nafty a AdBlue ktoré CNG motory nepotrebujú (možno sa už dačo zmenilo tak ma opravte ak sa mýlim) je CNG stále lacnejší ako naftiak.
Inak tie nové Crossy LE CNG majú tú hroznú ZF alebo tam už kúpili VOITHku?
V martinskej MHD budú od začiatku roka jazdiť iba autobusy na CNG plyn. „Prevádzka bude s modernými a ekologickými autobusmi. Vysúťažili sme ich za naozaj vynikajúcu cenu,“ povedal primátor Ján Danko. Cena jedného bola 210-tisíc eur.
Čiže keď bude preplnená dvojka na Sladkovicke, tak "operatívne" vyštartuje ďalší trolejbus a o slabých 15 min dodrží...akože fakt? Čo zereme trávu? A čo sú nosné linky, Kefalin? Odpoveď hodná amatéra japonským turistom....
Bystrici už riadne zatr... káva? Školy otvorené, ľudia do roboty, studenti a žiaci sa s pracujúcimi teraz budú tlačiť v busoch? Kto toto vymyslel...už len na tých pár ušetrených eursa tešia? Pán primátor vyzýva očkovať, no druhou rukou hneď šíri vírus šetrením na MHD...pekne farizejsky! Tfuj, je to hnůj...
Dmacko